Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse community as a target community
Communication with community resources
Community nurse
Data processing
Digital communication and collaboration
Digital communications
Digital data processing
Electronic communication
Electronic data processing
Examine community as a target community
Moderate mental subnormality
Paperless Parliament
Paperless communication
Paperless data processing
Paperless environment
Paperless project
Paperless trading
Penicillium commune
Study communities as a target communities
Study community as a target community

Vertaling van "paperless communication " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
electronic communication | paperless communication | digital communication and collaboration | digital communications

digitaal communiceren en samenwerken | digitale communicatie en samenwerking


paperless Parliament | paperless project

project inzake het papierloos Parlement






data processing | electronic data processing | digital data processing | paperless data processing

digitaledataverwerking | digitalegegevensverwerking | verwerking van digitale data | verwerking van digitale gegevens


Communication with community resources

bevinding betreffende communicatie met maatschappelijke voorzieningen


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.






analyse community as a target community | examine community as a target community | study communities as a target communities | study community as a target community

gemeenschap als doelgroep bestuderen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[19] See also the Communication on a simple and paperless environment for customs and trade, COM(2003) 452, July 2003

[19] Zie ook de medeling over eenvoudige en papierloze procedures voor de douanediensten en de marktdeelnemers, COM(2003) 452, juli 2003.


A second Communication on a "simple and paperless environment for customs and trade" will look at ways of laying down the basis for a computerised exchange of information needed for customs purposes.

In een tweede mededeling over "eenvoudige en papierloze procedures voor de douanediensten en de marktdeelnemers" zal worden bestudeerd hoe de basis kan worden gelegd voor een geautomatiseerde uitwisseling van informatie voor douanedoeleinden.


- To create a fully functioning multi-modal transport system requires removing bottlenecks and barriers in other parts of the network, namely with an airport package to improve the efficiency and capacity of airports (2011), a communication on inland waterway transport (2011) to remove barriers and improve efficiency inland waterways, as well as the e-maritime initiative (2011) for paperless and intelligent shipping — as part of the drive to create a real "Blue Belt" area, without barriers, for shipping.

Om een volledig functionerend multimodaal vervoerssysteem te creëren, moeten een aantal belangrijke knelpunten en belemmeringen worden weggewerkt, onder meer met een luchthavenpakket (2011) om de efficiency en capaciteit van luchthavens te verbeteren, een mededeling betreffende de binnenvaart (2011) om belemmeringen op de binnenwateren op te heffen en de efficiency te verhogen en het "e-maritime"-initiatief (2011) voor elektronische en intelligente verscheping – als eerste stap naar een reële blauwe gordel voor een scheepvaart zonder belemmeringen.


5. If the national Customs authority cannot provide all the required data referred to in Article 5 (1) to the national statistical authority as a result of several simplified procedures under Regulation (EC) No 450/2008 of the European Parliament and of the Council of 23 April 2008 laying down the Community Customs Code (Modernised Customs Code) and Decision No 70/2008/EC of the European Parliament and of the Council of 15 January 2008 on a paperless environment for customs and trade , the national statistical authority shall not be o ...[+++]

5 . Indien de nationale douaneautoriteiten ten gevolge van verscheidene vereenvoudigde procedures in het kader van Verordening (EG) nr. 450/2008 van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2008 tot vaststelling van het communautair douanewetboek (gemoderniseerd douanewetboek) en Beschikking nr. 70/2008/EG van het Europees Parlement en de Raad van 15 januari 2008 betreffende een papierloze omgeving voor douane en bedrijfsleven niet alle vereiste gegevens als bedoeld in artikel 5, lid 1, aan de nationale statistische diensten kun ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Second, a European Parliament and Council Decision is being implemented to create a pan-European electronic customs system[3] - that is a paperless environment for customs and trade - aiming at building a robust communication chain between all customs offices in the Community, between customs and other public authorities operating at the border, and between public authorities and traders.

Op de tweede plaats wordt een Besluit van het Europees Parlement en de Raad uitgevoerd voor het opzetten van een pan-Europees elektronisch douanesysteem[3] – dat wil zeggen een papierloze omgeving voor douane en bedrijfsleven, waarmee wordt gestreefd naar een robuuste communicatieketen tussen alle douanekantoren in de EU, tussen de douane en andere overheidsinstanties met activiteiten aan de grens, en tussen overheidsinstanties en bedrijven.


