Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse information system
Analyse information systems
Assess patients while they are on treatment
Asthma annual review
BTWC Review Conference
Chronic obstructive pulmonary disease annual review
Evaluate information systems
Gastrointestinal system
PIM Review System
PRS
Perform 'on treatment' reviews
Perform on-treatment review
Performance Review System
Review asset transaction
Review closing procedures
Review final asset trading procedures
Review information systems
Review of systems
Review ownership transfer procedures
Review patients on radiotherapy treatment

Traduction de «review systems » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
PIM Review System | PRS [Abbr.]

PIM-systeem voor herziening


Performance Review System | PRS [Abbr.]

Systeem voor toezicht op prestaties | PRS [Abbr.]


analyse information system | evaluate information systems | analyse information systems | review information systems

informatiesystemen analyseren




review final asset trading procedures | review ownership transfer procedures | review asset transaction | review closing procedures

sluitingsprocedures evalueren


BTWC Review Conference | Review Conference of the Biological and Toxin Weapons Convention | Review Conference of the Biological Weapons Convention | Review Conference of the States Parties to the Convention on the Prohibition of the Development, Production and Stockpiling of Bacteriological (Biological) and Toxin Weapons and on their Destruction

BTWC-Toetsingsconferentie | Conferentie ter toetsing van het BTWC | Toetsingsconferentie van de staten die partij zijn bij het Verdrag tot verbod van de ontwikkeling, de productie en de aanleg van voorraden van bacteriologische (biologische) en toxinewapens en inzake de vernietiging van deze wapens


assess patients while they are on treatment | review patients on radiotherapy treatment | perform 'on treatment' reviews | perform on-treatment review

controles uitvoeren tijdens de behandeling


agents primarily acting on smooth and skeletal muscles and the respiratory system anaesthetics (general)(local) drugs affecting the:cardiovascular system | gastrointestinal system | hormones and synthetic substitutes systemic and haematological agents systemic antibiotics and other anti-infectives therapeutic gases topical preparations vaccines water-balance agents and drugs affecting mineral and uric acid metabolism

anesthetica (algemeen)(lokaal) | geneesmiddelen aangrijpend op hart en vaatstelsel | geneesmiddelen aangrijpend op spijsverteringsstelsel | hormonen en synthetische substituten | lokaal aangrijpende preparaten | middelen aangrijpend op waterhuishouding en geneesmiddelen met werking op mineralenhuishouding en urinezuurmetabolisme | middelen met primaire werking op gladde spieren en skeletspieren en op ademhalingsstelsel | systemische antibiotica en overige anti-infectiemiddelen | systemische en hematologische middelen | therapeutische gassen | vaccins




Chronic obstructive pulmonary disease annual review

jaarlijkse controle van chronisch obstructief longlijden
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Concerning governance, the Commission proposes, in the framework of the CIS, to set up a simple and voluntary peer- review system through which river basin district authorities could submit their draft RBMPs to the review by other district authorities, within the same or in other Member States.

Op het vlak van governance stelt de Commissie voor om in het kader van de GUS een eenvoudig systeem van collegiale toetsing op vrijwillige basis op te zetten, dat de bevoegde autoriteiten van de stroomgebieddistricten de mogelijkheid geeft om hun ontwerp-stroomgebiedbeheersplannen ter beoordeling voor te leggen aan andere districtsautoriteiten in dezelfde of in andere lidstaten.


The ERC Starting Grant call was published on 22 December 2006 with a deadline of 25 April 2007, and indicative budget of €290 million; the ERC-DIS implemented the ERC peer review system, including the appointment of the panel members, as defined by the Scientific Council.

De uitnodiging tot het indienen van voorstellen voor ERC-subsidies voor starters werd op 22 december 2006 bekendgemaakt, met 25 april 2007 als sluitingsdatum en een indicatief budget van 290 miljoen euro; de ERC-DIS paste het "peer review"-systeem van de ERC toe, inclusief de aanwijzing van de panelleden, zoals gedefinieerd door de Wetenschappelijke Raad.


The main activities in 2007 have been the provision of strategic and administrative support to the Scientific Council, implementation of the first call for ERC Starting Grants, including the operational development of the call management and peer review systems, preparation of the first ERC Advanced Grants call, communication with the scientific community and assurance of the integrity of procedures and processes.

De voornaamste activiteiten in 2007 waren de strategische en administratieve ondersteuning van de Wetenschappelijke Raad, de tenuitvoerlegging van de eerste uitnodiging voor ERC-subsidies voor starters, inclusief de operationele ontwikkeling van het beheer van de uitnodiging en "peer review"-systemen, de opstelling van de eerste uitnodiging voor ERC-subsidies voor gevorderden, communicatie met de wetenschappelijke gemeenschap en het waarborgen van de integriteit van procedures en processen.


