Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Able to communicate needs and wishes
Analyse community needs
Analyse needs of community
Communicates needs and wishes
Communication research scientist
Communication researcher
Communication scientist
Communication studies scholar
Examine passenger needs
Giving time to communicate needs
Identify passenger requirements
Moderate mental subnormality
Research community
Research community needs
Research passenger needs
Research the needs of passengers
Respond to community needs
SCIENCE

Vertaling van "research community needs " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
research community needs | respond to community needs | analyse community needs | analyse needs of community

behoeften van een gemeenschap analyseren


identify passenger requirements | research the needs of passengers | examine passenger needs | research passenger needs

behoeften van passagiers onderzoeken | behoeften van reizigers onderzoeken


Able to communicate needs and wishes

in staat om te communiceren over behoeften en wensen


Communicates needs and wishes

communiceert over behoeften en wensen


Giving time to communicate needs

tijd bieden voor uitspreken van behoeften


communication research scientist | communication researcher | communication scientist | communication studies scholar

communicatiewetenschapper | wetenschappelijk onderzoeker communicatie


research community

onderzoeksgemeenschap | wetenschappers


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.


Programme Plan to Stimulate the International Cooperation and Interchange Needed by European Research Scientists (1988 to 1992) | SCIENCE [Abbr.]

Plan ter stimulering van de internationale samenwerking en uitwisseling ten behoeve van de Europese onderzoekers (1988-1992) | SCIENCE [Abbr.]


Plan to stimulate the international cooperation and interchange needed by European research scientists(1988-92)

Plan ter stimulering van de internationale samenwerking en uitwisseling ten behoeve van de Europese onderzoekers(1988-1992)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The subsequent Spring European Councils (Lisbon 2000, Stockholm 2001, Barcelona 2002 and Brussels in 2003) have endorsed the ERA and set a series of objectives inviting the Commission and the Member States to take due account of the possible shortage of human resources in RD as well as of the importance of enhancing the training and mobility of researchers. The issue of human resources in RD was also raised in the context of the 3% objective [6], particularly in the Communication "More Research for Europe - towards 3% of GDP" [7] which underlined the fact that Member States and the research community ...[+++]

Het vraagstuk van de menselijke factor in OO is ook ter sprake gebracht van de 3%-doelstelling [6], en met name in de mededeling "Meer onderzoek voor Europa - Op weg naar 3% van het BBP" [7], waarin wordt benadrukt dat de lidstaten en de onderzoekgemeenschap zich bewust moeten zijn van het risico dat een gebrek aan OO-personeel een knelpunt zal zijn bij iedere poging om tot de nagestreefde 3% van het BBP te geraken.


This would imply a change of attitude on the part of the different actors of the research community who would need to be more open towards "non-linear" career paths and base their judgement on merit and not necessarily on chronological order.

Een en ander veronderstelt een verandering in de houding van de verschillende actoren in de onderzoekgemeenschap, die meer open zouden moeten staan voor "niet-lineair" verlopende carrièrepaden, en sollicitanten meer op hun merites dan noodzakelijkerwijs op de chronologische volgorde van hun CV zouden moeten beoordelen.


[11] Research careers need to be made more attractive in order to fulfil the challenge of a knowledge based economy and society; with this in mind the Commission adopted its Communication on "Researchers in ERA: one profession, multiple careers" [12], also aimed at helping the creation of the "European Research Area" (ERA).

Een van de vereisten om van Europa een kenniseconomie en -maatschappij te maken, is echter dat de loopbaan van onderzoekers aantrekkelijker wordt gemaakt. Van dat uitgangspunt vertrok de Commissie voor haar mededeling "Onderzoekers in de Europese onderzoeksruimte: een beroep, meerdere loopbanen [12]", die tevens gericht is op de totstandkoming van de "Europese Onderzoeksruimte" (EOR).


The agri-food sector and research community need to work together in a systematic way to attract and train the next generation of researchers and up-skill the existing workforce.

De agrovoedingssector en de onderzoeksgemeenschap moeten stelselmatig samenwerken om een nieuwe generatie onderzoekers aan te trekken en op te leiden en het bestaande personeelsbestand bij te scholen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Novel areas and themes need to be matured, by working towards structuring emerging communities and supporting the design and development of transformative research themes. The main benefits of this structuring yet explorative approach are emerging novel areas that are not yet ready for inclusion in industry research roadmaps, and building up and structuring of research communities around them.

Nieuwe onderzoeksgebieden en -thema's moeten verder worden ontwikkeld door de organisatie van opkomende onderzoeksgemeenschappen in de hand te werken en de uitstippeling en ontwikkeling van transformatieve onderzoeksthema's te ondersteunen. Deze structurerende, maar tegelijk exploratieve aanpak heeft het belangrijke voordeel dat zich nieuwe onderzoeksgebieden kunnen uitkristalliseren die nog niet ver genoeg ontwikkeld zijn om in onderzoeksplanning van de industrie te kunnen worden geïntegreerd en dat onderzoeksgemeenschappen rond het in dat kader uitgevoerde onderzoek kunnen worden opgebouwd en vaste vorm kunnen aannemen.


This need has been expressed on numerous occasions both at political level by the Member States and the Community institutions, and by the various actors within the European research community such as undertakings, research centres and universities and, in particular, the European Strategy Forum on Research Infrastructures (ESFRI).

Dit probleem werd herhaaldelijk aangekaart zowel op politiek niveau door de lidstaten en de communautaire instellingen als door de diverse actoren binnen de Europese onderzoeksgemeenschap, zoals ondernemingen, onderzoekscentra en universiteiten en, in het bijzonder, het Europees Strategieforum voor onderzoeksinfrastructuren (ESFRI).


This need has been expressed on numerous occasions both at political level by the Member States and the Community institutions, and by the various actors within the European research community such as undertakings, research centres and universities and, in particular, the European Strategy Forum on Research Infrastructures (ESFRI).

Dit probleem werd herhaaldelijk aangekaart zowel op politiek niveau door de lidstaten en de communautaire instellingen als door de diverse actoren binnen de Europese onderzoeksgemeenschap, zoals ondernemingen, onderzoekscentra en universiteiten en, in het bijzonder, het Europees Strategieforum voor onderzoeksinfrastructuren (ESFRI).


World-class research infrastructures need huge, long-term investments in resources (human and financial).They should be used and exploited by as large a community of scientist and consumer industries as possible, on a European scale.

Voor onderzoeksinfrastructuren van wereldniveau zijn enorme, langdurige investeringen nodig in menselijke en financiële hulpbronnen. Deze moeten worden gebruikt en benut door een zo groot mogelijke groep van wetenschappers en industriële afnemers op Europese schaal.


The term “Research infrastructures” in the context of the Community Framework Programme for Research and Technological Development refers to facilities, resources or services that are needed by the research community to conduct research in all scientific and technological fields.

De term "onderzoeksinfrastructuren" in de context van het kaderprogramma van de Europese Gemeenschap voor onderzoek en technologische ontwikkeling heeft betrekking op faciliteiten, hulpbronnen of diensten die de onderzoeksgemeenschap nodig heeft om onderzoek te verrichten op alle wetenschappelijke en technologische gebieden.


The EU needs to undo the damage it has inflicted upon its research community by providing researchers with the professional conditions and finance they need to conduct excellent research.

De Europese Unie moet de schade die het heeft aangericht in de wetenschappelijke gemeenschap herstellen door onderzoekers te voorzien van beroepscondities en nodige financiën om toponderzoek te doen.


w