(7c) Consumers should be provided with a realistic overview of the 112-based eCall in-vehicle system and of the private eCall system, if the vehicle is equipped with one, as well as comprehensive and reliable information regarding any additional functionalities or services linked to the private emergency service, in-vehicle emergency or assistance-c
all applications on offer, and regarding the level of service to b
e expected with the purchase of third party services and the associated cost. The 1
12-based eCall is a ...[+++]public service of general interest and should therefore be accessible free of charge to all consumers.(7 quater) Consumenten moeten een realistisch totaalbeeld krijgen van het op 112 gebaseerde eCall-boordsysteem en – als het voertuig daarmee is uitgerust – ook van het particuliere eCall-systeem, en uitgebreide en betrouwbare
informatie krijgen over eventuele aanvullende functies of diensten die bij de aangeboden particuliere nooddienst of boordtoepassingen voor noodoproepen worden geleverd, over de mate van dienstverlening die ze kunnen verwachten bij de aanschaf van door derden geleverde voorzieningen en over de daaraan verbonden kosten. Het op 112 gebaseerde eCall-systeem is een openbare dienst van algemeen belang, die derhalve gratis
...[+++] toegankelijk moet zijn voor alle consumenten.