Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anchor placement guiding
Carry out ship-to-shore operations
Conduct ship-to-shore operations
Direct crew in technical shore-based operations
Disused off-shore installation
Guidance to placement of shore anchors
Guide placement of anchors
Guiding placement of shore anchors
Mobile off-shore unit
Off-shore
Off-shore application
Off-shore place
STOL
Short Take-off and landing
Tax debt write-off
Writing off of tax debt

Vertaling van "off-shore " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


disused off-shore installation

niet meer gebruikte offshore-installatie






Off-shore place

Bankzetel buiten het territorium | Extraterritoriale plaats | Offshore-centra


direct crew actions in technical shore-based operations | oversee operations in technical shore-based facilities | direct crew in technical shore-based operations | instruct crew in operations of technical shore-based facilities

bemanning onderrichten in gebruik van technische faciliteiten aan wal


implement ship-to-shore activities to ensure effective vessel operations | perform necessary ship-to-shore activities for ship operations | carry out ship-to-shore operations | conduct ship-to-shore operations

schip-waloperaties uitvoeren


anchor placement guiding | guiding placement of shore anchors | guidance to placement of shore anchors | guide placement of anchors

iemand begeleiden bij de plaatsing van ankers | plaatsing van ankers aansturen | plaatsing van ankers begeleiden


tax debt write-off [ writing off of tax debt ]

kwijtschelding van belastingschuld


Short Take-off and landing | STOL

Vliegtuig met korte start en landing
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
78. Considers that exploiting indigenous fossil resources, in particular onshore and off-shore natural gas fields, may contribute to enhancing Europe's energy independence and must be developed where available, in compliance with national and European environmental legislation; calls on Member States and the Commission to find the right regulatory balance between environmental safeguards and production opportunities in the Union's territory both inland and off-shore;

78. is van mening dat de exploitatie van inheemse fossiele brandstoffen, in het bijzonder aardgasvelden onder land en zee, kan bijdragen aan het verbeteren van de energieonafhankelijkheid van Europa en waar mogelijk moet worden ontwikkeld, in overeenstemming met de nationale en Europese milieuwetgeving; verzoekt de lidstaten en de Commissie in de regelgeving de juiste balans te vinden tussen milieubescherming en productiekansen op het grondgebied van de Europese Unie, zowel op het land als op zee;


Considers that exploiting indigenous fossil resources, in particular onshore and off-shore natural gas fields, may contribute to enhancing Europe's energy independence and must be developed where available, in compliance with national and European environmental legislation; calls on Member States and the Commission to find the right regulatory balance between environmental safeguards and production opportunities in the Union's territory both inland and off-shore;

is van mening dat de exploitatie van inheemse fossiele brandstoffen, in het bijzonder aardgasvelden onder land en zee, kan bijdragen aan het verbeteren van de energieonafhankelijkheid van Europa en waar mogelijk moet worden ontwikkeld, in overeenstemming met de nationale en Europese milieuwetgeving; verzoekt de lidstaten en de Commissie in de regelgeving de juiste balans te vinden tussen milieubescherming en productiekansen op het grondgebied van de Europese Unie, zowel op het land als op zee;


Furthermore it could be considered that with the first metre of cable-laying on seabed the cable-laying becomes an off-shore installation and therefore the following cable-laying is nothing else than transport to this off-shore installation.

Voorts zou men kunnen oordelen dat de kabellegger vanaf de eerste meter kabel die op de zeebodem wordt gelegd een offshore-installatie vormt en het verdere leggen van de kabel derhalve niets anders is dan vervoer naar die offshore-installatie.


2. Notes that, in addition to existing legislation, the hedge fund and private equity industries have produced their own voluntary standards of best practice; supports these initiatives and takes the view that such a soft-law approach is appropriate for the regulation of the two sectors because industry-initiated standards can keep up with market developments better than heavy regulation and are more likely than Community legislation to impose a certain degree of global control, particularly over market players domiciled off-shore; believes that any excessive regulation will have a detrimental effect resulting in more hedge fund manage ...[+++]

