Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Network of heavy traffic roads
Network of principal traffic roads
Road carrying heavy volumes of traffic

Traduction de «network heavy traffic roads » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
network of heavy traffic roads

net van hoofdverkeerswegen


network of principal traffic roads

stedelijk hoofdwegennet


road carrying heavy volumes of traffic

weg met hoge verkeersintensiteit
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In view of the growth of heavy goods traffic, it is necessary to continue to improve the safety of the trans-European road network.

Gezien de permanente toename van het vrachtwagenverkeer is het noodzakelijk de veiligheid van het trans-Europees wegennet te blijven verbeteren.


Road projects accounted for the major part of Cohesion Fund assistance in Spain until 1997, from then on the emphasis became somewhat less marked. The importance of such investment reflects the need to complete and upgrade the extensive Spanish main road system in response to the rapid growth of road traffic. All the projects supported by the Cohesion Fund aim to meet the objectives of the TENs and of the general plan for roads in Spain. These include the completion of the most heavily ...[+++]

Tot het jaar 1997 is de bijstand van het Cohesiefonds in Spanje grotendeels gericht geweest op wegenprojecten. Sindsdien is de nadruk op wegaanleg wat minder uitgesproken. De grote omvang van de investeringen komt voort uit de noodzaak tot voltooiing en modernisering van het uitgebreide Spaanse wegenstelsel met het oog op de snelle groei van het wegverkeer. Alle door het Cohesiefonds ondersteunde projecten dienen ter realisering van de doelstellingen van de trans-Europese vervoersnetwerken en het algemene wegenplan voor Spanje. Daaronder valt ook de voltooiing van de drukste snelwegcorridors, de verbinding van afgelegen gebieden met de belangrijkste centra van economische activiteit, het terugbrengen van de buitensporig radiale structuur van het Spaanse w ...[+++]


On the basis of national assessment, Member States should be able to delineate the coverage of the road safety-related minimum universal traffic information service along the trans-European road network within their territory in order to focus on road sections and areas where traffic and safety conditions require the provision of information services and justify the associated investment.

Op basis van een eigen beoordeling moeten de lidstaten de dekking van de minimale universele verkeersveiligheidsinformatie langs het trans-Europese wegennet op hun grondgebied kunnen afbakenen teneinde zich toe te spitsen op wegvakken en gebieden waar informatiediensten nodig zijn vanwege de verkeers- en veiligheidssituatie en waar de daarvoor vereiste investeringen gerechtvaardigd zijn.


This is connected to the growing traffic volume, but also to the excessive demands on road users due to professional or private stress and overtiredness as well as a confusing mass of traffic signs and advertising billboards, etc. We must also not forget that, in particular in the case of accidents involving fatalities or serious injuries, heavy traffic has a negative role to play.

Dat is het gevolg van het toenemende verkeer, maar ook van het feit dat verkeersdeelnemers overbelast zijn door werk- of privéstress, oververmoeidheid of eenvoudigweg door een wirwar van verkeersborden en reclamebillboards, enz. We mogen evenmin vergeten dat met name bij ongevallen met dodelijke of zwaar gewonde slachtoffers zwaar verkeer een negatieve rol speelt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The definition of the necessary requirements for the collection by relevant public authorities and/or, where relevant, by the private sector of road and traffic data (i.e. traffic circulation plans, traffic regulations and recommended routes, notably for heavy goods vehicles) and for their provisioning to ITS service providers, based on:

De omschrijving van de eisen inzake het door de bevoegde overheden en/of, in voorkomend geval, de particuliere sector verzamelen van weg- en verkeersgegevens (te weten verkeerscirculatieplannen, verkeersregels en aanbevolen routes, met name voor vrachtwagens) en inzake het beschikbaar stellen van die gegevens aan ITS-dienstaanbieders, op basis van:


That common cause was one and the same as the original intention of the directive: to do away, in Europe, with the accidents in heavy traffic and impairments to road safety caused by drivers suddenly succumbing to cumulative driving fatigue, as well as with the scandalous social dumping in the transport industry, which results in unfair competition not only between European countries but also between them and third countries, with all those who act fairly and properly – not least towards their employees – losing out.

