21. Stresses that any proposal to allow the de
ployment and use of body scanners as a permissible screening method should be extensively justified in a
n impact assessment covering, inter alia, the fundamental rights aspect of body
scanners, the proportionality and necessity, taking into account the added value for the fight against terrorism, the costs incurred as a result of the acquisitio
n, installation and operation of body s ...[+++]canners and the possible health risks to passengers and staff members, in particular vulnerable passengers and staff members, also having regard to the opinions of the European Union, international and national human rights and data protection authorities, such as the EDPS, the Article 29 Working Party, the Fundamental Rights Agency, the World Health Organisation and the UN Special Rapporteur on the Protection of Human Rights while Countering Terrorism; 21. ben
adrukt dat aan enig voorstel voor de invoering en het gebruik v
an bodyscanners als toegelaten screeningmethode een uitgebreide effectbeoordeling ten grondslag moet liggen waari
n onder meer de aan bodyscanners verbonden mensenrechtenaspecten, de evenredigheid en de noodzakelijkheid aan de orde komen, rekening houdend met de toegevoegde waarde van bodyscanners voor de bestrijding van terrorisme, de kosten van aanschaf, install
...[+++]atie en het gebruik van bodyscanners, alsmede de mogelijke gezondheidsrisico's voor passagiers en personeel, met name kwetsbare passagiers en personeelsleden, daarbij tevens rekening houdend met de standpunten van de Europese Unie, internationale en nationale mensenrechten- en gegevensbeschermingsautoriteiten, zoals de EDPS, de werkgroep van artikel 29, het Bureau voor de grondrechten, de Wereldgezondheidsorganisatie en de speciale VN-rapporteur voor de bescherming van de mensenrechten bij de bestrijding van terrorisme;