Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
MPP
Mass Privatisation Programme
Privatisation and deregulation programme
Privatisation programme

Traduction de «privatisation and deregulation programme » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
privatisation and deregulation programme

programma tot privatisering en deregulering


Mass Privatisation Programme | MPP [Abbr.]

Pools Privatiseringsprogramma


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4.1.4 The GATS does not require privatisation, nor deregulation of services of general interest.

4.1.4 De GATS-overeenkomst stelt geen privatisering of deregulering van diensten van algemeen belang verplicht.


It maintains the right of EU Member States' authorities to keep public services public and it will not force governments to privatise or deregulate any public service at national or local level.

Onder de overeenkomst behouden de autoriteiten van de EU-lidstaten het recht om openbare diensten openbaar te houden en zullen overheden niet worden gedwongen openbare diensten op nationaal of lokaal niveau te privatiseren of te dereguleren.


Further deregulation is foreseen in steps and a privatisation of electricity distributors is currently underway.

De deregulering zal geleidelijk worden voortgezet en momenteel worden de elektriciteitsdistributeurs geprivatiseerd.


Following a 2011 recommendation, Slovenia adopted in 2012 a programme aimed at deregulating professions.

Na een aanbeveling uit 2011 heeft Slovenië in 2012 een programma goedgekeurd dat de gespecialiseerde beroepen moet dereguleren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
21. Recalls that the principles of GATS do not prohibit either privatisation or deregulation; underlines therefore that each state is free to liberalise any service sector; stresses that GATS schedules deal with the bound commitments of each WTO member in terms of trade in services and that each member is free to open its market beyond its GATS commitments provided that the Most Favoured Nation principle enshrined in Article II or Article V of GATS on Economic Integration is respected;

21. herinnert er aan dat de beginselen van de GATS privatisering noch deregulering verhinderen; onderstreept daarom dat het elke staat vrijstaat elke dienstensector te liberaliseren; benadrukt dat GATS-schema's gaan over de bindende verplichtingen van elk WTO-lid met betrekking tot handel in diensten en dat elk lid vrij is om zijn markt open te stellen buiten de GATS-verplichtingen om, mits het meestbegunstigingsbeginsel (Most Favoured Nation-beginsel) van artikel II of artikel V van de GATS over economische integratie wordt nagelee ...[+++]


10. Recalls, firstly, that the principles of GATS do not impose either privatisation or deregulation, nor do they prescribe a particular degree of liberalisation as such or exclude the imposition of public service obligations; secondly, recalls that under GATS, WTO members have the right ‘to regulate (.) the supply of services within their territories in order to meet national policy objectives’;

10. herinnert enerzijds aan het feit dat de beginselen van de GATS noch verplichten tot privatisering noch tot deregulering en dat hierin geen enkele mate van liberalisering als zodanig wordt bepleit noch dat het opleggen van verplichtingen inzake openbare dienstverlening wordt uitgesloten; en anderzijds dat de GATS aan de leden van de WTO het recht toekent regels vast te stellen inzake het leveren van diensten op hun grondgebied ten einde aan nationale beleidsdoeleinden te voldoen;


Euratom training programs are usually addressed to research and industry workers with higher education and are being adapted to the recent developments in the nuclear industry and regulation, i.e. internationalisation, deregulation and privatisation, a trend towards outsourcing of activities, and new approaches for the management of advanced technologies and human resources.

Euratom-opleidingsprogramma's zijn doorgaans gericht op werknemers in de onderzoeks- en industriële sector met een hoog scholingsniveau en worden aangepast aan de recente ontwikkelingen in de kernenergiesector en op het gebied van de regelgeving, d.w.z. internationalisering, deregulering en privatisering, een tendens van outsourcing van bepaalde activiteiten en nieuwe benaderingen voor het beheer van geavanceerde technologieën en van menselijke middelen.


5. Recalls that the GATS is a voluntary agreement and that its principles do not impose either privatisation or deregulation, nor do they prescribe a particular degree of liberalisation, as such; insists, however, that developing and least developed countries should not be pressured to liberalise services, in particular public services;

5. herinnert eraan dat de GATS een vrijwillig akkoord is en dat de daaraan ten grondslag liggende beginselen niet verplichten tot privatisering of tot deregulering of een bepaalde mate van liberalisering als zodanig voorschrijven; dringt er evenwel op aan dat de ontwikkelingslanden en de minst ontwikkelde landen niet onder druk gezet mogen worden om hun diensten, en met name de openbare diensten, te liberaliseren;


5. Recalls that the GATS is voluntary and that its principles do not impose either privatisation or deregulation, or prescribe a particular degree of liberalisation as such; insists, however, that developing and least developed countries should not be put under pressure to liberalise services, in particular public services;

5. herinnert eraan dat de GATS een vrijwillig akkoord is en dat de daaraan ten grondslag liggende beginselen niet verplichten tot privatisering of tot deregulering of een bepaalde mate van liberalisering als zodanig voorschrijven; dringt er evenwel op aan dat de ontwikkelingslanden en de minst ontwikkelde landen niet onder druk gezet mogen worden om hun diensten, en met name de openbare diensten, te liberaliseren;


2. Recalls that the GATS is voluntary and that its principles do not impose either privatisation or deregulation, or prescribe a particular degree of liberalisation as such for WTO members, but only establish the obligation of non-discrimination and transparency;

2. wijst er nogmaals op dat de GATS een organisatie is waartoe men vrijwillig toetreedt en dat zij WTO-leden als zodanig niet dwingt tot privatisering, deregulering of een voorgeschreven mate van liberalisering, maar slechts verplicht tot niet-discriminatie en openbaarheid;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'privatisation and deregulation programme' ->

Date index: 2020-12-30
w