Dit gemeenschappelijk streven vormde ook de oorspronkelijke intentie van de richtlijn: in Europa eindelijk een eind maken aan de ongelukken in het zware vrachtverkeer, aan de veiligheidsrisico’s in het wegverkeer als gevolg van oververmoeide chauffeurs die slaperig achter het stuur zitten en ook aan de schandalige sociale dumping in de vervoersbranche, die ook nog eens leidt tot oneerlijke concurrentie, zowel tussen lidstaten onderling als tussen lidstaten en derde landen, ten koste van al diegenen die zich netjes en verstandig gedragen, zeker ook ten opzichte van hun werknemers.


In the statement explaining her report, Mrs Gurmai writes, ‘Ever-increasing road traffic generates serious social and environmental problems: congestion of road networks and urban areas, damage to the environment and to public health, energy wastage, accidents and, above all, the needless loss of lives’. I wholeheartedly agree. Nor do I seek to deny that cleverly conceived technology of the ...[+++]

In de toelichting van haar verslag schrijft mevrouw Gurmai: “Het gestaag toenemende wegverkeer veroorzaakt ernstige maatschappelijke en milieuproblemen: congestie van het wegennet en van stadsgebieden, schade voor milieu en volksgezondheid, energieverspilling, ongevallen en bovenal onnodig verlies van mensenlevens”. Ik ben het hier volstrekt mee eens, en wil ook niet ontkennen dat op slimme wijze ontworpen technologie, van het soort waar dit verslag vol mee staat, kan bijdragen aan wegverkeer dat minder gevaarlijk is en vriendelijker voor het milieu. De daadwerkelijke sociale en ecologische problemen worden hierdoor echter maar gedeeltel ...[+++]


They fix the heavy traffic levy at such a level that all external costs are completely internalised, so that the costs of road surfaces, accidents and environmental damage by noise and air pollution are all covered.

Zij stellen de tolheffing voor zwaar verkeer zo hoog vast dat de externe kosten volledig worden geïnternaliseerd. Wegverharding, kosten van ongevallen en aantasting van het milieu door geluidsoverlast, luchtvervuiling en klimaatschade worden dus gefinancierd.


The aim of this network is to identify links and gaps between current noise abatement technologies and future European legislation and noise reduction goals for air traffic, road and rail transport, marine technologies and outdoor equipment.

Doel van het netwerk is verbanden en hiaten tussen de huidige technologieën voor lawaaibestrijding en de toekomstige Europese regelgeving en doelstellingen voor lawaaivermindering voor het luchtvervoer, het weg- en spoorvervoer, mariene technologieën en materieel voor gebruik buitenshuis te inventariseren.


10. Welcomes the fact that Switzerland is continuing its policy of developing the rail network in the Alpine region, paying attention to intermodality in the context of relations with the European Union, and notes, with concern, the delay in the completion of the trans-European rail network through the Alps (the Brenner and Turin-Lyon) and in the planning out of possible new rail routes in the Alps (Aosta-Martigny) in order to help reduce the volume of heavy traffic ...[+++]n transit through the Alps;

10. betuigt zijn instemming met het beleid van Zwitserland dat gericht is op de ontwikkeling van het spoorwegnet in de Alpen, waarbij rekening wordt gehouden met de intermodale opzet in het kader van de betrekkingen met de Europese Unie, en stelt met bezorgdheid vast dat er sprake is van achterstand bij de aanleg van het trans-Europese spoornet door de Alpen (Brenner, Turijn-Lyon) en bij het uitstippelen van eventuele nieuwe spoorlijnen in de Alpen (Aosta-Martigny), die bedoeld zijn om het drukke verkeer door de Alpen te ontlasten;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'network heavy traffic roads' ->

Date index: 2021-10-19
w