Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident caused by demolition charge
Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Anticipate logistics requirements for port operations
Charges for use of infrastructure
Choanal atresia with CHARGE association
Dock due
Embarkation tax
Envisage logistics requirements for port operations
Harbor due
Harbor fee
Harbor fees
Harbour
Harbour due
Harbour dues
Harbour fee
Harbour installation
Lock operator
Perceive port logistical resources and requirements
Port
Port charge
Port charges
Port development
Port due
Port dues
Port management
Port tax
Port towage charges
Port towage dues
Ports
Ports policy
River port
Seaport
Understand port logistical resources and requirements
Yacht harbour

Vertaling van "port charges " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

heffingen op vervoersinfrastructuur [ dokheffing | havenbelasting | havenheffing | havenrecht | inschepingsbelasting | luchthavenbelasting | luchthavengelden | luchthavenheffing | luchthavenrecht ]


harbor fees | harbour dues | port charges | port dues

havengeld | havenrecht


harbour dues | port charges

dokgeld | havengeld | havenrechten




Lock operator (canal or port)

sluiswachter in kanaal en/of haven


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

haveninstallatie [ haven | jachthaven | rivierhaven | zeehaven ]


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

havenbeleid


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiperen op logistieke eisen voor havenwerkzaamheden | logistieke eisen voor havenactiviteiten voorzien | anticiperen op logistieke eisen voor havenactiviteiten | logistieke eisen voor havenwerkzaamheden voorzien


Choanal atresia with CHARGE association

choanale atresie met coloboom, hartmalformatie, choanale atresie, stoornis en vertraging in groei, genitale afwijkingen en geassocieerd met oorafwijkingen


Accident caused by demolition charge

ongeval veroorzaakt door slooplading
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This policy was successful with port charges per container falling by over 15% in Dublin and Cork since 1995.

Dit beleid was succesvol aangezien de havenrechten per container sinds 1995 met meer dan 15% zijn gedaald in Dublin en Cork.


The tax savings generated can be used by the port operators to fund any type of activity or to subsidise the prices charged by the ports to customers, to the detriment of competitors and fair competition.

De havenexploitanten kunnen de belastingbesparingen gebruiken om eender welke activiteit te financieren of om de prijzen die zij aan hun klanten in rekening brengen te subsidiëren, wat ten koste gaat van hun concurrenten en de eerlijke mededinging.


Commissioner Margrethe Vestager, in charge of competition policy, said: "Ports play a key role in the EU's economy. Our competition rules reflect that and allow Member States to support the construction or upgrade of port infrastructure through investment aid.

Margrethe Vestager, commissaris voor mededingingsbeleid: "Havens spelen een cruciale rol in de economie van de EU. Onze mededingingsregels houden hier rekening mee en maken het de lidstaten mogelijk de bouw of modernisering van haveninfrastructuur via investeringssteun te ondersteunen.


7. The managing body of the port shall make available to the competent independent supervisory body and to the Commission, upon request, the information referred to in paragraph 4 and the detailed costs and revenues, serving as a basis to determine the structure and the level of the port infrastructure charges and the methodology used for setting the port infrastructure charges with regard to the facilities and services to which these port charges relate to.

7. De havenbeheerder stelt de Commissie en de bevoegde onafhankelijke toezichthoudende instantie op verzoek de in artikel 4 bedoelde informatie ter beschikking, alsmede gedetailleerde informatie over de kosten en inkomsten die als basis hebben gediend voor het bepalen van de structuur en het niveau van de heffingen op het gebruik van haveninfrastructuur en de gebruikte methode om het niveau van die heffingen voor het gebruik van installaties en diensten waarop deze betrekking hebben vast te stellen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(2) In the Communication on the Single Market Act II Together for new growth[6], the Commission has recalled that the attractiveness of maritime transport is dependent on the availability efficiency and reliability of port services and the necessity of addressing questions regarding the transparency of public funding and port charges, administrative simplification efforts in ports and reviewing restrictions on the provision of services at ports.

