= the relationship between European and international standardisation and its relevance to the access of European enterprises to the markets of third countries ; = whether, and under what conditions, in cases where harmonised standards are not yet available, while recognising that harmonised standards are the best guarantee of the essential health and safety requirements, alternatives might provide a degree of assurance of conformity to such essential requirements until harmonised standards are adopted ; = the special role of the public authorities, including the Commission, at the different stages of the standardisation process under the New Approach and, in this context, improvements to the mandating of the
European ...[+++]Standards organisations to produce the necessary harmonised standards, including the review of mandates and work programmes with particular reference to the priorities to be given to work items; = whilst recognising that the search for consensus must remain the guiding principle, consideration of the scope for voting within the European Standards organisations at an earlier stage in the development of harmonised standards in support of the New Approach, where all the necessary technical elements are present but a final consensus is proving difficult to establish and is delaying the production of a standard; = the use of new technology by the European Standards organisations to provide greater and more immediate transparency on the progress being made in the preparation of harmonised standards; = the role of pre-standardisation research as a means of improving the quality of standards and the efficiency of the process.= de relatie tussen Europes
e en internationale normalisatie en de relevantie daarvan voor de toegang van Europese ondernemingen tot markten van derde landen; = de vraag of, en zo ja, onder welke voorwaarden, in gevallen waarin nog geen geharmoniseerde normen beschikbaar zijn, en in het besef dat geharmoniseerde normen de beste garantie voor de essentiële gezondheids- en veiligheidseisen zijn, alternatieven een bepaalde zekerheid kunnen bieden van overeenstemming met dergelijke essentiële vereisten, althans totdat geharmoniseerde normen zijn aangenomen; = de speciale rol van de overheid, met inbegrip van de Commissie, in de verschille
...[+++]nde fasen van het normalisatieproces in het kader van de nieuwe aanpak, en, in deze context, verbeteringen in de opdrachtverlening aan de Europese normalisatieorganisaties om de nodige geharmoniseerde normen vast te stellen, onder meer door de opdrachten en werkprogramma's opnieuw te bezien met bijzondere aandacht voor de aan de afzonderlijke werkzaamheden te verlenen prioriteit; = hoewel het streven naar consensus regel moet blijven, nagaan van de mogelijkheid om in de Europese normalisatieorganisaties te stemmen in een eerder stadium van de uitwerking van geharmoniseerde normen ter ondersteuning van de nieuwe aanpak, indien alle noodzakelijke technische elementen wel aanwezig zijn, maar een uiteindelijke consensus moeilijk haalbaar lijkt en de vaststelling van een norm vertraagt; = het gebruik van nieuwe technologie door de Europese normalisatieorganisaties met het oog op een grotere en directere transparantie ten aanzien van de vooruitgang bij de voorbereiding van geharmoniseerde normen; = de rol van prenormalisatieonderzoek als middel ter verbetering van de kwaliteit van normen en van de doeltreffendheid van het proces.