Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educator in primary education
Elementary education
General Netherlands Primary School Teachers Federation
Music teacher primary school
Primary education
Primary education teacher
Primary school
Primary school SEN teacher
Primary school special needs teacher
Primary school teacher
Primary school teachers
Primary teacher
Referral by school teacher
School teacher
Special educational needs teacher primary school

Traduction de «primary school teacher » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Primary school teachers

Onderwijsgevenden in het basisonderwijs


music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher

leerkracht lager onderwijs | onderwijsgevende basisonderwijs | leerkracht basisonderwijs | leraar basisonderwijs


General Netherlands Primary School Teachers Federation

Algemene Nederlandse Onderwijzers Federatie


certificate awarded to fully qualified primary school teachers

Akte van bekwaamheid als volledig bevoegd onderwijzer


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs






primary education [ elementary education | primary school ]

basisonderwijs [ basisschool | lagere school ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Socrates Programmes supported early language learning and related teacher training by financing 11 Lingua projects (I.1.4) and by granting nearly 4000 language assistantships (increase of 13%), with a number for primary and pre-primary schools as well (I.1.5).

In het kader van Socrates werd steun verleend aan het vroegtijdig taalonderwijs en de daarmee samenhangende lerarenopleiding via de financiering van elf Lingua-projecten (I.1.4) en bijna 4 000 taalassistentschappen (toename van 13 %), waarvan sommige voor kleuter- en lagere scholen (I.1.5).


There is a need to strengthen links with communities through cultural/school mediators, churches, religious associations or communities and through active participation of the parents of Roma, to improve the intercultural competences of teachers, to reduce segregation and to ensure compliance with the duty to primary school attendance.

De banden met de gemeenschappen, via culturele of onderwijsmediators, kerken, religieuze organisaties of gemeenschappen of door actieve deelname van de ouders, moeten worden versterkt, de interculturele competenties van leerkrachten moeten worden verbeterd, segregatie moet worden verminderd en toezicht moet worden gehouden op de naleving van de leerplicht.


The study acknowledged the central role of teachers in early language learning and recommended the dissemination of research findings to practitioners, the development of methodologies and instruments to assess and evaluate children’s competences and support for starting a second foreign language at primary school.

Daarin wordt erkend dat de leraren een centrale rol spelen in het vroegtijdig taalonderwijs, en wordt aanbevolen onderzoeksresultaten onder de praktijkmensen te verspreiden, methoden en instrumenten te ontwikkelen om de kennis van de kinderen te toetsen en te evalueren, en steun te verlenen voor het onderwijs van een tweede vreemde taal op de lagere school.


M. whereas more than 80% of primary school teachers and 97% of pre-school teachers in the Union are women, while in secondary education the equivalent figure is only 60%, and in higher education and research less than 40%,

M. overwegende dat meer dan 80% van de leerkrachten in het basisonderwijs en 97% van de leerkrachten in het kleuteronderwijs in de EU vrouw is, terwijl dat cijfer in het voortgezet onderwijs slechts 60% bedraagt, en in het hoger onderwijs en onderzoek minder dan 40%,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
H. whereas more than 80% of primary school teachers and 97% of pre-school teachers in the Union are women, while in secondary education the equivalent figure is only 60%,

H. overwegende dat meer dan 80% van de leerkrachten in het basisonderwijs en 97% van de leerkrachten in het kleuteronderwijs in de EU vrouw is, terwijl dat cijfer in het secondair onderwijs slechts 60% bedraagt,


10. Stresses the particular importance of gender policy; stresses also the importance of ensuring that pre-school and primary school teachers are of high quality and that they receive the appropriate levels of social and professional support that their responsibilities entail;

10. onderstreept het bijzondere belang van een genderbeleid; onderstreept eveneens dat het van belang is te waarborgen dat leerkrachten in het kleuter- en lager onderwijs van goede kwaliteit zijn en dat zij zoveel maatschappelijke en professionele steun krijgen als hun verantwoordelijkheden vereisen;


H. whereas more than 80% of primary school teachers and 97% of pre-school teachers in the EU are women, while in secondary education the equivalent figure is only 60%,

H. overwegende dat meer dan 80 procent van de leerkrachten in het basisonderwijs en 97 procent van de leerkrachten in het kleuteronderwijs in de EU vrouw is, terwijl dat cijfer in het secondair onderwijs slechts 60 procent bedraagt,


In particular, in order to increase primary school attainment, Member States should enhance enrolment in early childhood education and care, the training of teachers and mediators, and the inclusion of Roma pupils in mainstream schools.

Om te zorgen dat meer kinderen de basisschool afmaken, moeten de lidstaten werken aan de inschrijving van kinderen voor kinderopvang en kleuteronderwijs, de opleiding van onderwijzers en bemiddelaars en de integratie van Roma-scholieren in het reguliere onderwijs.


However, only 39% of primary school teachers, 50% of secondary school teachers and 58% of teachers in vocational and technical schools used the Internet as a teaching instrument.

Tevens is echter gebleken dat slechts 39% van de onderwijzers, 50% van de leerkrachten in het voortgezet onderwijs en 58% van de leraren in het beroeps- en technisch onderwijs het internet als onderwijsinstrument benutten.


20% of teachers in Finland have basic skills and in England 68% of primary school teachers and 66% of secondary school teachers were confident about their capabilities.

In Finland beschikt 20% van de leerkrachten over basisvaardigheden. In Engeland hebben 68% van de leerkrachten uit het lager en 66 % van de leerkrachten uit het middelbaar onderwijs vertrouwen in hun capaciteiten.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'primary school teacher' ->

Date index: 2021-11-24
w