Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Reducing aircraft interior noise

Vertaling van "reducing aircraft interior noise " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
reducing aircraft interior noise

interne geluiddemping in luchtvaartuigen | inwendige geluidsdemping in luchtvaartuigen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Significant steps have already been taken to reduce aircraft noise and emissions, but to ensure sustainable development in the industry continued efforts are essential to reduce them further.

Er zijn reeds belangrijke stappen genomen om vliegtuiglawaai en -emissies te beperken, maar teneinde de duurzame ontwikkeling van deze bedrijfstak te waarborgen, zijn voortdurend inspanningen nodig om lawaai en emissies verder te beperken.


The Directive is in part meant to specify the circumstances in which Member States may introduce restrictions on marginally compliant aircraft, in accordance with ICAO's guidelines and at the same time contribute to the general objective to prevent a worsening of the noise climate and to limit or reduce the number of people significantly affected by the harmful effects of aircraft noise.

De richtlijn heeft mede tot doel aan te geven in welke omstandigheden de lidstaten, overeenkomstig de ICAO-richtsnoeren, beperkingen mogen opleggen aan marginaal conforme luchtvaartuigen, hoe ze kunnen bijdragen tot de verwezenlijking van de algemene doelstelling, namelijk voorkomen dat de geluidssituatie verder verslechtert, en hoe ze het aantal mensen dat ernstige hinder ondervindt van de nadelige gevolgen van vliegtuiglawaai kunnen beperken of terugdringen.


reducing aircraft nitrogen oxide (NO ) and noise emissions by between 20 to 30 percent compared to the most modern aircraft entering into service as from 2014.

het verlagen van de emissies van stikstofoxiden (NO ) en geluidsemissies van vliegtuigen met 20 tot 30 % ten opzichte van de modernste vliegtuigen die vanaf 2014 in gebruik zijn genomen.


reducing aircraft nitrogen oxide (NO ) and noise emissions by between 20 to 30 percent compared to the most modern aircraft entering into service as from 2014.

het verlagen van de emissies van stikstofoxiden (NO ) en geluidsemissies van vliegtuigen met 20 tot 30 % ten opzichte van de modernste vliegtuigen die vanaf 2014 in gebruik zijn genomen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
reducing aircraft NOx and noise emissions by 20 to 30 % compared to ‘state-of-the-art’ aircraft entering into service as from 2014.

verlagen van de NOx- en geluidsemissies van vliegtuigen met 20 tot 30 % ten opzichte van volgens de huidige techniek gebouwde vliegtuigen die per 2014 in gebruik worden genomen.


The Aeronautics European Technology Platform Advisory Council for Aeronautics Research in Europe (ACARE) developed a Strategic Research Agenda, which identified as one of its high priorities the reduction of aviation's impact on the environment. It also concluded that technological changes are needed in order to achieve by 2020 the goals of cutting CO2 emissions by 50 %, reducing NOx emissions by 80 %, reducing perceived external noise by 50 %, and making substantial progress in reducing the impact of manufacture, maintenance and di ...[+++]

Het luchtvaarttechnologieplatform „ACARE” (Advisory Council for Aeronautics Research in Europe — Adviesraad voor luchtvaartonderzoek in Europa) heeft een strategische onderzoeksagenda opgesteld waarin de vermindering van de milieugevolgen van de luchtvaart als een van de belangrijkste doelen wordt aangeduid, en waarin werd geconcludeerd dat technologische sprongen nodig zijn om in 2020 de doelen te kunnen realiseren van een vermindering van de CO2-uitstoot met 50 %, van NOx met 80 % en van de waargenomen externe geluidshinder met 50 %, en om materiële vooruitgang te boeken bij de vermindering van de milieubelasting van de productie, het ...[+++]


1.4. A description of measures to reduce aircraft noise already implemented: for example, information on land-use planning and management; noise insulation programmes; operating procedures such as PANS-OPS; operation restrictions such as noise limits, night limits/curfew, noise charges; preferential runway use, noise preferred routes/track-keeping, and noise monitoring.

1.4. Een beschrijving van de reeds betroffen maatregelen ter vermindering van vliegtuiglawaai: onder andere informatie over maatregelen in de sfeer van de ruimtelijke ordening; programma's voor geluidsisolatie; operationele procedures zoals PANS-OPS; beperkingen zoals geluidsgrenswaarden, beperking/verbod op nachtvluchten; geluidsheffingen; preferentieel baangebruik, uit geluidsoogpunt aanbevolen routes/vliegbaanbewaking en geluidsmetingen.


1.4. A description of measures to reduce aircraft noise already implemented: for example, information on land-use planning and management; noise insulation programmes; operating procedures such as PANS-OPS; operation restrictions such as noise limits, night limits/curfew, noise charges; preferential runway use, noise preferred routes/track-keeping, and noise monitoring.

1.4. Een beschrijving van de reeds betroffen maatregelen ter vermindering van vliegtuiglawaai: onder andere informatie over maatregelen in de sfeer van de ruimtelijke ordening; programma's voor geluidsisolatie; operationele procedures zoals PANS-OPS; beperkingen zoals geluidsgrenswaarden, beperking/verbod op nachtvluchten; geluidsheffingen; preferentieel baangebruik, uit geluidsoogpunt aanbevolen routes/vliegbaanbewaking en geluidsmetingen.


These devices enable these aircraft to meet the stricter standards for 'Chapter 3', but by such a small margin that the overall effect on aircraft noise is reduced and that such aircraft are noisier than aircraft originally certificated to Chapter 3 standards

Dankzij deze voorzieningen kunnen de vliegtuigen voldoen aan de strengere normen voor 'hoofdstuk 3', maar de marge is daarbij zo klein dat het totale effect op het vliegtuiglawaai beperkt is en dat die vliegtuigen meer geluid voortbrengen dan vliegtuigen die oorspronkelijk voor de normen van hoofdstuk 3 zijn gecertificeerd.


reducing aircraft nitrogen oxide (NO ) and noise emissions by between 20 to 30 percent compared to the most modern aircraft entering into service as from 2014.

het verlagen van de emissies van stikstofoxiden (NO ) en geluidsemissies van vliegtuigen met 20 tot 30 % ten opzichte van de modernste vliegtuigen die vanaf 2014 in gebruik zijn genomen.




Anderen hebben gezocht naar : reducing aircraft interior noise     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'reducing aircraft interior noise' ->

Date index: 2021-01-03
w