Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ad Hoc Group on Immigration
Alcoholic hallucinosis
Balance participants' personal needs with group needs
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Clinical sales representative
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
EU Representative on Non Proliferation and Disarmament
EU body for police and judicial cooperation
Group on Drugs and Organised Crime
Group on Police and Customs Cooperation
Group on the Free Movement of Persons
Jealousy
Medical device sales representative
Medical sales person
Medical sales representative
PRG
Paranoia
Personal Representative on Human Rights
Personal Representatives Group
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Rental advisor in personal and household goods
Rhodes Group
Steering Group II
Trevi Group

Traduction de «personal representatives group » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Personal Representatives Group | PRG [Abbr.]

Groep van persoonlijke vertegenwoordigers | GPV [Abbr.]


EU Representative on Non Proliferation and Disarmament | Personal Representative of the High Representative on non-proliferation of Weapons of Mass Destruction | Secretary General/High Representative’s Personal Representative for non-proliferation of weapons of mass destruction

persoonlijk vertegenwoordiger van de secretaris-generaal/hoge vertegenwoordiger voor de non-proliferatie van massavernietigingswapens


Personal Representative of the Secretary General/High Representative on Human Rights in the area of CFSP | Personal Representative on Human Rights | PR/HR [Abbr.]

persoonlijk vertegenwoordiger van de secretaris-generaal/hoge vertegenwoordiger voor de mensenrechten in het kader van het GBVB | persoonlijk vertegenwoordiger voor de mensenrechten | PV/MR [Abbr.]


Definition: This block includes a variety of conditions and behaviour patterns of clinical significance which tend to be persistent and appear to be the expression of the individual's characteristic lifestyle and mode of relating to himself or herself and others. Some of these conditions and patterns of behaviour emerge early in the course of individual development, as a result of both constitutional factors and social experience, while others are acquired later in life. Specific personality disorders (F60.-), mixed and other personality disorders (F61.-), and enduring personality changes (F62.-) are deeply ingrained and enduring behavio ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een verscheidenheid van aandoeningen en gedragspatronen van klinische betekenis die permanent neigen te zijn en de uitdrukking lijken te zijn van de typische levenswijze van de betrokkene en van de manier om met zichzelf en anderen om te gaan. Sommige van deze stoornissen en gedragspatronen ontstaan vroeg in de ontwikkeling van het individu, ten gevolge van zowel constitutionele factoren als sociale ervaringen, terwijl andere later in het leven worden verworven. Specifieke persoonlijkheidsstoornissen (F60.-), gemengde en andere persoonlijkheidsstoornissen (F61.-) en duurzame persoonlijkheidsveranderingen (F62.-) zijn diep gewortelde en permanente gedragspatronen, aan de dag tredend als starre reacties op een breed ...[+++]


balance participants' personal needs with those of the group | engage and manage groups through your dance leadership in a creative context | balance needs between those of participants' personal needs and the group | balance participants' personal needs with group needs

persoonlijke behoeften van deelnemers afwegen tegen behoeften van de groep


clinical sales representative | medical device sales representative | medical sales person | medical sales representative

medisch vertegenwoordiger | medisch vertegenwoordigster | artsenbezoeker | artsenbezoekster


rental advisor in personal and household goods | rental sales desk clerk in personal and household goods | rental service assistant in personal and household goods | rental service representative in personal and household goods

verhuurmedewerker huishoudelijke apparatuur | verhuurmedewerkster van huishoudelijke en persoonlijke goederen | verhuurmedewerker huishoudelijke artikelen | verhuurmedewerker huishoudelijke en persoonlijke goederen


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). ...[+++]

Omschrijving: Toestanden van subjectieve spanning en emotionele ontregeling die doorgaans het sociaal functioneren en optreden belemmeren en ontstaan in de periode van aanpassing aan een belangrijke levensverandering of stressveroorzakende levensgebeurtenis. De stressveroorzakende factor kan de samenhang van iemands sociale netwerk aangetast hebben (sterfgeval, scheiding) of sociale steun en waarden in groter verband (migratie, vluchtelingenstatus) of vertegenwoordigde een belangrijke ontwikkelingsstap of crisis (naar school gaan, ouder worden, falen in het bereiken van een dierbaar persoonlijk ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


