Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educational curriculum
School Building Affairs Department
School building
School building program
School building programme
School curriculum
School subjects
Subjects taught
Teaching curriculum
Teaching programmes
Training curriculum
Training programmes

Vertaling van "school building programme " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
school building program | school building programme

scholenbouwprogramma




School Building Affairs Department

Directie Bouwzaken Onderwijs


teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

onderwijsprogramma [ leerstof | leervak | opleidingsprogramma | schoolprogramma ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The latest TA support provided in 2013 was to the public authorities of Ringkøbing-Skjern (Denmark) to develop a biomass project, Rhône-Alpes (France) to prepare a building retrofit programme in schools, Ore Valley Housing Association to develop a district heating system and Elche (Spain) to develop a public lighting and building retrofit programme.

De laatste in 2013 verstrekte technische ondersteuning was voor de overheidsinstanties van Ringkøbing-Skjern (Denemarken) voor de ontwikkeling van een biomassaproject, en van het departement Rhône-Alpes (Frankrijk) voor de voorbereiding van een schoolrenovatieprogramma, voor de Ore Valley Housing Association met het oog op de aanleg van een stadsverwarmingssysteem en voor Elche (Spanje) voor de ontwikkeling van een moderniseringsprogramma voor openbare verlichting en gebouwen.


Building on the good start during the previous programmes, ESF will provide significant support for improving the transition from school to the labour market through developing more and better "sandwich courses" and by providing alternative education and training routes for those who fail at school.

Voortbouwende op de goede start die de voorafgaande programma's hebben gemaakt, zal het ESF aanzienlijke steun bieden voor de verbetering van de overgang van school naar arbeidsmarkt door het ontwikkelen van meer en betere "sandwichcursussen" en door alternatieve onderwijs- en opleidingsroutes te beiden aan jongeren die mislukken op school.


II. 2. 2 The e-twinning action of the new E-learning programme will make it possible for all European schools to build pedagogical partnerships with a school elsewhere in Europe, fostering language learning and intercultural dialogue, and promoting awareness of the multilingual and multicultural European model of society.

II. 2. 2 Dankzij de actie e-twinning van het nieuwe programma e-learning kunnen alle Europese scholen pedagogische partnerschappen sluiten met scholen elders in Europa. Doel is het leren van talen en de interculturele dialoog te bevorderen en de aandacht te vestigen op het meertalige en multiculturele Europese samenlevingsmodel.


Making mobility a reality for all: by building on the positive experiences of the Erasmus+ programme and the European Solidarity Corps and expanding participation in them as well as by creating an EU Student Card to offer a new user-friendly way to store information on a person's academic records; The mutual recognition of diplomas: by initiating a new 'Sorbonne process', building on the "Bologna process", to prepare the ground for the mutual recognition of higher education and school ...[+++]

Mobiliteit voor iedereen: door voort te bouwen op de positieve ervaringen van het programma Erasmus+ en het Europees Solidariteitskorps, de deelname aan deze initiatieven te verruimen en een Europese studentenkaart te ontwikkelen om informatie over iemands academische achtergrond op een nieuwe en gebruiksvriendelijke manier op te slaan; De wederzijdse erkenning van diploma's:door een nieuw "Sorbonne-proces" op te starten dat voortbouwt op het "Bologna-proces" om het pad te effenen voor de wederzijdse erkenning van diploma's hoger onderwijs en einddiploma's; Meer samenwerking bij de ontwikkeling van leerplannen: door aanbevelingen te do ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
31. Urges the authorities throughout BiH at all levels to advance decisively with education reform with a view to improving educational standards, to promote an inclusive and non-discriminatory education system and to end ethnic segregation in the education sector (two schools under one roof); invites them to support the training of teachers for the purpose of equipping them with additional skills on how to encourage inter-ethnic mingling of students, and to assist with long-term capacity-building programmes; encourages the BiH medi ...[+++]

31. dringt er bij de autoriteiten op alle niveaus in heel Bosnië en Herzegovina op aan de onderwijshervorming een beslissende stap vooruit te brengen door te streven naar verbetering van de onderwijsnormen, bevordering van een inclusief en niet-discriminerend onderwijsstelsel en opheffing van etnische segregatie in het onderwijs (twee scholen onder één dak); verzoekt hen de opleiding van onderwijzers te steunen, zodat deze de vaardigheden kunnen opdoen om contacten tussen leerlingen van verschillende etnische afkomst te stimuleren en bij te dragen aan programma's voor ca ...[+++]


43. Reiterates its call for the Law on Prevention and Protection Against Discrimination to be amended to prohibit discrimination on all grounds, which is covered by Article 13 of the Treaty of European Union, and underlines that this is a prerequisite for accession; expresses its concern about university and school text books which describe homosexuality as a disease and calls for their immediate modification; calls on the Commission to develop capacity-building programmes aimed at strengthening civil society, including ...[+++]

