Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Other problems related to education and literacy
Problem related to education and literacy
Problems related to education and literacy

Vertaling van "problem related to education and literacy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Problem related to education and literacy

probleem verband houdend met onderwijs en alfabetisme


Problems related to education and literacy

problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme


Other problems related to education and literacy

overige gespecificeerde problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In cooperation with the Member States and relevant stakeholders, the Commission will develop and support scientific information and education campaigns to raise awareness of the health problems related to poor nutrition, overweight and obesity.

De Commissie zal in samenwerking met de lidstaten en de relevante stakeholders specifieke voorlichtings- en opvoedingscampagnes ontwikkelen en ondersteunen om de bewustwording van gezondheidsproblemen in verband met slechte voeding, overgewicht en obesitas te bevorderen.


Strengthening the integration component of admission procedures, e.g. through pre-departure measures such as information packages and language and civic orientation courses in the country of origin Organising introduction programmes and activities for newly arrived third-country nationals to acquire basic knowledge about language, history, institutions, socio-economic features, cultural life and fundamental values Offering courses at several levels taking into account different educational backgrounds and previous knowledge of the country Reinforcing the capacity of introduction programmes and activities for dependants of persons subject ...[+++]

Versterking van de integratiecomponent van toelatingsprocedures, bijv. door middel van maatregelen vóór het vertrek uit het thuisland, zoals verstrekking van informatiepakketten en inburgeringscursussen Organisatie van introductieprogramma’s en –activiteiten voor nieuwkomers uit derde landen om hen basiskennis bij te brengen van de taal, de geschiedenis, de instellingen, de sociaal-economische situatie, het culturele landschap en de fundamentele waarden Aanbieding van cursussen op verscheidene niveaus, waarbij rekening wordt gehouden met verschillende opleidingsachtergronden en eerder opgedane kennis over het land Vergroting van het verm ...[+++]


Education || Ensure access to and completion of a full cycle of quality basic education including lower secondary, equally to boys and girls Could include early childhood development, completion of primary and lower secondary education, transition from primary to lower secondary education || Ensure comprehensive basic, transferrable and technical skills for all to fully participate in society Could include learning outcomes, availability and qualification of teachers, education to work transition, education and training opportunities for adults || Reduce the illiteracy rate amongst the ad ...[+++]

Onderwijs || De toegang tot en de voltooiing van een volledige cyclus van hoogwaardig basisonderwijs (inclusief lager middelbaar onderwijs) waarborgen voor zowel voor jongens als meisjes Bijvoorbeeld voor- en vroegschoolse educatie, voltooiing van basis- en lager middelbaar onderwijs, overgang van basis- naar lager middelbaar onderwijs || Ruime, overdraagbare, technische basisvaardigheden voor iedereen waarborgen zodat iedereen ten volle een rol in de samenleving kan spelen Bijvoorbeeld leerresultaten, beschikbaarheid en kwalificatie van leerkrachten, overgang van onderwijs naar werk, onderwijs- en opleidingsmogelijkheden voor volwassene ...[+++]


32. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level of education, with a view to countering the intergenerational transmission of poverty; supports access ...[+++]

32. is van mening dat het alleen mogelijk is om daadwerkelijk aan de armoede te ontsnappen als de instrumenten voor sociale bescherming versterkt worden en het onderwijs en de opleidingen op alle niveaus worden verbeterd; ondersteunt de ontwikkeling van systemen voor meer inclusief onderwijs die schoolverlaten tegengaan en kansarme jongeren toegang bieden tot hogere onderwijsniveaus om de overdracht van armoede tussen generaties tegen te gaan; steunt de toegang tot erkenning van ervaring en tot permanente educatie op het vlak van armoedevermindering via integratie in de arbeidsmarkt, met name voor achtergestelde groepen, teneinde hun t ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
31. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level of education, with a view to countering the intergenerational transmission of poverty; supports access ...[+++]

