The Teachers' and School Heads' Salaries and Allowances in Europe 2011/12 report also reveals that while all countries claim that improving pupil and student performance levels is a top priority, only half of the countries covered in the report grant allowances to teachers based on positive teaching performance or student results (Bulgaria, Czech Republic, Denmark, Estonia, Greece, Latvia, Hungary, Austria, Poland, Romania, Slovenia, Finland, Sweden, United Kingdom - England and Wales; Northern Ireland, and Turkey).
Uit het verslag "Teachers' and School Heads' Salarissen and Allowances in Europe 2011/12" blijkt verder dat hoewel alle landen beweren dat het verbeteren van de prestaties van leerlingen een topprioriteit is, slechts de helft van de onderzochte landen leerkrachten toelagen toekennen op basis van goede onderwijsprestaties of goede resultaten van leerlingen (Bulgarije, Tsjechische Republiek, Denemarken, Estland, Griekenland, Letland, Hongarije, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slovenië, Finland, Zweden, Verenigd Koninkrijk - Engeland en Wales; VK-Noord-Ierland, en Turkije).