As a result of the supply guarantee it enjoys under the concession agreement and, as the case may be, its involvement in the grantor’s commercial planning, in particular with respect to marketing operations, factors in respect of which the national court has jurisdiction to make a ruling, the concessionaire is able to offer clients services and benefits that a mere reseller cannot and thereby acquire, for the benefit of the grantor’s products, a larger share of the local market (see, to that effect, judgment of 19 December 2013, Corman-Collins, C‑9/12, EU:C:2013:860, paragraph 38 and the case-law cited).
Dankzij de gegarandeerde bevoorrading die hij geniet op grond van de distributieovereenkomst en, in voorkomend geval, zijn deelname aan de commerciële strategie van de leverancier, in het bijzonder aan reclameacties – elementen waarvan de vaststelling aan de nationale rechter staat – is de distributeur in staat zijn klanten diensten en voordelen aan te bieden die een gewone doorverkoper niet kan bieden en op die manier een groter deel van de lokale markt te veroveren voor de producten van de leverancier (zie in die zin arrest van 19 december 2013, Corman-Collins, C‑9/12, EU:C:2013:860, punt 38 en aldaar aangehaalde rechtspraak).