Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Part-time Vocational Education Act
Part-time Vocational Secondary Education
Part-time vocational education

Traduction de «part-time vocational education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
part-time vocational education

parttime beroepsopleidingen


Part-time Vocational Education Act

Wet op het cursorisch beroepsonderwijs


Part-time Vocational Secondary Education

Deeltijds Beroeps-Secundair Onderwijs | DBSO [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The opportunity for mobility is an important part of vocational education and training, but more emphasis should be placed on a better harmonisation of Member States’ different education systems – including mutual recognition of certificates and diplomas – in order to enhance collaboration and support mobility.

De mogelijkheid voor mobiliteit is een belangrijk onderdeel van beroepsopleidingen, maar om grensoverschrijdende samenwerking te intensifiëren en de mobiliteit te bevorderen, zou grotere nadruk moeten worden gelegd op een betere harmonisatie van de verschillende onderwijsstelsels in lidstaten, inclusief de wederzijdse erkenning van getuigschriften en diploma's.


The opportunity for mobility is an important part of vocational education and training, but more emphasis should be placed on a better harmonisation of Member States’ different education systems – including mutual recognition of certificates and diplomas – in order to enhance collaboration and support mobility.

De mogelijkheid voor mobiliteit is een belangrijk onderdeel van beroepsopleidingen, maar om grensoverschrijdende samenwerking te intensifiëren en de mobiliteit te bevorderen, zou grotere nadruk moeten worden gelegd op een betere harmonisatie van de verschillende onderwijsstelsels in lidstaten, inclusief de wederzijdse erkenning van getuigschriften en diploma's.


On the question of whether vocational education and training allows students to do part of their training abroad, responses were mixed: 43% agree that vocational education and training in their country gives students and trainees this opportunity, while 35% do not.

Op de vraag of het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen de studenten de mogelijkheid bieden om een deel van hun opleiding in het buitenland te volgen, liepen de antwoorden uiteen. 43% denkt dat het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen in hun land de studenten en stagiairs deze kans bieden, en 35% denkt van niet.


15. Calls on the Member States to offer a qualitatively high standard of vocational education, oriented towards work-based learning and the individual needs of the people concerned; believes, at the same time, that high-quality vocational education and training are fundamental to enabling Europe to establish itself as a knowledge society and to compete effectively in the globalised economy;

15. verzoekt de lidstaten toe te zien op een hoogwaardig beroepsopleidingsaanbod dat is gericht op beroepspraktijkvorming en de individuele behoeften van de betrokken personen; onderstreept daarnaast dat kwalitatief goed beroepsonderwijs en –opleiding van fundamenteel belang is om Europa in staat te stellen zich als kennismaatschappij te handhaven en in de gemondialiseerde economie doeltreffend te concurreren;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
43% said they had been abroad as part of their school education (lower and upper secondary school) and 33% as part of their vocational education and training (VET).

43% gaf aan in het buitenland te zijn geweest in het kader van hun schoolopleiding (lager en hoger secundair onderwijs) en 33% als onderdeel van hun beroepsopleiding.


(ii) in the case of the dental-prosthesis maker ("tandprotheticus") totalling at least 15 years of full time training and three years of part time training, comprising eight years of primary education, four years of general secondary education, completion of three years of vocational training, involving theoretical and practical training as a dental technician, supplemented by three years of part-time training as a dental prosthesi ...[+++]

(ii) in het geval van de tandprotheticus: ten minste 15 jaar voltijds en 3 jaar deeltijds onderwijs, waarvan acht jaar basisonderwijs, vier jaar algemeen vormend secundair onderwijs en drie jaar beroepsgerichte opleiding, waaronder een theoretische en praktische opleiding tot tandtechnicus, aangevuld met 3 jaar deeltijdse opleiding tot tandprotheticus, die wordt afgesloten met een examen.


in the case of a dental-prosthesis maker ("tandprotheticus"), totalling at least 15 years of full time training and three years of part time training, comprising eight years of primary education, four years of general secondary education, completion of three years of vocational training, involving theoretical and practical training as a dental technician, supplemented by three years of part-time training as a dental prosthesis-make ...[+++]

in het geval van de tandprotheticus: ten minste 15 jaar voltijds en drie jaar deeltijds onderwijs, waarvan acht jaar basisonderwijs, vier jaar algemeen vormend voortgezet onderwijs en drie jaar beroepsgerichte opleiding, waaronder een theoretische en praktische opleiding tot tandtechnicus, aangevuld met drie jaar deeltijdse opleiding tot tandprotheticus, die wordt afgesloten met een examen; Oostenrijk


Periods for increasing awareness of one of the partners' languages could be organized, particularly for less frequently taught languages; - academic teaching normally provides few occasions for real-life communication; to consolidate efforts to diversify language teaching and learning, teaching establishments should be encouraged to draw on resources in the outside community for language practice, such as families, school-business partnerships, adult and vocational education organizations and leisure-time activi ...[+++]

Er kunnen bewustmakingsperioden worden georganiseerd ten behoeve van één van de talen van de partners en met name de minder onderwezen talen ; - het academisch onderwijs biedt over het algemeen weinig situaties waarin echt gecommuniceerd kan worden ; om de op de diversificatie gerichte inspanningen te ondersteunen, zullen de onderwijsinstellingen dus worden gestimuleerd om bij het taalonderwijs, wanneer dit mogelijk is, gebruik te maken van externe contacten zoals gezinnen, partner- schappen tussen scholen en bedrijven, organisaties voor volwassenen- en beroepsonderwijs en vrijetijdsactiviteiten.


1. vocational education and training should provide a broad knowledge and skills base relevant to working life, highlighting at the same time excellence at all levels.

1. beroepsonderwijs en -opleiding moeten zorgen voor een breed scala van voor het beroepsleven relevante basiskennis en -vaardigheden, met een sterk accent op uitmuntendheid op alle niveaus.


learning languages at an early age but also lifelong learning, as part of vocational training, higher education as well as adult education; suitable training for language teachers; greater use of new technologies in language teaching; an increase in exchanges and the promotion of mobility; the development of language programmes fostering the integration of immigrants.

taalonderwijs vanaf zeer jeugdige leeftijd, maar ook een leven lang in het kader van de beroepsopleiding, het hoger onderwijs en de volwasseneneducatie; degelijke opleiding van taaldocenten; meer gebruik van nieuwe technologieën in het taalonderricht; intensivering van de uitwisselingen en bevordering van de mobiliteit; ontwikkeling van taalprogramma's die de inburgering van migranten bevorderen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'part-time vocational education' ->

Date index: 2021-10-05
w