Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Oropharyngeal suction under direct vision

Traduction de «oropharyngeal suction under direct vision » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Oropharyngeal suction under direct vision

uitzuigen van orofarynx onder rechtstreeks zicht
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(i) improves direct vision to make vulnerable road users more visible to the driver, in particular by reducing the blind spots under the front windscreen and all around the cab, and, where necessary, by fitting additional equipment, such as mirrors and camera systems,

(i) het directe zicht verbetert om de zichtbaarheid van kwetsbare weggebruikers voor de bestuurder te vergroten, met name door de dode hoeken in het gezichtsveld onder de voorruit en rond de gehele cabine te verkleinen en, waar nodig, extra uitrusting, zoals spiegels en camerasystemen, aan te brengen;


Or that the Luxembourger Joseph Bech, who from 1940 to 1945 was Foreign Minister in the government in exile while the Grand-Duchy was under Nazi occupation, drew his view of Europe direct from the vision of a United States of Europe, as he emphasised in his address on receiving the Karlspreis in 1960?

Of dat de Luxemburger Joseph Bech, van 1940 tot 1945 minister van Buitenlandse Zaken in de regering in ballingschap van het destijds door de Duitsers bezette Groothertogdom, zijn Europa-idee rechtstreeks ontleende aan de visie van de Verenigde Staten van Europa, zoals hij dat in zijn toespraak naar aanleiding van de Karel de Grote-prijs in 1960 ook benadrukte?


2. By way of derogation from the first paragraph compliance with the requirements of this Directive shall be deemed to be achieved where vehicles are equipped, on the passenger's side, with wide angle and close proximity mirrors, whose combination of fields of vision covers not less than 95% of the field of vision at ground level of the class IV mirror and not less than 85% of the field of vision at ground level of the class V mirror under Directive 2003/97/E ...[+++]

2. In afwijking van het bepaalde van lid 1 wordt ervan uitgegaan dat aan de bepalingen van deze richtlijn is voldaan wanneer het voertuig aan de passagierszijde is uitgerust met breedtespiegels en trottoirspiegels die toelaten ten minste 95% van het in Richtlijn 2003/97/EG voor een spiegel van klasse IV en ten minste 85% voor een spiegel van klasse V bedoelde gezichtsveld op grondniveau te overzien.


2a. Vehicles referred to in Article 2 which, by reason of the lack of available and economically viable technical solutions, cannot be equipped with mirrors which comply with the requirements set out in paragraphs 1 and 2 of this Article, may be equipped with supplementary mirrors and/or other devices of indirect vision, provided that the combination of such devices covers not less than 95% of the field of vision at ground level of the class IV mirror and not less than 85% of the field of vision ...[+++]

2 bis. De in artikel 2 bedoelde voertuigen die bij gebrek aan beschikbare en economisch haalbare technische oplossingen niet kunnen worden uitgerust met spiegels die voldoen aan de voorschriften van de leden 1 en 2, mogen met extra spiegels en/of inrichtingen voor indirect zicht worden uitgerust, mits de combinatie van dergelijke inrichtingen toelaat ten minste 95% van het in Richtlijn 2003/97/EG voor een spiegel van klasse IV en ten minste 85% voor een spiegel van klasse V bedoelde gezichtsveld op grondniveau te overzien.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
By way of derogation from the first paragraph compliance with the requirements of this Directive shall be deemed to be achieved where vehicles are equipped with mirrors, whose combination of field of vision covers not less than 99% of the total field of vision at ground level of the class IV and the class V mirror under Directive 2003/97/EC.

Bij wijze van uitzondering wordt ervan uitgegaan dat aan de bepalingen van deze richtlijn is voldaan wanneer het voertuig is uitgerust met spiegels die toelaten ten minste 99% van het in Richtlijn 2003/97/EG voor spiegels van klasse IV en V bedoelde gezichtsveld op grondniveau te overzien.


