Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Calculate cost of covering
Calculate the cost of a covering
Coal-burning power station
Compute cost of covering
Cost accountant
Cost clerk
Cost of power
Costing
Costs
Electric power plant
Electricity costs
Geothermal power station
Hydro-electric power plant
Hydro-electric power station
Motive power costs
Oil-burning power station
Political leadership
Political power
Power
Power cost
Power costs
Power plant
Power station
Thermal power station
Work out cost of covering

Traduction de «power costs » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




cost of power | electricity costs | power cost

stroomkosten


power plant [ coal-burning power station | electric power plant | geothermal power station | hydro-electric power plant | hydro-electric power station | oil-burning power station | power station | thermal power station ]

energiecentrale [ centrale | elektrische centrale | geothermische centrale | steenkoolcentrale | stuwdamcentrale | waterkrachtcentrale ]








political power [ Political leadership(ECLAS) | Power(STW) ]

politieke bevoegdheid [ bevoegdheden | bevoegdheid ]


compute cost of covering | work out cost of covering | calculate cost of covering | calculate the cost of a covering

kosten berekenen van bekleding


Collision of powered aircraft in flight with overhead power lines

botsing van aangedreven luchtvaartuig in vlucht met hoogspanningskabels
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The net effect on power costs to consumers is thus constituted of two counteracting effects.

Het netto-effect op de energiekosten voor de consumenten is aldus het resultaat van twee elkaar tegenwerkende effecten.


This can be linked to EU energy policies: the increase in competition following market coupling, the unbundling of electricity generation from system operation, the fall in EU ETS carbon prices[8] and the growth of power generation capacity with low operating costs (such as wind and solar power, in addition to existing nuclear and hydro power).

Er is een duidelijk verband met het energiebeleid van de EU, meer bepaald: de toename van de concurrentie ten gevolge van de grotere marktkoppeling, de ontkoppeling van elektriciteitsproductie en systeemexploitatie, de implosie van de koolstoftarieven binnen het EU-emissiehandelssysteem[8] en de toename van de elektriciteitsproductiecapaciteit met lage operationele kosten (zoals wind‑ en zonne-energie, bovenop de bestaande kerncentrales en waterkrachtcentrales).


However costs can be reduced when biomass is used in combined heat and power plants (down to 5 to 6 EUR-cents per kWh) or for co-firing with fossil fuels, where investment costs on the power cycle are avoided (down to 2-4 EUR-cents per kWh).

De kosten kunnen echter omlaag worden gebracht bij gebruik van biomassa in WKK-installaties (tot 5 à 6 eurocent per kWh) of bij meestoken van fossiele brandstoffen, waarbij investeringskosten in het energieproductieproces worden vermeden (tot 2-4 eurocent per kWh).


Renewables for power generation" (International Energy Agency, 2003) gives costs for photovoltaic power of at least 17 EUR-cents per kWh; and costs for biomass electricity plants of 7 EUR-cents per kWh or more.

Renewables for power generation" (Internationaal Energieagentschap, 2003) schat de kosten van PV-energie op minstens 17 eurocent per kWh; en de kosten van biomassastroom op 7 eurocent per kWh of meer.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In this respect, the Commission has consistently urged NRAs under its powers pursuant to Article 7 of Directive 2002/21/EC: (i) to use appropriate cost-accounting methods and ensure consistent pricing of access products along the same value chain to safeguard the investment ladder principle; (ii) to apply the principles of the relevant cost model consistently to all relevant input data; and (iii) to recognise the importance of using the costs of a modern efficient network to set access prices.

De Commissie heeft de nri’s krachtens haar bevoegdheden overeenkomstig artikel 7 van Richtlijn 2002/21/EG herhaaldelijk aangespoord om i) geschikte kostentoerekeningsmethoden toe te passen en consistente tarieven te waarborgen voor toegangsproducten die tot dezelfde waardeketen behoren, teneinde het beginsel van de investeringsladder te vrijwaren, ii) de beginselen van het desbetreffende kostenmodel consistent toe te passen op alle relevante inputgegevens en iii) te erkennen dat het van groot belang is om de kosten van een modern, efficiënt netwerk ...[+++]


Operational cost estimates of CCS vary, depending on the fuel, technology and storage type, but most calculations for current costs fall in the range of €30 to €100/tCO2 stored (on average 40 €/ton CO2 avoided for coal power plants; and 80 €/ton CO2 avoided for natural gas power plants. In addition the costs of transport and storage must be taken into account.) These costs are expected to substantially decrease as the technology is proven on a commercial scale.

