Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Belarusian
Competent in Belarusian
Comprehend written Belarusian
Correspond in written Belarusian
Fixed storage
Labiomancy
Lip reading
Lip-reading
Lipreading
Nonerasable storage
Read Belarusian
Read-only memory
Read-only storage
Read-only store
Reading disorder
Show competency in written Belarusian
Speech reading
Understand written Belarusian
Understanding written Belarusian
Visual hearing
Write Belarusian
Writing Belarusian

Traduction de «read belarusian » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
read Belarusian | understanding written Belarusian | comprehend written Belarusian | understand written Belarusian

geschreven Wit-Russisch begrijpen


correspond in written Belarusian | show competency in written Belarusian | write Belarusian | writing Belarusian

Wit-Russisch schrijven


competent in Belarusian | ability to comprehend spoken and written Belarusian and to speak and write in Belarusian | Belarusian

Wit-Russisch


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoornissen van spraak- of taalontwikkeling. Begeleidende emotionele stoornissen en gedragsstoornissen komen vee ...[+++]


read-only memory | ROM,see also read-only storage,read-only store [Abbr.]

leesgeheugen


fixed storage | nonerasable storage | read-only memory | read-only storage | read-only store

read-only-memory | uitleesgeheugen | ROM [Abbr.]


labiomancy | lip reading | lipreading | lip-reading | speech reading | visual hearing

labiomantie | liplezen | spraakafzien


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Omschrijving: Dit is een stoornis waarin het voornaamste kenmerk wordt gevormd door een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van spellingsvaardigheden in afwezigheid van een voorgeschiedenis met een specifieke leesstoornis en die niet alleen kan worden verklaard door een lage verstandelijke-leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Het vermogen om hardop te spellen en de woorden juist te schrijven zijn beide aangetast. | Neventerm: | specifieke spellingsachterstand (zonder leesstoornis)


Definition: Disorders in which normal patterns of language acquisition are disturbed from the early stages of development. The conditions are not directly attributable to neurological or speech mechanism abnormalities, sensory impairments, mental retardation, or environmental factors. Specific developmental disorders of speech and language are often followed by associated problems, such as difficulties in reading and spelling, abnormalities in interpersonal relationships, and emotional and behavioural disorders.

Omschrijving: Dit zijn stoornissen waarin het normale patroon van taalverwerving is verstoord vanaf de vroegste stadia der ontwikkeling. De aandoeningen kunnen niet zonder meer worden toegeschreven aan neurologische afwijkingen of afwijkingen van het spraakorgaan, stoornissen van het sensorium, zwakzinnigheid of omgevingsfactoren. Specifieke ontwikkelingsstoornissen van spraak en taal worden dikwijls gevolgd door daarmee samenhangende problemen, zoals moeilijkheden bij lezen en spellen, afwijkingen in de relaties met anderen en emotionele stoornissen en gedragsstoornissen.


Reading disorder

ontwikkelingsstoornis van leesvaardigheid
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- We propose to delete the last sentence of paragraph 9, which reads: ‘calls on the Belarusian authorities to end their practice of issuing exit visas to their citizens, in particular, children and students’.

– (EN) We stellen voor de laatste zinsnede van paragraaf 9 te schrappen. Deze luidt: ‘verzoekt de Wit-Russische autoriteiten een eind te maken aan de praktijk van het toekennen van uitreisvisa aan hun burgers, in het bijzonder kinderen en studenten’.


The European Union regrets that it must once again express its concern about developments in Belarus following the Belarusian National Assembly's decision to approve in first reading a draft Anti-Revolution Bill amending the penal code.

De Europese Unie betreurt het dat zij opnieuw haar bezorgdheid moet uitspreken over de ontwikkelingen in Belarus ingevolge het besluit van de Nationale Assemblee van Belarus om in eerste lezing het ontwerp van een anti-revolutionaire wet tot wijziging van het Wetboek van Strafrecht goed te keuren.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'read belarusian' ->

Date index: 2022-06-16
w