Regarding flexibility to the requirements of the field of vision of Class IV and V mirrors provided under Directive 2003/97/EC, the total field of vision is fixed at 95% for IV and 85% for V instead of the 99% (Commission proposal).

Op het punt van flexibiliteit en naleving van de bepalingen inzake het gezichtsveld van spiegels van klasse IV en V, zoals omschreven in Richtlijn 2003/97/EG, is het gezichtsveld voor klasse IV vastgesteld op 95% en voor klasse V op 85%, in plaats van de door de Commissie voorgestelde 99%.


2. By way of derogation from paragraph 1, compliance with the requirements of this Directive shall be deemed to be achieved where vehicles are equipped, on the passenger side, with wide-angle and close-proximity mirrors, whose combination of fields of vision covers not less than 95 % of the field of vision at ground level of a class IV mirror and not less than 85 % of the field of vision at ground level of a class V mirror under Directive 2003/97/E ...[+++]

2. In afwijking van lid 1 wordt ervan uitgegaan dat aan de bepalingen van deze richtlijn is voldaan wanneer het voertuig aan de passagierszijde is uitgerust met breedtespiegels en trottoirspiegels en de combinatie van dergelijke inrichtingen toelaat op grond van Richtlijn 2003/97/EG ten minste 95 % voor een spiegel van klasse IV en ten minste 85 % voor een spiegel van klasse V van het gezichtsveld op grondniveau te overzien.


3. Vehicles referred to in Article 2 which, for want of available, economically viable, technical solutions, cannot be equipped with mirrors complying with the requirements set out in paragraphs 1 or 2 of this Article, may be equipped with supplementary mirrors and/or other devices of indirect vision, provided that the combination of such devices covers not less than 95 % of the field of vision at ground level of a class IV mirror and not less than 85 % of the field of vision ...[+++]

3. De in artikel 2 bedoelde voertuigen die bij gebrek aan beschikbare en economisch haalbare technische oplossingen niet kunnen worden uitgerust met spiegels die voldoen aan de voorschriften van de leden 1 en 2 van dit artikel, mogen met extra spiegels en/of andere inrichtingen voor indirect zicht worden uitgerust, mits de combinatie van dergelijke inrichtingen toelaat op grond van Richtlijn 2003/97/EG ten minste 95 % voor een spiegel van klasse IV en ten minste 85 % voor een spiegel van klasse V van het gezichtsveld op grondniveau te overzien.


Vehicles of categories N2 and N3 that are subject to national measures which entered into force before the dates for transposition of Directive 2003/97/EC and which require fitment, on the passenger side, of other means of indirect vision covering not less than 95 % of the total field of vision at ground level of class IV and class V mirrors under that Directive.

voertuigen van de categorieën N2 en N3 die op grond van maatregelen van de lidstaten die voor de data van omzetting van Richtlijn 2003/97/EG in werking zijn getreden, en die voorschrijven dat aan de passagierszijde andere inrichtingen voor indirect zicht worden aangebracht die minstens 95 % van het in de richtlijn voor spiegels van klasse IV en V voorgeschreven totale gezichtsveld op grondniveau overzien.


The “Vision of road transport in 2020” , the Strategic Research Agenda developed by the European Road Transport Research Advisory Council (ERTRAC) and those developed under other relevant technology platforms[42] have been central to defining the direction of future RD efforts for the whole automotive value chain at the EU, national and regional levels.

De “Vision of road transport in 2020” , de strategische onderzoeksagenda die door de European Road Transport Research Advisory Council (ERTRAC) is opgesteld en de visie van andere relevante technologieplatforms[42] hebben een doorslaggevende rol gespeeld bij de oriëntatie van de toekomstige OO-inspanningen voor de volledige waardeketen van de automobielsector op regionaal, nationaal en EU-niveau.




D'autres ont cherché : oropharyngeal suction under direct vision     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'oropharyngeal suction under direct vision' ->

Date index: 2021-12-12
w