63. Calls on the Commission and the Member States to adopt without delay concrete measures for progressively phasing out all environmentally harmful subsidies by 2020, including subsidies on fossil fuels, guided by the Commission, using an action-based approach and monitoring via the European Semester; calls, in addition, for the internationally coordinated implementation of the Pittsburgh G-20 Summit objective of phasing out fossil fuel subsidies, which, according to the IEA, accounted for USD 544 billion worldwide in 2012, as this would significantly reduce CO2 emissions and would also help to cut public deficit in many countries; welcomes the Saint Petersburg G-20 intention to set up a peer-review ...[+++]

63. dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan onverwijld concrete maatregelen vast te stellen om alle milieuschadelijke subsidies, waaronder subsidies voor fossiele brandstoffen, tussen nu en 2020 geleidelijk af te schaffen, en vraagt de Commissie hierbij het voortouw te nemen en voor aansturing te zorgen, en daarbij een actiegerichte benadering te volgen en toezicht op dit proces te houden via het Europees semester; dringt voorts aan op internationaal gecoördineerde tenuitvoerlegging van de op de G20-top van Pittsburgh overeengekomen doelstelling om subsidies voor fossiele brandstoffen (volgens het IEA in 2012 op mondiaal niveau nog goed voor 544 miljard USD) af te schaffen, aangezien daarmee een belangrijke bijdrage kan worden ge ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
63. Calls on the Commission and the Member States to adopt without delay concrete measures for progressively phasing out all environmentally harmful subsidies by 2020, including subsidies on fossil fuels, guided by the Commission, using an action-based approach and monitoring via the European Semester; calls, in addition, for the internationally coordinated implementation of the Pittsburgh G-20 Summit objective of phasing out fossil fuel subsidies, which, according to the IEA, accounted for USD 544 billion worldwide in 2012, as this would significantly reduce CO2 emissions and would also help to cut public deficit in many countries; welcomes the Saint Petersburg G-20 intention to set up a peer-review ...[+++]

63. dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan onverwijld concrete maatregelen vast te stellen om alle milieuschadelijke subsidies, waaronder subsidies voor fossiele brandstoffen, tussen nu en 2020 geleidelijk af te schaffen, en vraagt de Commissie hierbij het voortouw te nemen en voor aansturing te zorgen, en daarbij een actiegerichte benadering te volgen en toezicht op dit proces te houden via het Europees semester; dringt voorts aan op internationaal gecoördineerde tenuitvoerlegging van de op de G20-top van Pittsburgh overeengekomen doelstelling om subsidies voor fossiele brandstoffen (volgens het IEA in 2012 op mondiaal niveau nog goed voor 544 miljard USD) af te schaffen, aangezien daarmee een belangrijke bijdrage kan worden ge ...[+++]


33. Stresses that the FTA should include a continued monitoring and comprehensive review system, in order to determine the socio-economic impact of the agreement; calls for provisions of the FTA to be adjusted in line with the conclusions of this review;

33. benadrukt dat de vrijhandelsovereenkomst moet voorzien in een systeem voor onafgebroken toezicht en uitgebreide herziening, zodat kan worden vastgesteld welke sociaaleconomische gevolgen de overeenkomst heeft; verlangt dat op grond van de conclusies van deze herziening bepalingen in de vrijhandelsovereenkomst worden aangepast;


40. Stresses that the FTA should include a continued monitoring and comprehensive review system, in order to determine the socioeconomic impact of the agreement; calls for provisions of the FTA to be adjusted in line with the conclusions of this review;

40. benadrukt dat de VHO moet voorzien in een systeem voor onafgebroken toezicht en uitgebreide herziening, zodat kan worden vastgesteld welke sociaaleconomische gevolgen de overeenkomst heeft; verlangt dat op grond van de conclusies van deze herziening bepalingen in de VHO worden aangepast;


Compliance with transparency and competition obligations should be ensured by an efficient review system, based on the system which Council Directives 89/665/EEC and 92/13/EEC , as amended by Directive 2007/66/EC of the European Parliament and of the Council , provide for contracts covered by Directives 2004/17/EC and 2004/18/EC.

De naleving van verplichtingen op het gebied van transparantie en mededinging moet worden gegarandeerd via een efficiënt beroepssysteem op basis van het systeem waarin Richtlijnen 89/665/EEG en 92/13/EEG van de Raad, zoals gewijzigd bij Richtlijn 2007/66/EG van het Europees Parlement en de Raad , voorzien voor opdrachten die vallen onder Richtlijn 2004/17/EG en Richtlijn 2004/18/EG.


Compliance with transparency and competition obligations should be ensured by an efficient review system, based on the system which Council Directives 89/665/EEC and 92/13/EEC , as amended by Directive 2007/66/EC of the European Parliament and of the Council , provide for contracts covered by Directives 2004/17/EC and 2004/18/EC.

De naleving van verplichtingen op het gebied van transparantie en mededinging moet worden gegarandeerd via een efficiënt beroepssysteem op basis van het systeem waarin Richtlijnen 89/665/EEG en 92/13/EEG van de Raad, zoals gewijzigd bij Richtlijn 2007/66/EG van het Europees Parlement en de Raad , voorzien voor opdrachten die vallen onder Richtlijn 2004/17/EG en Richtlijn 2004/18/EG.


7. Stresses that an FTA should include a continued monitoring and comprehensive review system, in order to determine the socio-economic impact of the agreement; calls for provisions of the FTA to be adjusted in line with the conclusions of this review;

7. benadrukt dat een VHO moet voorzien in een stelsel van blijvende monitoring en uitgebreid toezicht teneinde de sociaaleconomische gevolgen ervan te kunnen overzien; roept op tot aanpassing van bepalingen in de VHO volgens de conclusies van het toezicht;


w