There have been many recent legislative developments and many are still under way: the Modernised Community Customs Code, the decision on a paperless environment for customs and trade, the action programme for customs in the Community (Customs 2013), the draft Commission regulation on the GSP rules of origin, etc. Lastly, the Treaty of Lisbon, currently being ratified by the Member States, stipulates in Article 1(4) that one of the Union’s priorities will be the protection of its citizens in its relations with the wider world.

Er vinden heel wat wetgevende ontwikkelingen plaats of hebben recentelijk plaats gehad: gemoderniseerd communautair douanewetboek, beschikking betreffende een papierloze omgeving voor douane en bedrijfsleven, actieprogramma voor de douane in de Gemeenschap (Douane 2013), ontwerpverordening van de Commissie betreffende de oorsprongsregels van het schema van algemene preferenties (SAP), enz. Uiteindelijk bepaalt het Verdrag van Lissabon, ter ratificatie bij de lidstaten, in zijn artikel 1, punt 4 dat de bescherming van de burgers in de ...[+++]


The Council Resolution of 5 December 2003 on creating a simple and paperless environment for customs and trade (4), which followed on from the Commission Communication on a simple and paperless environment for customs and trade, calls upon the Commission to draw up, in close cooperation with the Member States, a multi-annual strategic plan for creating a coherent and interoperable electronic customs environment for the Community.

In zijn resolutie van 5 december 2003 over het instellen van eenvoudige en papierloze procedures voor douanediensten en handelaren (4), die aansluit bij de mededeling van de Commissie over eenvoudige en papierloze procedures voor de douanediensten en de marktdeelnemers, verzoekt de Raad de Commissie om in nauwe samenwerking met de lidstaten een strategisch meerjarenplan op te stellen om een coherente en interoperabele elektronische douaneomgeving voor de Gemeenschap tot stand te brengen.


23. Considers that OLAF's work urgently needs to be further facilitated in order to enable it to effectively protect the Community's financial interests; calls, therefore, on the budgetary authority to freeze further financing for the NCTS until OLAF has full access to NCTS data in practice, which access will provide an overview of the consolidated traffic routings of sensitive goods in transit and also enable strategic and operational analysis to be carried out in relation to such goods; points out that OLAF must also have access to those data when the decision of the European Parliament and of the Council on a ...[+++]

23. is van mening dat het werk van OLAF dringend verder moet worden vergemakkelijkt, om het bureau in staat te stellen de financiële belangen van de Gemeenschap doeltreffend te beschermen; verzoekt de begrotingsautoriteit bijgevolg de financiering van het NCTS te bevriezen tot OLAF in de praktijk volledige toegang tot de NCTS-gegevens heeft, hetgeen een overzicht zal opleveren van de getraceerde trajecten van kwetsbare goederen in douanevervoer en ook mogelijk zal maken dat voor deze goederen een strategische en operationele analyse wordt uitgevoerd; herinnert eraan dat deze toegang van OLAF tot de gegevens ook gegarandeerd moet zijn op het ogenblik van de inwerkingtreding van de door de Commissie voorgestelde beschikking van het Europees ...[+++]


23. Considers that OLAF's work urgently needs to be further facilitated in order to enable it to effectively protect the Community's financial interests; calls, therefore, on the budgetary authority to freeze further financing for the NCTS until OLAF has full access to NCTS data in practice, which access will provide an overview of the consolidated traffic routings of sensitive goods in transit and also enable strategic and operational analysis to be carried out in relation to such goods; points out that OLAF must also have access to those data when the Commission's proposal for a decision on a ...[+++]

23. is van mening dat het werk van OLAF dringend verder moet worden vergemakkelijkt, om het bureau in staat te stellen de financiële belangen van de Gemeenschap doeltreffend te beschermen; verzoekt de begrotingsautoriteit bijgevolg de financiering van het NCTS te bevriezen tot OLAF in de praktijk volledige toegang tot de NCTS-gegevens heeft, hetgeen een overzicht zal opleveren van de getraceerde trajecten van kwetsbare goederen in communautair douanevervoer en ook mogelijk zal maken dat voor deze goederen een strategische en operationele analyse wordt uitgevoerd; herinnert eraan dat deze toegang van OLAF tot de gegevens ook gegarandeer ...[+++]


The modernised Community Customs Code will provide the legal framework for the development of a simple and paperless environment for customs and trade based on the best use of information and communication technology.

Het gemoderniseerde communautaire douanewetboek biedt een juridisch kader voor de ontwikkeling van een eenvoudige en papiervrije omgeving voor de douane en de handel op basis van een optimaal gebruik van informatie- en communicatietechnologie.


w