(2) In de mededeling over de Akte voor de interne markt II[6] heeft de Commissie eraan herinnerd dat de aantrekkingskracht van het zeevervoer afhankelijk is van de beschikbaarheid, de efficiëntie en de betrouwbaarheid van havendiensten en van aspecten zoals de transparantie van overheidsfinanciering en haventarieven, administratieve vereenvoudiging in havens en een herziening van de beperkingen op het verrichten van diensten in havens.


This information shall include the methodology used for setting the port charges with regard to the facilities and services to which these port service charges relate to.

Deze informatie omvat de methode die is gebruikt om de heffingen op havendiensten voor het gebruik van installaties en diensten vast te stellen.


The Commission therefore also works on enhancing the efficiency and overall quality of port services, addressing questions of the obligations of Member States regarding the sound planning of ports and hinterland connections, transparency of public funding and port charges, and administrative simplification efforts in ports, and reviewing restrictions on the provision of services at ports.

De Commissie beoogt derhalve eveneens de efficiëntie en de algemene kwaliteit van de havendiensten te verbeteren door kwesties te behandelen zoals de verplichtingen van lidstaten betreffende degelijke planning van havens en verbindingen met het hinterland, transparantie van overheidsfinanciering en haventarieven en het streven naar administratieve vereenvoudiging in havens.


2. In the case of a cancellation or a delay in departure where a stay of one or more nights or a stay additional to that intended by the passenger becomes necessary, where and when physically possible, the carrier shall offer passengers departing from port terminals, free of charge, adequate accommodation on board, or ashore, and transport to and from the port terminal and place of accommodation in addition to the snacks, meals or refreshments provided for in paragraph 1.

2. In geval van annulering of vertraging van het vertrek waarbij een verblijf van één of meer nachten of een langer verblijf dan door de passagier gepland noodzakelijk wordt, biedt de vervoerder, voor zover en indien zulks fysiek mogelijk is, de passagiers die uit haventerminals vertrekken, naast de in lid 1 bepaalde snacks, maaltijden of verfrissingen ook gratis passend verblijf aan boord of op de wal aan, evenals vervoer tussen de haventerminal en de plaats van het verblijf.


This policy was successful with port charges per container falling by over 15% in Dublin and Cork since 1995.

Dit beleid was succesvol aangezien de havenrechten per container sinds 1995 met meer dan 15% zijn gedaald in Dublin en Cork.


3. Each Party shall grant, inter alia, a treatment no less favourable than that accorded to its own ships, for ships operated by nationals or companies of the other Party, and for ships registered in the territory of either party, with respect to access to ports, the use of infrastructure and auxiliary maritime services of those ports, as well as related fees and charges, customs facilities and the assignment of berths and facilities for loading and unloading.

3. Elke partij kent ondermeer een behandeling toe die niet minder gunstig is dan de aan de eigen schepen toegekende voor door onderdanen of bedrijven van de andere partij geëxploiteerde schepen en voor op het grondgebied van een van beide partijen geregistreerde schepen ten aanzien van de toegang tot havens, het gebruik van de infrastructuur en hulpdiensten van deze havens alsmede daarmee verband houdende vergoedingen en kosten, douane-installaties en de toewijzing van ligplaatsen en voorzieningen voor laden en lossen.




Anderen hebben gezocht naar : accident caused by demolition charge     choanal atresia with charge association     lock operator     port development     ports     airport charge     airport due     airport fee     airport tax     charges for use of infrastructure     dock due     embarkation tax     harbor due     harbor fee     harbor fees     harbour     harbour due     harbour dues     harbour fee     harbour installation     port charge     port charges     port due     port dues     port management     port tax     port towage charges     port towage dues     ports policy     river port     seaport     yacht harbour     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'port charges' ->

Date index: 2024-10-29
w