Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident caused by explosion of car tyre
Accident caused by radial saw
Clamp tyre into mold
Clamp tyre into mould
Clamping tyre into mould
Coat inside of tyres
Coating inside of tyres
Inner tube
Inside of tyres coating
Muscles tyre easily
Pneumatic tyre
Radial
Radial tyre
Radial tyre structure
Radial-ply tyre
Retail tyres
Retailing tyres
Rubber cement applying to inside of tyre
Sell tyres
Tire industry
Tyre
Tyre clamping into mold
Tyre industry
Tyre retailing
Tyres

Traduction de «radial tyre » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






pneumatic tyre [ inner tube | tyre | Tyres(ECLAS) | Tyre industry(STW) | tire industry(UNBIS) ]

luchtband [ luchtkamer ]


coating inside of tyres | inside of tyres coating | coat inside of tyres | rubber cement applying to inside of tyre

binnenkant van banden bedekken | binnenkant van banden coaten


clamp tyre into mold | clamping tyre into mould | clamp tyre into mould | tyre clamping into mold

band vastzetten in gietvorm


retailing tyres | tyre retailing | retail tyres | sell tyres

banden verkopen




Accident caused by explosion of car tyre

ongeval veroorzaakt door explosie van autoband


Accident caused by radial saw

ongeval veroorzaakt door radiale zaag
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
5.1.1. As an exception to point 5.1, EU type-approval mark is not required for pneumatic tyres designed primarily for agricultural vehicles with diagonal or bias-ply and bias-belted construction with a reference speed not exceeding 40 km/h (e.g. speed symbol A8), neither for radial tyres designed primarily for construction application purposes (e.g. tyres marked ‘Industrial’, ‘IND’, ‘R-4’ or ‘F-3’) which has been type-approved in accordance with to point 2.1 of Annex XXX to Commission Delegated Regulation (EU) 2015/208.

5.1.1. In afwijking van punt 5.1 is geen EU-typegoedkeuringsmerk vereist voor hoofdzakelijk voor landbouwvoertuigen ontworpen luchtbanden met diagonaal- en diagonaalgordelstructuur met een referentiesnelheid van niet meer dan 40 km/h (bv. snelheidssymbool A8) en hoofdzakelijk voor toepassingen in de bouwsector ontworpen radiaalbanden (bv. banden met het opschrift „Industrial”, „IND”, „R-4” of „F-3”) waaraan typegoedkeuring is verleend overeenkomstig punt 2.1 van bijlage XXX van Gedelegeerde Verordening (EU) 2015/208 van de Commissie.


For the purpose of vehicle type-approval in accordance with Regulation (EU) No 167/2013, tyres designed primarily for agricultural vehicles with diagonal or bias-ply and bias-belted construction with a reference speed not exceeding 40 km/h (i.e. speed symbol A8), as well as radial tyres designed primarily for construction application purposes (i.e. tyres marked ‘Industrial’, ‘IND’, ‘R-4’ or ‘F-3’) may until 31 December 2017 be type-approved according to this Regulation instead.

In de plaats daarvan mag in verband met de typegoedkeuring van een voertuig overeenkomstig Verordening (EU) nr. 167/2013 uiterlijk tot 31 december 2017 overeenkomstig deze verordening typegoedkeuring worden verleend voor hoofdzakelijk voor landbouwvoertuigen ontworpen banden met diagonaal- en diagonaalgordelstructuur met een referentiesnelheid van niet meer dan 40 km/h (snelheidssymbool A8) en aan hoofdzakelijk voor toepassingen in de bouwsector ontworpen radiaalbanden (banden met het opschrift „Industrial”, „IND”, „R-4” of „F-3”).


In line with Article 34(2) of Regulation (EU) No 167/2013, no type-approval mark is required for pneumatic tyres designed primarily for agricultural vehicles with diagonal or bias-ply and bias-belted construction with a reference speed not exceeding 40 km/h (i.e. speed symbol A8), as well as radial tyres designed primarily for construction application purposes (i.e. tyres marked ‘Industrial’, ‘IND’, ‘R-4’ or ‘F-3’) approved in accordance with this Regulation.

In overeenstemming met artikel 34, lid 2, van Verordening (EU) nr. 167/2013 is geen typegoedkeuringsmerk vereist voor hoofdzakelijk voor landbouwvoertuigen ontworpen luchtbanden met diagonaal- en diagonaalgordelstructuur met een referentiesnelheid van niet meer dan 40 km/h (snelheidssymbool A8) en hoofdzakelijk voor toepassingen in de bouwsector ontworpen radiaalbanden (banden met het opschrift „Industrial”, „IND”, „R-4” of „F-3”) die zijn goedgekeurd krachtens deze verordening.


2.1.1. Provisions for pneumatic tyres designed primarily for agricultural vehicles with diagonal or bias-ply and bias-belted construction with a reference speed not exceeding 40 km/h (i.e. speed symbol A8), as well as radial tyres designed primarily for construction application purposes (i.e. tyres marked ‘Industrial’, ‘IND’, ‘R-4’ or ‘F-3’).

2.1.1. Voorschriften voor hoofdzakelijk voor landbouwvoertuigen ontworpen luchtbanden met diagonaal- en diagonaalgordelstructuur met een referentiesnelheid van niet meer dan 40 km/h (snelheidssymbool A8), alsook voor hoofdzakelijk voor toepassingen in de bouwsector ontworpen radiaalbanden (banden met het opschrift „Industrial”, „IND”, „R-4” of „F-3”).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(c) Tyres on same axle of different construction (radial / cross-ply).

(c) Banden op dezelfde as hebben een verschillende structuur (radiaal/diagonaal).


(c) Tyres on same axle of different construction (radial / cross-ply).

(c) Banden op dezelfde as hebben een verschillende structuur (radiaal/diagonaal).


This distance is increased to 300 mm in the case of the last axle where the radial distance of the lower edge of the outer valancing, Rv, does not exceed the dimensions of the radius of the tyres fitted to the wheels on that axle.

Deze afstand bedraagt voor de achterste as 300 mm indien de radiale afstand van de onderrand van de zijafscherming aan de buitenzijde, Rv, niet groter is dan de straal van de op de wielen van deze as gemonteerde banden.


In the part formed by radial planes at an angle of 30° towards the front and 50° towards the rear of the centre of the wheels (see Figure 1), the overall width (q) of the wheel guard shall be at least sufficient to cover the total tyre width (b) taking into account the tyre envelope as well as the extremes of the tyre/wheel combination(s) as specified by the manufacturer.

In het deel gevormd door radiale vlakken onder een hoek van 30° naar voren en 50° naar achteren vanaf het middelpunt van de wielen (zie figuur 1), moet de totale breedte (q) van de wielafscherming ten minste volstaan om de totale breedte (b) van de band te bedekken, rekening houdend met de contour van de band en de door de fabrikant gespecificeerde uitersten voor de band/wielcombinatie(s).


These lateral grooves give, compared to just longitudinal grooves of summer tyres, a further geometrical softening of the tread pattern. These results in more radial tread deformation of a snow tread pattern compared to a standard tread pattern.

Deze breedtegroeven zorgen in vergelijking met alleen lengtegroeven op zomerbanden voor een verdere geometrische verzachting van het patroon op het loopvlak en leiden tot meer radiale vervorming van het loopvlak op een sneeuwband dan bij een standaard loopvlakpatroon.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'radial tyre' ->

Date index: 2023-11-24
w