Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
After tax real rate of return
After-tax rate of return
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
NOPAT
Net operating profit after tax
Net profit after tax
Net result after tax
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Results after tax

Traduction de «results after tax » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


net profit after tax | net result after tax

nettoresultaat na belastingen | nettowinst na belastingen


after tax real rate of return | after-tax rate of return

niveau van het rendement na belasting


Net operating profit after tax | NOPAT

Netto bdrijfswinst na belastingen | Nettoresultaat na belastingen


any injury except drowning and submersion as a result of an accident to watercraft burned while ship on fire crushed between colliding ships crushed by lifeboat after abandoning ship fall due to collision or other accident to watercraft hit by falling object as a result of accident to watercraft injured in watercraft accident involving collision of watercraft struck by boat or part thereof after falling or jumping from damaged boat

verbrand, terwijl schip in brand staat | elk letsel behalve verdrinking en onderdompeling als gevolg van ongeval met vaartuig | getroffen door boot of deel van boot na val of sprong van beschadigde boot | getroffen door vallend voorwerp als gevolg van ongeval met vaartuig | gewond bij ongeval met vaartuig met aanvaring van vaartuig | val door aanvaring of overig ongeval met vaartuig | vermorzeld door reddingsboot na verlaten van schip | vermorzeld tussen botsende schepen


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Syndrome that is characterised by communicating hydrocephalus, endocardial fibroelastosis and congenital cataracts. It has been described in two children, both of whom died a few months after birth (the first as a result of a respiratory infection an

syndroom van hydrocefalie met endocardiale fibro-elastose en cataract
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
However, the Commission has concerns that the additional rent and tax advantages granted to JC Decaux after the tender was closed, could result in overcompensating the company, in breach of common rules on the provision of SGEI (see IP/11/1571 and MEMO/11/929).

De Commissie is echter van mening dat de aanvullende huur en fiscale voordelen die JC Decaux na afsluiting van de aanbesteding heeft ontvangen, een overcompensatie zouden kunnen vormen, wat indruist tegen de gemeenschappelijke regels inzake het verrichten van diensten van algemeen economisch belang (zie IP/11/1571 en MEMO/11/929).


4. The half-yearly report shall include at least the information provided for in Sections I to IV of Schedule B of Annex I. Where a UCITS has paid or proposes to pay an interim dividend, the figures must indicate the results after tax for the half-year concerned and the interim dividend paid or proposed.

4. Het halfjaarlijks verslag bevat ten minste de gegevens die in bijlage I, schema B, afdelingen I tot en met IV worden genoemd. Wanneer een icbe interim-dividend heeft uitgekeerd of voornemens is dat te doen, moeten in de kwantitatieve gegevens het resultaat na belasting over de verslagperiode en het uitgekeerde of voorgestelde interim-dividend worden vermeld.


After recording the best result since 2000 at 0.9% of GDP (0.6% in the euro area), the average public deficit is expected to increase again in 2008 to 1.2% of GDP in the EU (1.0% in the euro area) due to more moderate activity in general and tax cuts in some countries.

Naar verwachting zal het gemiddelde overheidstekort van 0,9% (eurogebied 0,6%) van het bbp, het beste resultaat sinds 2000, in de EU in 2008 weer oplopen tot 1,2% van het bbp (1,0% in het eurogebied). Dit komt door de afzwakking van de bedrijvigheid en door belastingverlagingen in een aantal landen.


23. Calls on the Commission to prepare a taxation of fund mergers directive following the principle of tax neutrality set out in Directives 90/434/EEC and 2005/56/EC in 2008; stresses that the objective is not to harmonise tax but to determine that domestic and cross-border mergers should be tax-neutral if the investor keeps its investment in the fund before and after the merger or withdraws its investment as a result of the intended mer ...[+++]

23. verzoekt de Commissie in 2008 een richtlijn betreffende de belastingheffing op de samenvoeging van fondsen op te stellen volgens het beginsel van fiscale neutraliteit, zoals geformuleerd in de Richtlijnen 90/434/EEG en 2005/56/EG; benadrukt dat de doelstelling niet de harmonisatie van belastingen is, maar de vaststelling dat binnenlandse en grensoverschrijdende samenvoegingen fiscaal neutraal dienen te zijn als de belegger zijn positie voor en na de samenvoeging gelijk houdt of zijn belegging als gevolg van de beoogde samenvoeging terugtrekt voordat deze plaatsvindt;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
23. Calls on the Commission to propose a directive relating to the taxation of fund mergers in 2008, following the principle of tax neutrality set out in Directives 90/434/EEC and 2005/56/EC; stresses that the objective is not to harmonise tax but to determine that domestic and cross-border mergers should be tax-neutral if the investor keeps its investment in the fund before and after the merger or withdraws its investment as a result of the intended mer ...[+++]

