Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise colleagues on aspects of tanker operations
Advise colleagues on tanker operations
Bunker oils
Bunkers
Castor oil
Colza oil
Methane tanker
Nut oil
OSO-tanker
Oil company
Oil industry
Oil tanker
Ore-slurry-oil tanker
Palm oil
Petrol carrier
Petroleum industry
Provide detailed advice on tanker operations
Provide expertise on tanker operations
Rape-seed oil
Sesame oil
Slurry tanker
Tanker
Tanker shipping
Vegetable oil

Traduction de «oil tanker » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
oil tanker | petrol carrier | tanker

olieboot | olietanker | petroleumschip | petroleumtanker




tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

tanker [ ertstanker | gastankschip | methaantanker | olietanker ]


ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

OSO-tanker | slurry-tanker


oil discharge monitoring and control system for an oil tanker

bewakings- en regelsysteem voor olielozingen voor een olietanker


advise colleagues on tanker operations | provide detailed advice on tanker operations | advise colleagues on aspects of tanker operations | provide expertise on tanker operations

expertise inzake tankeractiviteiten bieden


vegetable oil [ castor oil | colza oil | nut oil | palm oil | rape-seed oil | sesame oil ]

plantaardige olie [ notenolie | palmolie | raapolie | sesamolie ]


oil industry [ oil company | petroleum industry ]

aardolie-industrie [ aardoliemaatschappij | aardolieproducten ]




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In 2002, following a series of accidents involving oil tankers which resulted in serious pollution, the EU adopted a law requiring the phase-out of the more vulnerable single-hull oil tankers (where oil in the cargo tanks is separated from the seawater only by a bottom and a side plate) and their replacement by double-hull vessels (where the cargo tanks are surrounded by a second internal plate at a sufficient distance from the external plate).

Na een reeks ongevallen met olietankschepen die tot ernstige vervuiling leidden, nam de EU in 2002 een verordening aan met betrekking tot de uitfasering van de kwetsbaardere enkelwandige olietankschepen (waarin de olie in de ladingtank alleen van het zeewater wordt gescheiden door een bodem en een zijplaat) en hun vervanging door dubbelwandige schepen (waar de ladingtanks worden omhuld door een tweede binnenplaat op voldoende afstand van de buitenplaat).


To reduce the risk of accidental oil pollution in European waters, this law forbids the transport of heavy grades of oil to or from European Union (EU) ports in single-hull oil tankers.

Om het risico op accidentele olieverontreiniging in de Europese wateren te doen afnemen, verbiedt deze verordening het vervoer van zware oliesoorten in enkelwandige olietankschepen naar of vanuit havens in de lidstaten.


Regulation (EC) No 417/2002, the purpose of which is to introduce double-hull or equivalent design requirements for single-hull oil tankers, was adopted in 2002. It set out a timetable for phasing out single-hull oil tankers, according to which no single-hull oil tanker would be authorised to operate under the flag of a Member State after the anniversary of the ship’s delivery date.

Verordening (EG) nr. 417/2002 betreffende het versneld invoeren van de vereisten inzake een dubbelwandige uitvoering of een gelijkwaardig ontwerp voor enkelwandige olietankschepen dateert uit 2002 en bevat een tijdschema voor het uit de vaart nemen van enkelwandige olietankschepen, volgens welk deze schepen na de verjaardag van de datum van oplevering niet langer onder de vlag van een lidstaat van de Unie mogen varen.


Against this background, the Commission emphasises that this political desire does not correspond to a legal possibility for exemption from Regulation 13H. It is proposing to amend Regulation 417/2002 to clarify that no oil tanker carrying heavy grades of oil is authorised to fly the flag of a Member State unless it is a double-hull tanker, thereby bringing Community law into line with the Italian Presidency’s statement.

In deze lijn is de Commissie van mening dat de juridische mogelijkheid tot ontheffing van voorschrift 13H vanuit politiek oogpunt onaanvaardbaar is en stelt zij voor Verordening (EG) nr. 417/2002 dusdanig te wijzigen dat geen enkel zware oliesoorten vervoerend olietankschip onder de vlag van een lidstaat mag varen, tenzij het een dubbelwandig olietankschip is, zodat het communautair recht in overeenstemming wordt gebracht met de verklaring van het Italiaans voorzitterschap.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Any discharge into the sea of oil or oily mixture from any oil tanker and any ship of 400 tons gross tonnage and above other than an oil tanker shall be prohibited while in a special area. [.].

is elke lozing in zee verboden van olie of oliehoudende mengsels vanaf olietankschepen en vanaf andere schepen dan olietankschepen met een brutotonnage van 400 t en meer, wanneer deze zich in een bijzonder gebied bevinden [.].


