Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Broadcasting network
CADD
CDD
Certificate of designation of origin
Communication networks
Computational drug design
Computer network router
Computer-aided drug design
Computer-assisted design of drugs
Computer-assisted drug design
Data-transmission network
Design
Design and analyse ventilation network
Design computer network
Design protection
Design ventilation network
Designation of origin
Designing ventilation network
Designs and models
Dobson network
Dobson ozone spectrophotometer network
Dobson spectrophotometer total-ozone network
Dobson station network
Euronet
ICT network architect
Industrial design
MPT
Mobile private trunked digital network
Network architects
Network designer
PDO
PGI
Planning
Protected designation of origin
Protected geographical indication
Registered designation of origin
Telecommunication lines
Telecommunications network
Total ozone network
Transmission network
Transpac
Trunk system
Trunked mobile network
Trunked radio communications network
Trunking radio communications network
Trunking system

Vertaling van "network designer " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
design and analyse ventilation network | designing ventilation network | design ventilation network | planning

ventilatienetwerk ontwerpen


network architects | ICT network architect | network designer

netwerk specialist | systeemingenieur | ict network architect | systeemontwerper


design computer network

computernetwerk ontwikkelen | computernetwerken ontwerpen | computernetwerk designen | computernetwerk ontwerpen


designs and models [ design | industrial design | design(UNBIS) | design protection(UNBIS) ]

ontwerp en model [ industrieel ontwerp | maquette | ontwerp | tekening ]


designation of origin [ certificate of designation of origin | PDO | PGI | protected designation of origin | protected geographical indication | registered designation of origin ]

aanduiding van herkomst [ BBO | beschermde benaming van oorsprong | beschermde geografische aanduiding | beschermde oorsprongsbenaming | BGA | BOB | certificaat van herkomst | gecontroleerde oorsprongsbenaming ]


transmission network [ broadcasting network | data-transmission network | Euronet | telecommunications network | Transpac | Communication networks(ECLAS) | telecommunication lines(UNBIS) ]

transmissienet [ Euronet | net voor datatransmissie | telecommunicatienet | Transpac ]


Dobson network | Dobson ozone spectrophotometer network | Dobson spectrophotometer total-ozone network | Dobson station network | total ozone network

Dobson-spectrofotometernetwerk


mobile private trunked digital network | trunk system | trunked mobile network | trunked radio communications network | trunking radio communications network | trunking system | MPT [Abbr.] | MPT,see also:trunk,trunk group,radiocommunications network [Abbr.]

nationaal bundelnet


computational drug design | computer-aided drug design | computer-assisted design of drugs | computer-assisted drug design | CADD [Abbr.] | CDD [Abbr.]

computergestuurd ontwerpen van geneesmiddelen


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘European Route Network Improvement Plan’ means the plan developed by the Network Manager in coordination with the operational stakeholders that includes the result of its operational activities with respect to route network design on short and medium terms in accordance with the guiding principles of the Network Strategy Plan.

16. „plan voor de verbetering van het Europese routenetwerk”: het plan dat door de netwerkbeheerder, in overleg met de operationele belanghebbenden, is opgesteld en dat de resultaten omvat van zijn operationele activiteiten inzake het ontwerp van het routenetwerk op korte en middellange termijn, overeenkomstig de richtsnoeren van het strategisch netwerkplan.


For the European route network design (ERND)-specific part of the Network Operations Plan, it includes the European Route Network Improvement Plan.

Voor het gedeelte van het operationeel netwerkplan dat specifiek betrekking heeft op het ontwerp van het Europese routenetwerk, omvat dit het plan voor de verbetering van het Europese routenetwerk.


8. Grants for action may be awarded to a body designated by a Member State or a third country referred to in Article 7 which is a non-profit-making body selected through a transparent procedure or a public body . The designated body shall be part of a Union network which provides information and assistance to consumers to help them exercise their rights and obtain access to appropriate dispute resolution (European Consumer Centres Network).

8. Subsidies kunnen worden toegekend aan een orgaan dat is aangewezen door een lidstaat of een derde land in de zin van artikel 7 en dat een orgaan zonder winstoogmerk is en geselecteerd is op basis van een transparante procedure of door een overheidsorgaan Het aangewezen orgaan maakt deel uit van een netwerk van de Unie dat informatie verstrekt en bijstand verleent aan consumenten om hen te helpen hun rechten uit te oefenen en toegang te krijgen tot passende geschillenbeslechting (netwerk van Europese consumentencentra).


The elements constituting this process include the definition of relevant markets in accordance with the Commission’s Recommendation on relevant product and service markets within the electronic communications sector susceptible to ex ante regulation in accordance with Directive 2002/21/EC (hereinafter referred to as ‘the Recommendation’), the analysis of the defined markets in accordance with the Commission’s guidelines on market analysis and the assessment of significant market power under the Union regulatory framework for electronic communications networks and services , the designation of operators with significant market power and ...[+++]