23. verzoekt de Commissie in 2008 een richtlijn betreffende de belastingheffing op de samenvoeging van fondsen voor te stellen volgens het beginsel van fiscale neutraliteit, zoals geformuleerd in de Richtlijnen 90/434/EEG en 2005/56/EG; benadrukt dat de doelstelling niet de harmonisatie van belastingen is, maar de vaststelling dat binnenlandse en grensoverschrijdende samenvoegingen fiscaal neutraal dienen te zijn als de belegger zijn positie voor en na de samenvoeging gelijk houdt of zijn belegging als gevolg van de beoogde samenvoeging terugtrekt voordat deze plaatsvindt;


There is a first lesson to be learnt from this, one that has perhaps come to my mind as a result of my country’s situation. It is that, in a country in which for five years, there has been one, let us say, liberal, structural reform after another, in which it was explained to us that that which was going to enable us to resolve the crisis, and the employment crisis in particular, was to reduce taxes – corporation tax, income tax – ...[+++]

Daar ligt een eerste les die we moeten trekken, een les die mij misschien vooral is ingegeven door de situatie in mijn eigen land, waar al vijf jaar lang de ene, laat ik zeggen, liberale structurele hervorming op de andere volgt, waar men ons heeft voorgehouden dat om uit de crisis te geraken, en dan met name de werkloosheidscrisis, de belastingen moesten worden verlaagd - vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting -, een aantal vormen van bescherming op de arbeidsmarkt op de helling moesten worden gezet - zo kregen we een "nieuwe aanstelling"-contract, waardoor de bescherming tegen ontslag werd ondermijnd, enzovoorts -, de openbare dien ...[+++]


There is a first lesson to be learnt from this, one that has perhaps come to my mind as a result of my country’s situation. It is that, in a country in which for five years, there has been one, let us say, liberal, structural reform after another, in which it was explained to us that that which was going to enable us to resolve the crisis, and the employment crisis in particular, was to reduce taxes – corporation tax, income tax – ...[+++]

Daar ligt een eerste les die we moeten trekken, een les die mij misschien vooral is ingegeven door de situatie in mijn eigen land, waar al vijf jaar lang de ene, laat ik zeggen, liberale structurele hervorming op de andere volgt, waar men ons heeft voorgehouden dat om uit de crisis te geraken, en dan met name de werkloosheidscrisis, de belastingen moesten worden verlaagd - vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting -, een aantal vormen van bescherming op de arbeidsmarkt op de helling moesten worden gezet - zo kregen we een "nieuwe aanstelling"-contract, waardoor de bescherming tegen ontslag werd ondermijnd, enzovoorts -, de openbare dien ...[+++]


It is enough to mention the eighties and nineties when several economies on the verge of bankruptcy decided to cut down the marginal tax rates and experienced in result 7% of real economic growth (Turkey, average over 4 years), 9.3% in South Korea (average over 8 years), 4% in Great Britain (average over 4 years after dozen years of economic stagnation), 4% in Austria, 4.1% in the Netherlands and 4.3% in Belgium (first couple of years of the tax reform).

Het volstaat daarbij melding te maken van de jaren 1980 en 1990 toen verschillende economieën die op de rand van het failliet stonden, beslisten de marginale belastingtarieven te verlagen en als gevolg daarvan een reële economische groei van 7 % beleefden (Turkije, gemiddelde over 4 jaar), 9,3 % in Zuid-Korea (gemiddelde over 8 jaar), 4 % in Groot-Brittannië (gemiddelde over 4 jaar na tientallen jaren van economische stilstand), 4 % in Oostenrijk, 4,1% in Nederland en 4,3% in België (eerste paar jaar van de belastinghervorming).


6. The half-yearly report must include at least the information provided for in Chapters I to IV of Schedule B, Annex I to this Directive; where a UCITS has paid or proposes to pay an interim dividend, the figures must indicate the results after tax for the half-year concerned and the interim dividend paid or proposed".

6. Het halfjaarlijks verslag moet ten minste de gegevens bevatten die in de hoofdstukken I tot en met IV van het bij deze richtlijn gevoegde schema B zijn opgenomen; wanneer een icbe interimdividend heeft uitgekeerd of voornemens is dat te doen, moeten in de kwantitatieve gegevens het resultaat na belasting over de verslagperiode en het uitgekeerde of voorgestelde interimdividend worden vermeld".


(d) The problem of different tax arrangements applied to aid within the same general scheme according to the different forms of aid, and between different general schemes of regional aid of the EFTA States, for the same form of aid, shall be solved by adopting the formula of the net result after tax, expressed as subsidy-equivalent, of aid actually remaining to the beneficiary.

d) Het vraagstuk van het niet uniform belasten van de steunmaatregelen binnen een zelfde steunregeling naar gelang van de diverse vormen van de steun, en tussen de verschillende algemene regionale steunregelingen van de EVA-Staten voor een zelfde vorm van steun, wordt opgelost met behulp van de formule van het nettoresultaat na belastingaftrek, uitgedrukt in subsidie-equivalent, van de steun die ten goede komt aan de begunstigde.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'results after tax' ->

Date index: 2021-05-25
w