EU body for police and judicial cooperation [ Ad Hoc Group on Immigration | Group on Drugs and Organised Crime | Group on Police and Customs Cooperation | Group on the Free Movement of Persons | Rhodes Group | Steering Group II | Trevi Group ]

samenwerkingsorgaan (EU) [ ad-hoc groep immigratie | Europees Comité voor drugsbestrijding | groep drugs en georganiseerde criminaliteit | groep voor de politie- en douanesamenwerking | groep voor gerechtelijke samenwerking | groep voor vrij verkeer van personen | Rhodos-groep | Stuurgroep II | TREVI-groep ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This report has been prepared with the assistance of personal representatives of ECOFIN ministers meeting in the Financial Services Policy Group.

De verslagen worden opgesteld met de medewerking van de persoonlijke vertegenwoordigers van de ministers van Economie en Financiën, die in het kader van de werkgroep voor het beleid inzake financiële dienstverlening bijeenkomen.


* The Financial Services Policy Group (FSPG), comprising personal representatives of economic and finance ministers, has resumed its tasks as a forum to forge consensus between national ministries involved in financial services regulation.

* De Financiële Diensten Beleidgroep (FSPG), samengesteld uit persoonlijke vertegenwoordigers van Ministers van Economie en Financiën, heeft zijn opdracht als forum hervat teneinde overeenstemming te bereiken tussen nationale ministeries betrokken bij de wetgeving op de financiële diensten.


From 1995, responsible for the IGF's area of coordination of Community inspection and the system of internal inspection of the State's financial administration, carrying out the following activities: Chairman of the Interministerial Committee for Coordination and Inspection of the EAGGF (Guarantee) Financing System; participant in the work of the Group of Personal Representatives of Finance Ministers for sound economic management (SEM 2000) and in ad hoc Council working groups on the protection of the Communities' financial interests ...[+++]

Sinds 1995 verantwoordelijk voor de coördinatie van controles door de Europese Gemeenschap en het internecontrolesysteem van de financiële administratie van Portugal, met de volgende functies: voorzitter van het interdepartementale comité voor coördinatie en controle van het financieringssysteem voor de afdeling Garantie van het EOGFL; lid van de Groep persoonlijke vertegenwoordigers van de Ministers van Financiën, belast met goed financieel beheer (SEM 2000) en van de ad-hocwerkgroepen van de Raad voor bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschappen en bestrijding van fraude; lid ...[+++]


47. Supports the EU’s stance in seeking a coordinated, common position at the UNHRC; regrets however that, in the process of achieving a common policy amongst the EU Member States at the UNHRC, the EU often arrives at the UNHRC forum with the lowest common denominator, thereby restricting the dynamics of the EU diplomatic potential with other regional groupings; encourages the EU High Representative to give a mandate to his Personal Representative for Democracy and Human ...[+++]

47. steunt het streven van de EU naar een gecoördineerd gemeenschappelijk standpunt in de UNHRC; betreurt echter dat het streven naar een gemeenschappelijk beleid van de EU- lidstaten in de UNHRC ertoe leidt dat de EU in dit forum vaak op basis van de kleinste gemene deler optreedt, waardoor de dynamiek van het diplomatieke potentieel van de EU tegenover andere regionale groepen wordt beperkt; moedigt de Hoge Vertegenwoordiger van de EU aan om zijn persoonlijke vertegenwoordiger voor democratie en mensenrechten een mandaat te geven – indien nodig door het sturen van persoonlijke afgezanten – om ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
47. Supports the EU's stance in seeking a coordinated, common position at the UNHRC; regrets however that, in the process of achieving a common policy amongst the EU Member States at the UNHRC, the EU often arrives at the UNHRC forum with the lowest common denominator, thereby restricting the dynamics of the EU diplomatic potential with other regional groupings; encourages the EU High Representative for the Common Foreign and Security Policy, Javier Solana, to give a mandate to his Personal Represent ...[+++]

