i. to seek an ambitious but balan
ced outcome for the transport sector, which is critical to the sustainable development of global value chains; to increase the speed, reliability, security and interoperability of transport services, to the benefit of business customers and individual users and workers; to ensure consistency with the EU's climate policy; to keep in mind the importance of transport and delivery services for the European economy and employment given that European ship owners control 40 % of the world’s merchant fleet, that the aviation industry supports over 5 million jobs, that the European rail industry accounts for ov
...[+++]er half of the worldwide production of rail equipment and services and that road transport maintain its importance for EU logistics; to recognise therefore the potential of transport services to reduce the level of unemployment in Europe; to ensure that negotiations are mindful of the rapidly evolving nature of the transport sector and the growing importance of collaborative economy transport modes in Europeans' everyday lives; to require that foreign companies fully comply with existing EU regulatory standards when providing their transport or delivery services within the EU's territory; i. te streven naar een ambitieus maar evenwichtig resultaat voor de vervoerssector, wat van cruciaal belang is voor de duurzame ontwikkeling van mondiale waardeketens; de snelheid, betrouwbaarheid, veiligheid en interoperabiliteit van vervoersdiensten te verbeteren, ten behoeve van zowel zakelijke klanten als individuele gebruikers en werknemers; te zorgen voor samenhang met het klimaatbeleid van de EU; te letten op het belang van vervoers- en leveringsdiensten voor de Europese economie en werkgelegenheid, aangezien Europese reders 40 % van de wereldwijde handelsvloot bezitten, de luchtvaartindustrie meer dan 5 miljoen banen biedt, de Europese spoorwegindustrie meer dan de helft van de wereldwijde productie van spoorwegmaterieel en -dien
...[+++]sten voor haar rekening neemt en het wegvervoer belangrijk blijft voor de EU-logistiek; het potentieel van de vervoersdiensten derhalve te erkennen om de werkloosheid in Europa te verminderen; ervoor te zorgen dat tijdens de onderhandelingen rekening wordt gehouden met de snel evoluerende aard van de vervoerssector en het toenemende belang van de vervoerswijzen van de deeleconomie in het dagelijkse leven van Europeanen; te eisen dat buitenlandse bedrijven de bestaande EU-reguleringsnormen volledig naleven wanneer ze hun vervoers- of leveringsdiensten verlenen op EU-grondgebied;