Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Carry out water and waste water treatments
Carrying out water and waste water treatments
Evaluate water wells
Examine water wells
Green water aquaculture systems
Green water fish incubation systems
Green water incubation technology
Groundwater protection
Incubation systems using green water
Inspect water wells
Inspecting water wells
Perform water treatments
Performing water and waste water treatments
Ro ro unit
Ro-ro unit
Sto-ro
Sto-ro cargo
Stowable ro-ro cargo
Water conservation
Water management
Water policy
Water protection

Traduction de «ro di water » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
reverse osmosis/deionised water | reverse osmosis/deionized water | RO/DI water

omgekeerde osmose/gedeïoniseerd water


sto-ro cargo | stowable ro-ro cargo | sto-ro [Abbr.]

stapelbare ro-ro-lading | sto-ro-lading | sto-ro [Abbr.]








carry out water and waste water treatments | performing water and waste water treatments | carrying out water and waste water treatments | perform water treatments

waterbehandelingen uitvoeren


water protection [ groundwater protection | water conservation | water conservation(GEMET) | Water conservation(STW) ]

bescherming van het water


evaluate water wells | examine water wells | inspect water wells | inspecting water wells

waterbronnen inspecteren


green water aquaculture systems | green water fish incubation systems | green water incubation technology | incubation systems using green water

incubatietechnologie in groen water
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Ordinance of the Federal Ministry of Justice and Police of 19 March 2006 on measuring systems for liquids other than water (RO 2006 1533), as last amended on 5 October 2010 (RO 2010 4595)

Beschikking van het Federaal Ministerie van Justitie en Politie van 19 maart 2006 inzake meetsystemen voor andere vloeistoffen dan water (RO 2006 1533), laatstelijk gewijzigd op 5 oktober 2010 (RO 2010 4595)


4. When a ro-ro ferry or high-speed passenger craft is involved in a marine casualty or incident, the safety investigation procedure shall be launched by the Member State in whose territorial sea or internal waters as defined in UNCLOS the accident or incident occurs or, if occurring in other waters, by the last Member State visited by that ferry or craft.

4. Wanneer een roroveerboot of hogesnelheidspassagiersvaartuig betrokken is bij een ongeval of incident op zee, wordt de veiligheidsonderzoeksprocedure ingeleid door de lidstaat in wiens territoriale of interne wateren als gedefinieerd in UNCLOS het ongeval of incident heeft plaatsgevonden of, indien het in andere wateren heeft plaatsgevonden, door de laatste lidstaat die door die veerboot of dat vaartuig is bezocht.


The height of transverse or longitudinal bulkheads which are taken into account as effective to confine the assumed accumulated sea water in the compartment concerned in the damaged ro-ro deck should be at least 4 m in height unless the height of water is less than 0,5 m. In such cases the height of the bulkhead may be calculated in accordance with the following:

De hoogte van dwars- en langschotten die in aanmerking komen om op doelmatige wijzen het aangenomen verzamelde zeewater in de betreffende afdeling van het beschadigde ro-ro-dek in te sluiten moet ten minste 4 m bedragen, tenzij de waterhoogte minder dan 0,5 m. bedraagt. In deze gevallen mag de hoogte van het schot op onderstaande wijze worden berekend:


the tightness of transverse or longitudinal bulkheads which are taken into account as effective to confine the assumed accumulated sea water in the compartment concerned in the damaged ro-ro deck shall be commensurate with the drainage system, and shall withstand hydrostatic pressure in accordance with the results of the damage calculation.

De waterdichtheid van dwars- of langsschotten die in aanmerking komen om op doelmatige wijze het aangenomen verzameld zeewater in de betreffende afdeling van het beschadigde ro-ro-dek in te sluiten moet in overeenstemming zijn met de capaciteit van het afvoersysteem, en moet de hydrostatische druk overeenkomstig de lekberekening, weerstaan.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
when the deck edge of the damaged compartment is submerged then the calculation is based on a fixed height above the still water surface at all heel and trim angles; as follows: 0.5 m if the residual freeboard (fr ) is 0.3 m or less; 0.0 m if the residual freeboard (fr ) is 2.0 m or more; and intermediate values to be determined by linear interpolation, if the residual freeboard (fr ) is 0.3 m or more but less than 2.0 m; where the residual freeboard (fr ) is the minimum distance between the damaged ro-ro deck and the final waterline at the location of the damage in the damage case being considered without taking into account the eff ...[+++]

als de dekrand ter plaatse van de beschadigde afdeling is ondergedompeld, dan wordt de berekening gebaseerd op een vaste hoogte boven het stil-wateroppervlak voor alle slagzij- en trimhoeken; als volgt: 0,5 m indien het restvrijboord (fr ) 0,3 m of minder bedraagt; 0,0 m indien het restvrijboord (fr ) 2,0 m of meer bedraagt; en door lineaire interpolatie bepaalde tussenliggende waarden, indien het restvrijboord (fr) meer dan 0,3 m doch minder dan 2,0 m bedraagt; waarin het restvrijboord (fr) gelijk is aan de minimumafstand tussen het beschadigde ro-ro dek en de waterlijn in de eindtoestand ter plaatse van de beschadiging in het besch ...[+++]


