Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Aviation safety
Aviation security
Bilbao Agency
Coordinate health and safety policies
Coverage of health and safety regulations
Coverage of health and safety standards
Direct health and safety measures
EU-OSHA
European Agency for Safety and Health at Work
Health & safety in the textile industry
Health and safety at work
Health and safety in textile manufacturing
Health and safety in the textile industry
Health and safety regulations
Manage health and safety
Managing health and safety
Maritime safety
Mines Safety Commission
Mines Safety and Health Commission
OHS
OSH
Occ. H&S
Occupational health and safety
Occupational safety and health
SHCMOEI
Safety and health in the textile industry
Safety at sea
Scope of health and safety regulations
Sea transport safety
Ship safety

Traduction de «safety and health » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Mines Safety and Health Commission | Mines Safety Commission | Safety and Health Commission for the Mining and other Extractive Industries | SHCMOEI [Abbr.]

Permanent Orgaan voor de veiligheid en de gezondheidsvoorwaarden in de steenkolenmijnen en andere winningsindustrieën


direct health and safety measures | managing health and safety | coordinate health and safety policies | manage health and safety

gezondheid en veiligheid beheren | gezondheid en veiligheid managen


health & safety in the textile industry | health and safety in textile manufacturing | health and safety in the textile industry | safety and health in the textile industry

gezondheid en veiligheid in de textielindustrie


coverage of health and safety regulations | scope of health and safety regulations | coverage of health and safety standards | health and safety regulations

gezondheids- en veiligheidsvoorschriften


health and safety at work | occupational health and safety | occupational safety and health | Occ. H&S [Abbr.] | OHS [Abbr.] | OSH [Abbr.]

gezondheid en veiligheid op de werkplek | gezondheid en veiligheid op het werk


Administrative Board of the European Agency for Safety and Health at Work | Governing Board of the European Agency for Safety and Health at Work

raad van bestuur van het Europees Agentschap voor de veiligheid en de gezondheid op het werk


European Agency for Safety and Health at Work [ Bilbao Agency | EU-OSHA [acronym] ]

Europees Agentschap voor veiligheid en gezondheid op het werk [ Agentschap van Bilbao | EU-OSHA [acronym] ]


maritime safety [ safety at sea | sea transport safety | ship safety ]

veiligheid op zee [ veiligheid van scheepvaarttransport | veiligheid van vaartuigen ]


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

veiligheid van het luchtverkeer [ veiligheid van het luchttransport | veiligheid van vliegtuigen ]


Safety health teaching, guidance, and counseling

voorlichten over veiligheid
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
F. whereas the Commission admits that the Community strategy 2007-2012 on health and safety at work had a positive impact across the EU and that a number of challenges in the area of occupational safety and health still need to be addressed in the coming years;

F. overwegende dat de Commissie erkent dat de communautaire strategie 2007-2012 voor gezondheid en veiligheid op het werk positieve gevolgen voor de gehele EU heeft gehad en dat een aantal uitdagingen op het gebied van beroepsveiligheid en -gezondheid nog moeten worden aangepakt in de komende jaren;


In accordance with Council Directive 92/91/EEC of 3 November 1992 concerning the minimum requirements for improving the safety and health protection of workers in the mineral-extracting industries through drilling (eleventh individual Directive within the meaning of Article 16(1) of Directive 89/391/EEC) (11), workers and/or their representatives should be consulted on matters relating to safety and health at work and be allowed to take part in discussions on all questions relating to safety and health at work.

Overeenkomstig Richtlijn 92/91/EEG van de Raad van 3 november 1992 betreffende minimumvoorschriften ter verbetering van de bescherming van de veiligheid en de gezondheid van werknemers in de winningsindustrieën die delfstoffen winnen met behulp van boringen (elfde bijzondere richtlijn in de zin van artikel 16, lid 1, van Richtlijn 89/391/EEG) (11) moeten de werknemers en/of hun vertegenwoordigers worden geraadpleegd over zaken die verband houden met de veiligheid en gezondheid op het werk en moeten zij de kans krijgen om deel te nemen aan debatten over alle aspecten van veiligheid en gezondheid op het werk.


Save in exceptional circumstances it is not compatible with Council Directive 89/391/EEC of 12 June 1989 on the introduction of measures to encourage improvements in the safety and health of workers at work and Council Directive 92/57/EEC of 24 June 1992 on the implementation of minimum safety and health requirements at temporary or mobile construction sites (eighth individual Directive within the meaning of Article 16(1) of Directive 89/391/EEC) interpreted in light of Article 3 of the EEA Agreement to hold a worker liable under national tort law for all, or the greater share, of the losses suffered as a result of an accident at work du ...[+++]

Behoudens in uitzonderlijke omstandigheden is het niet verenigbaar met Richtlijn 89/391/EEG van de Raad van 12 juni 1989 betreffende de tenuitvoerlegging van maatregelen ter bevordering van de verbetering van de veiligheid en de gezondheidsbescherming van werknemers op het werk en Richtlijn 92/57/EEG van de Raad van 24 juni 1992 betreffende de minimumvoorschriften inzake veiligheid en gezondheid voor tijdelijke en mobiele bouwplaatsen (achtste bijzondere richtlijn in de zin van artikel 16, lid 1, van Richtlijn 89/391/EEG), uitgelegd met inachtneming van artikel 3 van de EER-overeenkomst, om een werknemer aansprakelijk te stellen op grond ...[+++]


1. In consultation with the Member States and assisted by the Advisory Committee on Safety, Hygiene and Health Protection at Work, the Commission shall draw up guidelines on the assessment of the chemical, physical and biological agents and industrial processes considered hazardous for the reproductive health of male and female workers and for the safety or health of workers within the meaning of Article 2.