2. merkt op dat als aanvulling op de bestaande wetgeving, het deel van de industrie dat actief is in hedgefondsen en private equity uit eigen beweging bepaalde "best practices" als norm heeft aangenomen; ondersteunt deze initiatieven en is van mening dat een dergelijke op zachte wetgeving gebaseerde aanpak een geschikte manier is om de twee sectoren te reguleren, omdat normen die door de industrie zelf zijn vastgesteld, gemakkelijker up-to-date met marktontwikkelingen kunnen worden gehouden dan logge regelgeving en ook meer geschikt zijn dan Gemeenschapswetgeving om een zekere mate van mondiale controle uit te oefenen, met name op buitengaats gevestigde marktspelers; is van oordeel da ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
54. Notes the problem of tax evasion and erosion and its impact on revenue and budget losses at national level; calls for a firm commitment from the Member States to abolish tax havens and off-shore activities inside the EU by 2010 and asks the Council, the Commission and the Member States to make a firm commitment to abolishing tax havens and off-shore activities worldwide;

54. wijst op het probleem van belastingontduiking en aantasting van de belastinggrondslag en de gevolgen daarvan voor het verlies van inkomsten en voor de nationale begroting; dringt aan op een duidelijke toezegging van de lidstaten om uiterlijk 2010 belastingparadijzen en off-shore-activiteiten af te schaffen, en verzoekt de Raad, de Commissie en de lidstaten om energiek te streven naar afschaffing van belastingparadijzen en off-shore-activiteiten in de gehele wereld;


The Comission's work should include data on the current effect of off-shore competition on EU industries, the quantity and sectoral composition of jobs that move off-shore, the economic costs of off-shoring (including lost tax revenue and the social expenditure necessary to support workers made redundant), the redeployment of workers and their new wage levels, and the wider effects on communities;

Het werk van de Commissie dient onder andere gegevens op te leveren over de huidige gevolgen voor Europese bedrijven van concurrentie van overzee, het aantal en de sectoriële samenstelling van banen die naar het buitenland verdwijnen, de kosten van de verplaatsing van werk (met inbegrip van gederfde belastinginkomsten en de sociale uitgaven ten behoeve van ontslagen werknemers), de herplaatsing van werknemers en hun nieuwe loonpeil en de bredere gevolgen voor gemeenschappen.


31. Calls on the Commission to undertake more extensive research on an ongoing basis to better understand the full scope of the off-shoring issue, including adequate programmes for collecting data on jobs that move off-shore, precise analysis of the economic costs of off-shoring (including loss of tax revenue), data on redeployment of workers and on their new wage levels, and analysis of the positive and negative wider effects on communities;

31. roept de Commissie op uitgebreider en op permanente basis onderzoek te doen, gericht op een beter inzicht in de totale effecten van het offshoring-probleem, met inbegrip van adequate programma's voor het verzamelen van gegevens over banen die uit de EU verdwijnen, een precieze analyse van de economische kosten van off-shoring (met inbegrip van het verloren gaan van belastinginkomsten), gegevens over de herplaatsing van werknemers en hun nieuwe loonniveaus, en een analyse van de ruimere, positieve en negatieve gevolgen voor de gemeenschap;


A particular problem is the emergence of those off-shore and on-shore financial centres and "fiscal paradises" that can in effect provide criminals with safe havens and that are used to further criminal ends.

Een bijzonder probleem wordt gevormd door het opkomen van offshore en onshore financiële centra en "belastingparadijzen" die voor criminelen in de praktijk als toevluchtsoord kunnen dienen en worden gebruikt voor verdere criminele doeleinden.


(a) In line with paragraph 57 of the Presidency Conclusions from the Tampere European Council, an instrument should be adopted on measures that should be taken by Member States in respect of off-shore and on-shore financial centres and fiscal paradises operating in their territory, and on a common European Union policy towards financial centres and fiscal paradises lying outside the European Union.

a) In overeenstemming met punt 57 van de conclusies van het voorzitterschap van de Europese Raad van Tampere moet er een instrument worden aangenomen over maatregelen die de lidstaten moeten nemen ten aanzien van offshore en onshore financiële centra en belastingparadijzen op hun grondgebied en over een gemeenschappelijk beleid van de Europese Unie inzake financiële centra en belastingparadijzen buiten de Europese Unie.


(b) The Council should prepare a model agreement for negotiations, under Article 38 TEU, with off-shore and on-shore financial centres and fiscal paradises with a view to ensuring that they maintain accepted standards and cooperate effectively in the prevention and control of organised crime.

b) De Raad moet een modelovereenkomst opstellen voor onderhandelingen krachtens artikel 38 van het Verdrag betreffende de Europese Unie met offshore en onshore financiële centra en belastingparadijzen teneinde ervoor te zorgen dat deze de overeengekomen normen handhaven en daadwerkelijk meewerken bij het voorkomen en bestrijden van georganiseerde criminaliteit.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'off-shore' ->

Date index: 2022-02-17
w