(b)from a ship of 400 tons gross tonnage and above other than an oil tanker and from machinery space bilges excluding cargo pump-room bilges of an oil tanker unless mixed with oil cargo residue:

b)voor andere schepen dan olietankschepen, met een brutotonnage van 400 t of meer, en voor olietankschepen vanuit de vullings van de machineruimten, met uitzondering van de vullings van de ladingpompkamers, tenzij de vloeistof is vermengd met ladingolierestanten:


from a ship of 400 tons gross tonnage and above other than an oil tanker and from machinery space bilges excluding cargo pump-room bilges of an oil tanker unless mixed with oil cargo residue:

voor andere schepen dan olietankschepen, met een brutotonnage van 400 t of meer, en voor olietankschepen vanuit de vullings van de machineruimten, met uitzondering van de vullings van de ladingpompkamers, tenzij de vloeistof is vermengd met ladingolierestanten:


5. Until . , a Member State may, in cases where ice conditions require the use of an ice-strengthened vessel, allow ice-strengthened single hull oil tankers, equipped with double bottoms not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, carrying heavy grades of oil to enter or leave a port or offshore terminal or anchor in an area under the jurisdiction of that Member State, provided that the heavy grades of oil are transported only in the vessel's central tanks".

5) Gedurende . kan een lidstaat, indien de ijsgang het gebruik van een tegen ijs versterkt schip vereist, toestaan dat een tegen ijs versterkte enkelwandige olietanker met dubbele bodemruimten die niet voor het vervoer van olie worden gebruikt en zich over de gehele lengte van de ladingtank uitstrekken, met een lading zware olie een onder zijn rechtsbevoegdheid vallende haven of offshoreterminal binnenvaart of van daaruit vertrekt of in een onder zijn rechtsbevoegdheid vallend gebied voor anker gaat, mits de zware olie uitsluitend in de middelste tanks van de olietanker wordt vervoerd".


“2c. For a period of two years following the entry into force of this regulation, a Member State may, in cases where owing to ice conditions vessels with ice protection are required to be used, permit single hull oil tankers equipped with ice protection and with a double floor not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, to enter or leave a port or anchor in an area under its jurisdiction, with a cargo of heavy fuel oil, provided that the heavy fuel oil is transported only in its central tanks”.

"2 quater) Gedurende de twee jaar na de inwerkingtreding van deze verordening kan een lidstaat, indien de ijsgang het gebruik van een tegen ijs versterkt schip vereist, toestaan dat een tegen ijs versterkte enkelwandige olietanker met dubbele bodemruimten die niet voor het vervoer van olie worden gebruikt en zich over de gehele lengte van de ladingtank uitstrekken, met een lading zware olie een onder zijn rechtsbevoegdheid vallende haven of offshoreterminal binnenvaart of van daaruit vertrekt of in een onder zijn rechtsbevoegdheid vallend gebied voor anker gaat, mits de zware olie uitsluitend in ...[+++]


in view of the progressive increase of the number of double hull or equivalent design oil tankers and the decrease of the number of single hull oil tankers over the period of the accelerated phasing in scheme the balance in revenues for port and pilotage service providers should be achieved by making the reduction on port and pilotage dues for double hull or equivalent design oil tankers regressive with their age and the surcharge on port and pilotage dues for single hull oil tankers progressive with the ship's age.

gelet op de progressieve toename van het aantal dubbelwandige of gelijkwaardig ontworpen olietankers en de afname van het aantal enkelwandige olietankers tijdens de periode van de versnelde invoering van de nieuwe eisen, moeten de opbrengsten voor de verstrekkers van haven- en loodsdiensten in evenwicht worden gehouden door de verlaging van de haven- en loodsrechten voor dubbelwandige of gelijkwaardig ontworpen olietankers regressief naar de levensduur van deze schepen en de verhoging van haven- en loodsrechten voor enkelwandige olietankers progressief naar de levensduur van deze schepen te maken.




D'autres ont cherché : bunker oils     bunkers     oso-tanker     oil tanker     tanker     tanker shipping     advise colleagues on tanker operations     castor oil     colza oil     methane tanker     nut oil     oil company     oil industry     ore-slurry-oil tanker     palm oil     petrol carrier     petroleum industry     provide expertise on tanker operations     rape-seed oil     sesame oil     slurry tanker     vegetable oil     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'oil tanker' ->

Date index: 2021-06-11
w