1. De Commissie, bijgestaan door het Raadgevend Comité voor de veiligheid, de hygiëne en de gezondheidsbescherming op de arbeidsplaats, stelt in overleg met de lidstaten richtsnoeren op voor de evaluatie van de chemische, fysische en biologische agentia alsmede van de industriële procedés welke geacht worden een risico te vormen voor de reproductieve gezondheid van mannelijke en vrouwelijke werknemers en voor de veiligheid of de gezondheid van de werkneemsters in de zin van artikel 2.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The involvement of the European agencies in Dublin and Bilbao and the Employment Observatory is particularly necessary since there is still a major research gap concerning the effects of climate change on social and employment policy in the EU. For example, the European Agency for Safety and Health at Work could consider changes to EU health and safety legislation made necessary as a result of climate change.

Betrokkenheid van de Europese agentschappen in Dublin en Bilbao alsmede van het Observatorium voor werkgelegenheid is dan ook buitengewoon noodzakelijk, omdat er nog veel te weinig onderzoek is gedaan naar de gevolgen van de klimaatverandering voor het sociale en werkgelegenheidsbeleid in de EU. Zo zou b.v. het Europees Agentschap voor de veiligheid en de gezondheid op het werk de EU-wetgeving op het vlak van gezondheidsbescherming en veiligheid kunnen onderzoeken tegen de achtergrond van de, door het klimaat veroorzaakte veranderingen.


Provisions relating to work equipment and methods thus contribute to the protection of the workers involved. In accordance with the general principles of prevention as laid down in Article 6(2) of Council Directive 89/391/EEC of 12 June 1989 on the introduction of measures to encourage improvements in the safety and health of workers at work , collective protection measures have priority over individual protection measures.

Overeenkomstig de algemene preventiebeginselen in artikel 6, lid 2, van Richtlijn 89/391/EEG van de Raad van 12 juni 1989 betreffende de tenuitvoerlegging van maatregelen ter bevordering van de verbetering van de veiligheid en de gezondheid van de werknemers op het werk , hebben maatregelen voor collectieve bescherming voorrang boven individuele beschermingsmethoden.


6. Apart from a reinforcement of the tripartite cooperation between employees, employers and governments, there is a need also to include the ‘fourth partner’, which is made up of the very diverse groups of people who are involved professionally with safety and health in the workplace: researchers, doctors and nurses, hygienists, ergonomists, toxicologists, chemists, etc. It should be noted as a positive development that the ICOH (International Commission on Occupational Health) is now paying increasing attention to the ethical issues of the relationship between work and health, and in the revision of its ‘Code of Ethics’ gives particula ...[+++]

6. De samenwerking tussen werknemers, bedrijven en regeringen moet worden geïntensiveerd, maar daarnaast moet een vierde partij bij de zaak worden betrokken, namelijk al diegenen, en het zijn er velen, die zich professioneel met veiligheid en gezondheid op het werk bezighouden: onderzoekers, artsen en verplegers, deskundigen op het gebied van hygiëne, ergonomen, toxicologen, scheikundigen enz. Als positief punt moet worden vermeld dat de Internationale Commissie voor gezondheid op het werk (International Commission on Occupational Health, ICOH) meer en meer aandacht heeft voor de ethische problemen in verband met de relatie tussen werk e ...[+++]


In order to improve the working environment, as regards the protection of the safety and health of workers as provided for in the Treaty and successive Community strategies and action programmes concerning health and safety at the workplace, the aim of the Agency shall be to provide the Community bodies, the Member States, the social partners and those involved in the field with the technical, scientific and economic information of use in the field of safety and health at work’.

Het Agentschap heeft als doel de communautaire instanties, de lidstaten, de sociale partners en de belanghebbende kringen alle dienstige technische, wetenschappelijke en economische informatie op het gebied van de veiligheid en de gezondheid op het werk te verstrekken, zulks om het arbeidsmilieu te verbeteren, teneinde de veiligheid en de gezondheid van de werknemers te beschermen, zoals in het Verdrag en in de achtereenvolgende communautaire strategieën en actieprogramma’s inzake de veiligheid en de gezondheid op het werk is bepaald”.


Council Directive 89/391/EEC [43] on the introduction of measures to encourage improvements in the safety and health of workers at work, in particular Directive 98/24/EC [44]on the protection of the health and safety of workers from the risks related to chemical agents at work and Council Directive 89/656/EEC [45] on the minimum health and safety requirements for the use by workers of personal protective equipment at the workplace, have created conditions for improvements in the safety of workers and operators.

Met Richtlijn 89/391/EEG [43] van de Raad betreffende de tenuitvoerlegging van maatregelen ter bevordering van de verbetering van de veiligheid en de gezondheid van de werknemers op het werk, in het bijzonder Richtlijn 98/24/EEG [44] betreffende de bescherming van de gezondheid en de veiligheid van werknemers tegen risico's van chemische agentia op het werk en Richtlijn 89/656/EEG [45] van de Raad betreffende de minimumvoorschriften inzake veiligheid en gezondheid voor het gebruik op het werk van persoonlijke beschermingsmiddelen door de werknemers, zijn de voorwaarden geschapen voor een verbetering van de veiligheid van werknemers en an ...[+++]


The current FP6 proposal emphasises food safety and health risks. Its major shortcoming is that it does not emphasise the impact of food quality on the improvement of human health.

In het onderhavige zesde KPOTO wordt vooral het accent gelegd op voedselveiligheid en gezondheidsrisico's, met als voornaamste tekortkoming dat daarmee de gevolgen van voedselkwaliteit voor de verbetering van de menselijke gezondheid niet nadrukkelijk genoeg onder de aandacht worden gebracht.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'safety and health' ->

Date index: 2024-11-19
w