Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Address issues that affect air traffic
Deal with air traffic issues
Deal with issues that affect air traffic
Forwarding of traffic
Handle issues that affect air traffic
Port handling
Port handling of traffic
Port traffic
Traffic handling

Traduction de «port handling traffic » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
port handling of traffic

afwikkeling van het verkeer in de havens




address issues that affect air traffic | deal with issues that affect air traffic | deal with air traffic issues | handle issues that affect air traffic

problemen met luchtverkeer oplossen


forwarding of traffic | traffic handling

verkeersafwikkeling


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This growth is an opportunity for economic growth and more jobs: the Commission has estimated that by 2030 between 110 000 and 165 000 new jobs can be created in ports. But Europe's ports need to adapt to handle the increased traffic.

Die groei biedt perspectieven voor economische groei en werkgelegenheid: volgens ramingen van de Commissie kunnen in de Europese havens tot 2030 tussen 110 000 en 165 000 nieuwe banen worden gecreëerd.


Given the importance of the port of Le Havre for container traffic (63% of all containers handled in French ports) and the benefits of strengthening coordination between the three large ports on the Seine (Paris-Rouen-Le Havre), the inclusion of Le Havre will foster the cohesive development of economic activity and extend the artery’s hinterlands.

Met het oog op het belang van de haven van Le Havre voor het containervervoer (63% van de in Franse havens behandelde containers) en het belang van een betere coördinatie tussen de drie grote havens op de Seine-as (Parijs-Rouen-Le Havre), maakt de opname van Le Havre het mogelijk de economische activiteiten op deze as op coherente wijze te ontwikkelen en het hinterland uit te breiden.


9. Calls on the regional authorities concerned to implement a more multimodal transport policy to ensure that, in addition to motorways, more traffic goes by rail and internal waterways, to connect port areas effectively with the trans-European transport networks and to give ports more effective hinterland connections, in particular through the use of railways and inland waterways; calls, furthermore, on the Commission to make use of the 2010 mid-term review to release more resources to enable greater use to be made of intermediate p ...[+++]

9. verzoekt de betrokken territoriale gemeenschappen een beleid voor meer multimodaal vervoer in werking te stellen, zodat er, naast de autosnelwegen, meer verkeer via het spoor en de binnenwateren gaat en een effectieve verbinding ontstaat tussen de havengebieden en de trans-Europese vervoersnetwerken alsook een effectievere verbinding tussen de havens en het achterland met name door gebruik te maken van het spoor of binnenlandse vaarwegen, en roept de Commissie op om de 2010 - 'mid term review' aan te wenden om meer middelen te creëren, zodat meer gebruik kan worden gemaakt van de tussenliggende havens door de goederen eerst te lossen en dan met kleinere schepen naar kleinere havens, en dus zo dicht mogelijk bij de eindbestemming, te verv ...[+++]


The trans-European seaport network shall comprise seaports situated within the territory of the Community which are open to commercial traffic and which comply with the criteria and specifications set out in Annex II. These ports shall be classified in three categories, A, B and C, according to the volume of traffic they handle or their location. The seaports in category A provided for in section 5 of Annex II shall be shown on th ...[+++]

Het Trans-Europese net van zeehavens omvat de op het grondgebied van de Gemeenschap liggende zeehavens die openstaan voor goederenvervoer en aan de criteria en de specificaties van bijlage II voldoen. Deze havens zijn op grond van hun verkeersvolume of locatie onderverdeeld in drie categorieën A, B en C. De zeehavens van categorie A als omschreven in bijlage II, afdeling 5, zijn aangegeven op de indicatieve kaarten die op basis van de meest recente havengegevens opgenomen zijn in de schema's van afdeling 5 van bijlage I.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Those inland ports which are not intermodal but handle an annual freight traffic volume of not less than 500 000 tonnes are indicated not less than separately in outline plan 7.2 “Inland waterways and inland ports”.

b quater) Binnenhavens die niet intermodaal zijn, maar een jaarlijks verkeersvolume van 500 000 ton goederen of meer hebben, worden afzonderlijk opgenomen in netschema 7.2 "Binnenwateren en binnenhavens””.


Deep-sea container handling comprises "hinterland" traffic, where the port of loading or unloading is the first or the final port, and "transshipment" traffic, where the port is used as a hub for containers coming from or going to short sea spoke ports or as a "relay" for containers being unloaded from a deep-sea ship and than loaded on another deep-sea ship.

Deze diensten omvatten het verkeer van en naar het "achterland", waarbij de haven van lading/lossing de eerste of de laatste haven vormt, en het "overslag"verkeer, waarbij de haven wordt gebruikt als platform voor containers van en naar de kusthavens, of als pleisterplaats voor containers die worden gelost van een zeeschip en op een ander zeeschip worden geladen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'port handling traffic' ->

Date index: 2021-05-29
w