Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
RTTI
TTI
Traffic and Travel Information
Traffic and Travel Information services

Traduction de «road traffic travel information » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
road traffic/travel information | RTTI [Abbr.]

wegverkeer- en reisinformatie | RTTI [Abbr.]


Traffic and Travel Information | TTI [Abbr.]

Verkeers- en Reisinformatie | VRI [Abbr.]


Traffic and Travel Information services | TTI [Abbr.]

verkeers- en reisinformatiediensten | VRI-diensten | VRI [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As already demonstrated in the 2011 national reports, Member States have invested and have informed that they will continue to invest into priority areas I ‘Optimal use of road, traffic and travel data’ and priority area II ‘Continuity of traffic and freight management ITS services’ (further information in the Commission Staff Working Document ‘Analysis of Member States reports’)[34] .

Zoals reeds aangetoond in de nationale verslagen van 2011 hebben de lidstaten geïnvesteerd en meegedeeld dat zij zullen blijven investeren in prioritaire gebieden I "optimaal gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens" en II "Continuïteit van ITS-diensten voor verkeers- en vrachtbeheer" (nadere informatie in het werkdocument van de diensten van de Commissie "Analyse van de verslagen van de lidstaten")[34].


It also lists priority areas in which work is to be further pursued: optimal use of road, traffic and travel data (priority area I); continuity of traffic and freight management ITS services (priority area II), ITS road safety and security applications (priority area III), linking the vehicle with the transport infrastructure (priority area IV).

De richtlijn bevat ook een lijst van prioritaire gebieden waarop de werkzaamheden moeten worden voortgezet: optimaal gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens (prioritair gebied I); continuïteit van ITS-diensten voor verkeers- en vrachtbeheer (prioritair gebied II); ITS-toepassingen voor verkeersveiligheid en -beveiliging (prioritair gebied III); koppeling van het voertuig aan de vervoersinfrastructuur (prioritair gebied IV).


The deployment and use of ITS applications and services, and notably traffic and travel information services, will entail the processing and use of road, traffic and travel data forming part of documents held by public sector bodies of the Member States.

De invoering en het gebruik van ITS-toepassingen en -diensten, met name verkeers- en reisinformatiediensten, zullen de verwerking en het gebruik van gegevens over wegen, verkeer en reizen die zijn opgenomen in documenten die door overheidsorganen van de lidstaten worden bewaard, met zich brengen.


As already demonstrated in the 2011 national reports, Member States have invested and have informed that they will continue to invest into priority areas I ‘Optimal use of road, traffic and travel data’ and priority area II ‘Continuity of traffic and freight management ITS services’ (further information in the Commission Staff Working Document ‘Analysis of Member States reports’)[34].

Zoals reeds aangetoond in de nationale verslagen van 2011 hebben de lidstaten geïnvesteerd en meegedeeld dat zij zullen blijven investeren in prioritaire gebieden I "optimaal gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens" en II "Continuïteit van ITS-diensten voor verkeers- en vrachtbeheer" (nadere informatie in het werkdocument van de diensten van de Commissie "Analyse van de verslagen van de lidstaten")[34].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It also lists priority areas in which work is to be further pursued: optimal use of road, traffic and travel data (priority area I); continuity of traffic and freight management ITS services (priority area II), ITS road safety and security applications (priority area III), linking the vehicle with the transport infrastructure (priority area IV).

De richtlijn bevat ook een lijst van prioritaire gebieden waarop de werkzaamheden moeten worden voortgezet: optimaal gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens (prioritair gebied I); continuïteit van ITS-diensten voor verkeers- en vrachtbeheer (prioritair gebied II); ITS-toepassingen voor verkeersveiligheid en -beveiliging (prioritair gebied III); koppeling van het voertuig aan de vervoersinfrastructuur (prioritair gebied IV).


optimal use of road, traffic and travel data, for example to allow road users plan trips.

het optimale gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens, bijvoorbeeld voor het plannen van reizen door weggebruikers.


Optimal use of road, traffic and travel data,

optimaal gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens.


The deployment and use of ITS applications and services, and notably traffic and travel information services, will entail the processing and use of road, traffic and travel data forming part of documents held by public sector bodies of the Member States.

De invoering en het gebruik van ITS-toepassingen en -diensten, met name verkeers- en reisinformatiediensten, zullen de verwerking en het gebruik van gegevens over wegen, verkeer en reizen die zijn opgenomen in documenten die door overheidsorganen van de lidstaten worden bewaard, met zich brengen.


The specifications and standards for an optimal use of road, traffic and travel data shall include the following:

De specificaties en normen voor een optimaal gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens omvatten hetgeen volgt.


optimal use of road, traffic and travel data, for example to allow road users plan trips;

het optimale gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens, bijvoorbeeld voor het plannen van reizen door weggebruikers;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'road traffic travel information' ->

Date index: 2024-06-16
w