47. steunt het streven van de EU naar een gecoördineerd gemeenschappelijk standpunt in de UNHRC; betreurt echter dat het streven naar een gemeenschappelijk beleid van de EU-lidstaten in de UNHRC ertoe leidt dat de EU in dit forum vaak op basis van de kleinste gemene deler optreedt, waardoor de dynamiek van het diplomatieke potentieel van de EU tegenover andere regionale groepen wordt beperkt; moedigt de Hoge Vertegenwoordiger van de EU voor het Gemeenschappelijk Buitenlands en Veiligheidsbeleid, Javier Solana, aan om zijn persoonlijke vertegenwoordiger voor democratie en mensenrechten een manda ...[+++]


47. Supports the EU's stance in seeking a coordinated, common position at the UNHRC; regrets however that, in the process of achieving a common policy amongst the EU Member States at the UNHRC, the EU often arrives at the UNHRC forum with the lowest common denominator, thereby restricting the dynamics of the EU diplomatic potential with other regional groupings; encourages the EU High Representative for the Common Foreign and Security Policy, Javier Solana, to give a mandate to his Personal Represent ...[+++]

47. steunt het streven van de EU naar een gecoördineerd gemeenschappelijk standpunt in de UNHRC; betreurt echter dat het streven naar een gemeenschappelijk beleid van de EU-lidstaten in de UNHRC ertoe leidt dat de EU in dit forum vaak op basis van de kleinste gemene deler optreedt, waardoor de dynamiek van het diplomatieke potentieel van de EU tegenover andere regionale groepen wordt beperkt; moedigt de Hoge Vertegenwoordiger van de EU voor het Gemeenschappelijk Buitenlands en Veiligheidsbeleid, Javier Solana, aan om zijn persoonlijke vertegenwoordiger voor democratie en mensenrechten een manda ...[+++]


Member of the Portuguese delegation to the Advisory Coordination Committee for the Fight Against Fraud (COCOLAF). Participant in the work of the Group of Personal Representatives of the Finance Ministries for sound economic management (SEM 2000).

Lid van de Portugese delegatie in het raadgevend comité coördinatie fraudebestrijding (COCOLAF) en deelname aan de werkzaamheden van de groep van persoonlijke vertegenwoordigers van de ministers van Financiën ter bevordering van een gezond financieel beheer (SEM 2000).


This sixth report, prepared with the Financial Services Policy Group (FSPG) comprising personal representatives of the EU's finance ministers, concludes that there has been a positive response.

In dit zesde verslag, dat is opgesteld in samenwerking met de werkgroep voor het beleid inzake financiële dienstverlening (Financial Services Policy Group - FSPG), bestaande uit persoonlijke vertegenwoordigers van de EU-ministers van Financiën, wordt geconcludeerd dat positief op deze oproep is gereageerd.


One of these mechanisms will be continuation of the work of the Group of personal representatives of the finance ministers with a view to identifying future challenges, providing strategic data and setting priorities.

Hierbij wordt met name gedacht aan de bestendiging van de werkgroep van persoonlijke vertegenwoordigers van de ministers van Financiën, die tot taak zou hebben de zich aandienende uitdagingen te onderkennen, strategische gegevens te verstrekken en de prioriteiten vast te stellen.


It is also based on the discussions held within the Financial Services Policy Group (FSPG), composed of personal representatives of the finance ministers and the European Central Bank (ECB).

Het plan is tevens gebaseerd op de beraadslagingen van de werkgroep voor het beleid inzake de financiële dienstverlening, die is samengesteld uit persoonlijke vertegenwoordigers van de ministers van Financiën en afgevaardigden van de Europese Centrale Bank (ECB).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'personal representatives group' ->

Date index: 2023-04-11
w