31. is van mening dat het alleen mogelijk is om daadwerkelijk aan de armoede te ontsnappen als de instrumenten voor sociale bescherming versterkt worden en het onderwijs en de opleidingen op alle niveaus worden verbeterd; ondersteunt de ontwikkeling van systemen voor meer inclusief onderwijs die schoolverlaten tegengaan en kansarme jongeren toegang bieden tot hogere onderwijsniveaus om de overdracht van armoede tussen generaties tegen te gaan; steunt de toegang tot erkenning van ervaring en tot permanente educatie op het vlak van armoedevermindering via integratie in de arbeidsmarkt, met name voor achtergestelde groepen, teneinde hun t ...[+++]


32. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level of education, with a view to countering the intergenerational transmission of poverty; supports access ...[+++]

32. is van mening dat het alleen mogelijk is om daadwerkelijk aan de armoede te ontsnappen als de instrumenten voor sociale bescherming versterkt worden en het onderwijs en de opleidingen op alle niveaus worden verbeterd; ondersteunt de ontwikkeling van systemen voor meer inclusief onderwijs die schoolverlaten tegengaan en kansarme jongeren toegang bieden tot hogere onderwijsniveaus om de overdracht van armoede tussen generaties tegen te gaan; steunt de toegang tot erkenning van ervaring en tot permanente educatie op het vlak van armoedevermindering via integratie in de arbeidsmarkt, met name voor achtergestelde groepen, teneinde hun t ...[+++]


11. Takes the view that indicators relating to consumer literacy, skills and age (for example level of education, computer literacy and foreign language skills) could be included in the Scoreboard; underlines, however, the importance of striking a balance between indicators based on 'soft' data stemming from consumer surveys and 'hard' data based on other sources;

11. is van mening dat het scorebord ook indicatoren voor het kennisniveau, de vaardigheden en de leeftijd van consumenten zou kunnen bevatten (bijvoorbeeld opleidingsniveau, computervaardigheid en kennis van vreemde talen); benadrukt evenwel dat er een evenwicht moet worden bewerkstelligd tussen indicatoren die zijn gebaseerd op "zachte" data uit consumentenonderzoeken en indicatoren die berusten op "harde" gegevens uit andere bronnen;


11. Takes the view that indicators relating to consumer literacy, skills and age (for example level of education, computer literacy and foreign language skills) could be included in the Scoreboard; underlines, however, the importance of striking a balance between indicators based on 'soft' data stemming from consumer surveys and 'hard' data based on other sources;

11. is van mening dat het scorebord ook indicatoren voor het kennisniveau, de vaardigheden en de leeftijd van consumenten zou kunnen bevatten (bijvoorbeeld opleidingsniveau, computervaardigheid en kennis van vreemde talen); benadrukt evenwel dat er een evenwicht moet worden bewerkstelligd tussen indicatoren die zijn gebaseerd op "zachte" data uit consumentenonderzoeken en indicatoren die berusten op "harde" gegevens uit andere bronnen;


Although the problem is chiefly perceived as relating to initial education and training, there is also an increasing problem of people who lose these skills (particularly literacy) once they have moved out of formal learning.

Ook al wordt dit probleem in eerste instantie in verband gebracht met initieel onderwijs en initiële scholing, bestaat hiernaast ook het steeds grotere probleem van mensen die deze vaardigheden verliezen (vooral lees- en schrijfvaardigheid), zodra zij de school achter zich hebben gelaten.


This reform, which relates to education and vocational training, followed on from the legislative acts on vocational training which were adopted in 1997 and 1998 to solve the problems that had arisen in this sector.

Deze hervorming had met name betrekking op het onderwijs en de beroepsopleiding en sloot aan op de in 1997 en 1998 goedgekeurde wetten inzake de beroepsopleiding om de problemen in deze sector op te lossen.




Anderen hebben gezocht naar : problem related to education and literacy     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'problem related to education and literacy' ->

Date index: 2021-04-15
w