Waste water services (all Member States, except BG: CPC 9401, part of 18000. BG: CPC 9401) | (1)All Member States, except EE, LT, LV: unboundEE, LT, LV: none(2) (3)HU, RO: unbound (4)Unbound, except as indicated in the horizontal section under (i) and (ii) and subject to the following limitations:HU, RO: unbound | (1)All Member States, except EE, LT, LV: unboundEE, LT, LV: none(2) (3)HU, RO: unbound(4)Unbound, except as indicated in the horizontal section under (i) and (ii) and subject to the following limitations:HU, RO: unbound | |

Diensten in verband met afvalwater (Alle lidstaten met uitzondering van BG: CPC 9401, deel van 18000. BG: CPC 9401) | 1)Alle lidstaten, met uitzondering van EE, LT en LV: niet geconsolideerd.EE, LT en LV: Geen.2) 3)HU en RO: Niet geconsolideerd.4)Niet geconsolideerd, behalve waar aangegeven in de horizontale afdeling onder (i) en (ii) en met de volgende specifieke beperkingen:HU en RO: Niet geconsolideerd. | 1)Alle lidstaten, met uitzondering van EE, LT en LV: Niet geconsolideerd.EE, LT en LV: Geen.2) 3)HU en RO: Niet geconsolideerd.4)Niet geconsolideerd, behalve waar aangegeve ...[+++]


4 such freeing ports shall be fitted with closing devices or flaps to prevent water entering the ro-ro deck whilst allowing water which may accumulate on the ro-ro deck to drain.

4 zulke waterloospoorten zijn voorzien van afsluitmiddelen of kleppen om te voorkomen dat water op het ro-ro dek komt, terwijl water dat zich op het ro-ro dek kan verzamelen, kan worden afgevoerd.


(15) Following an expert study by the Commission, the wave height conditions in South European waters were found similar to those in the north; while general meteorological conditions may be generally more favourable in the south, the stability standard determined in the context of the Stockholm Agreement is based solely on the significant wave height parameter and the way this influences the accumulation of water on the ro-ro deck.

(15) Uit een deskundigenonderzoek in opdracht van de Commissie is gebleken dat de golfhoogten in Zuid-Europese wateren ongeveer overeenkomen met die in het noorden; de algemene meteorologische omstandigheden zijn weliswaar doorgaans gunstiger in het zuiden, maar de stabiliteitsnorm die in het kader van het verdrag van Stockholm is vastgesteld, is uitsluitend op de significante-golfhoogteparameter en op de wijze waarop deze van invloed is op de verzameling van water op het ro-ro dek, gebaseerd.


(3) The survivability of ro-ro passenger ships following collision damage, as determined by their damage stability standard, is an essential factor for the safety of passengers and crew and is particularly relevant for search and rescue operations; the most dangerous problem for the stability of a ro-ro passenger ship with an enclosed ro-ro deck, following collision damage, is the one posed by the effect of a build-up of significant amounts of water on that deck.

(3) Het overlevingsvermogen van ro-ro passagiersschepen na beschadiging door aanvaring, zoals bepaald door de lekstabiliteitsnorm, is een essentiële factor voor de veiligheid van passagiers en bemanning en is van bijzonder belang voor opsporings- en reddingsoperaties; het gevaarlijkste probleem voor de stabiliteit van een ro-ro passagiersschip met een ingesloten ro-ro dek, na beschadiging door aanvaring, is het effect van de verzameling van een significante hoeveelheid water op dat dek.


Experience, and studies carried out in this area, show that the greatest danger threatening a ro-ro ferry with an enclosed ro-ro deck lies in the build-up of a significant quantity of water on the deck.

Zoals de praktijk en onderzoek hebben aangetoond, vormt voor een ro-ro schip met een ingesloten ro-ro dek (autodek) een aanzienlijke hoeveelheid op dat dek verzameld water het gevaarlijkste probleem.


w