Ramingen voor de operationele kosten van CCS variëren naargelang van het type brandstof, technologie en opslag, maar de meeste berekeningen van de kosten in de huidige situatie leveren een bedrag op van 30 tot 100 EUR per opgeslagen ton CO2 (gemiddeld 40 EUR/ton vermeden CO2 voor steenkoolcentrales en 80 EUR/ton vermeden CO2 voor aardgascentrales. Voorts moet ook rekening worden gehouden met de kosten voor transport en opslag). Deze kosten zullen naar verwachting aanmerkelijk dalen wanneer de technologie zich op commerciële schaal heeft bewezen.


Brussels, 24 November 2011 – At a time when the cost of living in Belgium has risen 3.6%, and Belgian civil servants are receiving a pay adjustment of 3.6%, the formula for calculating annual pay adjustments for EU officials has delivered a loss of -1.8% in purchasing power.

Brussel, 24 november 2011 – Terwijl de kosten van levensonderhoud in België met 3,6% gestegen zijn en de Belgische ambtenaren een salarisaanpassing van 3,6% krijgen, heeft de formule voor de berekening van de jaarlijkse aanpassing van de salarissen van de EU‑ambtenaren als resultaat dat zij 1,8% aan koopkracht inboeten.


The method for adjustment under the Staff Regulations ensures parallelism between the development of purchasing power of national civil servants and European civil servants and reflects the developments in the cost of living in Brussels (the amount of the adjustment is obtained by multiplying the index representing the variation of the cost of living in Brussels by the specific indicator measuring changes in the purchasing power of national civil servants).

De methode voor aanpassing waarin het statuut voorziet, zorgt ervoor dat de ontwikkeling van de koopkracht van de nationale ambtenaren en die van de EU-ambtenaren parallel verlopen en weerspiegelt de ontwikkelingen van de kosten van levensonderhoud in Brussel (de waarde van de aanpassing is gelijk aan het product van het indexcijfer dat de wijziging van de kosten van levensonderhoud in Brussel weergeeft en de specifieke indicator die de ontwikkeling van de koopkracht van nationale ambtenaren meet).


The most crucial factor affecting the prospect of growth of nuclear power is its underlying economics as a nuclear plant involves an up front investment ranging from €2 to €3 billion. Nuclear energy generation incurs higher construction costs in comparison to fossil fuels, yet operating costs are significantly lower following the initial investments.

De meest cruciale factor die van invloed is op de toekomst van kernenergie, is het probleem van de onderliggende rendabiliteit. Een kerncentrale vergt immers een grote initiële investering van 2 tot 3 miljard euro.


- The electricity group, recognising the interdependence of the three Baltic countries in the electricity sector, suggested regional cooperation on the following issues: * development of a regional least cost development study in the power sector, including the future rôle of nuclear power in the region; * support for BALTEL, the proposed Baltic electricity system; * support for assessments of interconnection opportunities with Finland and Poland.

- De werkgroep elektriciteit, waarin werd gewezen op de wederzijdse afhankelijkheid van de drie Baltische landen op het gebied van de elektriciteitsvoorziening, stelde regionale samenwerking voor op de volgende gebieden : * uitvoering van een regionale studie over de goedkoopste alternatieven op het gebied van elektriciteitsopwekking, met inbegrip van een evaluatie van de toekomstige rol van kernenergie in de regio; * steun aan BALTEL, het voorgestelde Baltische elektriciteitssysteem; * steun voor de evaluatie van mogelijkheden voor koppeling aan het Finse en Poolse elektriciteitsnet.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'power costs' ->

Date index: 2024-03-18
w