De elementen van dit proces zijn onder meer de afbakening van de relevante markten in overeenstemming met de aanbeveling van de Commissie betreffende relevante producten- en dienstenmarkten in de elektronischecommunicatiesector die overeenkomstig Richtlijn 2002/21/EG aan regelgeving ex ante kunnen worden onderworpen (hierna „de aanbeveling” genoemd), de analyse van de afgebakende markten overeenkomstig de richtsnoeren van de Commissie voor de marktanalyse en de beoordeling van aanmerkelijke marktmacht in het bestek van het uniale regelgevingskader voor elektronischecommunicatienetwerken en -diensten , de aanwijzing van de exploitanten me ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The elements constituting this process include the definition of relevant markets in accordance with the Commission's Recommendation on relevant product and service markets within the electronic communications sector susceptible to ex ante regulation in accordance with Directive 2002/21/EC (hereinafter referred to as ‘the Recommendation’), the analysis of the defined markets in accordance with the Commission's guidelines on market analysis and the assessment of significant market power under the Community regulatory framework for electronic communications networks and services , the designation of operators with significant market power ...[+++]

De elementen van dit proces zijn onder meer de afbakening van de relevante markten in overeenstemming met de aanbeveling van de Commissie betreffende relevante producten- en dienstenmarkten in de elektronische-communicatiesector die overeenkomstig Richtlijn 2002/21/EG aan regelgeving ex ante kunnen worden onderworpen (hierna „de aanbeveling” genoemd), de analyse van de afgebakende markten overeenkomstig de richtsnoeren van de Commissie voor de marktanalyse en de beoordeling van aanmerkelijke marktmacht in het bestek van het gemeenschappelijk regelgevingskader voor elektronische communicatienetwerken en -diensten , de aanwijzing van de ex ...[+++]


As provided in the Regulation, the Agency has set up an information network, working closely with the Member States' competent national authorities and research centres designated to co-ordinate and transmit the information to and from the Agency. The network is also extended to the EFTA countries and the acceding and candidate countries.

Overeenkomstig de verordening moet het Agentschap een informatienetwerk opzetten in nauwe samenwerking met de bevoegde nationale instanties van de lidstaten en met onderzoekcentra die zijn aangewezen voor de coördinatie en doorzending van gegevens van en naar het Agentschap. Het netwerk dekt eveneens de EVA-landen en de toetredende landen en kandidaat-lidstaten.


Significant progress has been made in the establishment of the Natura 2000 network of protected areas through the designation of more than 18,000 sites across the EU. When finalised, the network is expected to cover more than 15 % of the EU's territory with a significant marine component (currently 7.7 million hectares).

Er is een belangrijke vooruitgang geboekt in de oprichting van het Natura 2000-netwerk van beschermde gebieden via de aanduiding van meer dan 18 000 zones in de hele EU. Wanneer het netwerk voltooid zal zijn, zal het meer dan 15% van het EU-grondgebied bestrijken, met een belangrijke mariene component (momenteel 7,7 miljoen hectare).


5. Points out that the rules governing corporate governance are generally designed to maintain a duality of power within the collegiate decision-making body by distinguishing between management and supervisory functions so as to limit conflicts of interest but stresses that non-executive structures may, besides their monitoring task, also have vital advisory, mediating and networking functions, and a particular role in linking up with societal demands and general interest. These rules are also designed to strengthen the role and right ...[+++]

5. wijst erop dat de regelgeving inzake corporate governance in het algemeen bedoeld is om een dualistische machtsstructuur binnen het besluitvormingsorgaan te handhaven door onderscheid te maken tussen beheers- en controlefuncties ter beperking van belangenconflicten; benadrukt dat niet-uitvoerende structuren niet mogen worden beperkt tot een controlerol en dat ook hun adviserende, bemiddelende en netwerkende functie moet worden erkend, met name hun rol om aansluiting te zoeken bij vragen vanuit de samenleving en het algemene belang; wijst erop dat deze regelgeving eveneens is bedoeld om de rol en de rechten van de aandeelhouders te v ...[+++]


An "eAccessibility Expert Group" monitors the progress on Web accessibility and best practice in the EU. The eEurope action Plan also foresaw that the EU and its Members should review relevant legislation and standards to comply with accessibility principles by 2002, ensure the establishment and networking of national centres of excellence in design for all and create recommendations for an EU curriculum in ´design for all`, for designers and engineers.

De deskundigengroep "eAccessibility" volgt de vooruitgang inzake de toegankelijkheid van websites en beste praktijken in de EU. Het actieplan "e-Europa" omvatte ook het herzien van relevante wetgeving en normen door de EU en de lidstaten, teneinde in 2002 aan de toegankelijkheidsrichtsnoeren te voldoen, en het oprichten en het in een netwerk bijeen brengen van nationale expertisecentra op het gebied van "ontwerpen voor allen" en het doen van aanbevelingen voor het opstellen van een Europees curriculum voor ontwerpers en technici.


2. Member States may, in the light of national conditions, require that designated undertakings provide to consumers tariff options or packages which depart from those provided under normal commercial conditions, in particular to ensure that those on low incomes or with special social needs are not prevented from accessing the network referred to in Article 4(1) or from using the services identified in Article 4(3) and Articles 5, 6 and 7 as falling under the universal service obligations and provided by designated undertakings.

2. In het licht van de nationale omstandigheden kunnen de lidstaten verlangen dat de aangewezen ondernemingen de consument tariefopties of -pakketten aanbieden die afwijken van die welke onder de gebruikelijke commerciële voorwaarden worden verstrekt, met name om ervoor te zorgen dat consumenten met een laag inkomen of met bijzondere sociale behoeften niet wordt verhinderd gebruik te maken van de in artikel 4, lid 1, bedoelde netwerktoegang of van de diensten die in artikel 4, lid 3, en de artikelen 5, 6 en 7 zijn aangemerkt als vallend onder de universeledienstverplichtingen en die door de aangewezen ondernemingen worden aangeboden.


w