43. herhaalt zijn oproep om de wet ter voorkoming van en bescherming tegen discriminatie te wijzigen om discriminatie op alle in artikel 13 van het Verdrag betreffende de Europese Unie genoemde gronden te verbieden, en benadrukt dat dit een vereiste is voor toetreding; toont zich bezorgd over het feit dat leerboeken van scholen en universiteiten homoseksualiteit een ziekte noemen en vraagt dat deze leerboeken onmiddellijk worden aangepast; verzoekt de Commissie programma's voor capaciteitsopbouw te ontwikkelen om het maatschappelijk ...[+++]


65. Asks the Commission to present a communication with concrete proposals on building an efficient link between humanitarian assistance and development, which should take into account the flexibility to allow linking relief, rehabilitation and development (LRRD) to take place in transition situations; supports the expansion of school meals programmes to cover all children in hunger hotspots, using locally produced foods and ending user fees for primary schools and essential health services, compensated by increased donor aid as nece ...[+++]

65. verzoekt de Commissie met een mededeling te komen met daarin concrete voorstellen voor de totstandbrenging van doeltreffende samenhang tussen humanitaire bijstand en ontwikkeling, waarbij rekening wordt gehouden met de flexibiliteit die nodig is om het initiatief „Samenhang van noodhulp, rehabilitatie en ontwikkeling” te laten plaatsvinden in overgangssituaties; steunt de uitbreiding van schoolmaaltijdenprogramma's tot alle kinderen in gebieden waar hongersnood heerst, waarbij plaatselijk geproduceerde levensmiddelen worden gebruikt, en pleit ervoor het inschrijfgeld voor basisscholen en basisgezondheidszorg af te schaffen en het do ...[+++]


57. Asks the Commission to present a communication with concrete proposals on building an efficient link between humanitarian assistance and development, which should take into account the flexibility to allow linking relief, rehabilitation and development (LRRD) to take place in transition situations; supports the expansion of school meals programmes to cover all children in hunger hotspots, using locally produced foods and ending user fees for primary schools and essential health services, compensated by increased donor aid as nece ...[+++]

57. verzoekt de Commissie met een mededeling te komen met daarin concrete voorstellen voor de totstandbrenging van doeltreffende samenhang tussen humanitaire bijstand en ontwikkeling, waarbij rekening wordt gehouden met de flexibiliteit die nodig is om het initiatief "Samenhang van noodhulp, rehabilitatie en ontwikkeling" te laten plaatsvinden in overgangssituaties; steunt de uitbreiding van schoolmaaltijdenprogramma's tot alle kinderen in gebieden waar hongersnood heerst, waarbij plaatselijk geproduceerde levensmiddelen worden gebruikt, en pleit ervoor het inschrijfgeld voor basisscholen en basisgezondheidszorg af te schaffen en het do ...[+++]


65. Asks the Commission to present a communication with concrete proposals on building an efficient link between humanitarian assistance and development, which should take into account the flexibility to allow linking relief, rehabilitation and development (LRRD) to take place in transition situations; supports the expansion of school meals programmes to cover all children in hunger hotspots, using locally produced foods and ending user fees for primary schools and essential health services, compensated by increased donor aid as nece ...[+++]

65. verzoekt de Commissie met een mededeling te komen met daarin concrete voorstellen voor de totstandbrenging van doeltreffende samenhang tussen humanitaire bijstand en ontwikkeling, waarbij rekening wordt gehouden met de flexibiliteit die nodig is om het initiatief „Samenhang van noodhulp, rehabilitatie en ontwikkeling” te laten plaatsvinden in overgangssituaties; steunt de uitbreiding van schoolmaaltijdenprogramma's tot alle kinderen in gebieden waar hongersnood heerst, waarbij plaatselijk geproduceerde levensmiddelen worden gebruikt, en pleit ervoor het inschrijfgeld voor basisscholen en basisgezondheidszorg af te schaffen en het do ...[+++]


The conference "Learning differently", organised on 26 September 1997 in Cannes with the participation of the main players in the audiovisual sector highlighted five avenues for cooperation: improvement of market transparency; focus on contents ensuring continuity with regard to what is done at school; cooperation in building up "programme and documentary product modules"; the promotion of compatible digital platforms; security and limiting network access and utilisation costs.

De conferentie, "Anders leren", die op 26 september 1997 in Cannes met de belangrijkste audiovisuele actoren is georganiseerd, heeft het mogelijk gemaakt vijf samenwerkingsassen vast te stellen: de verbetering van de doorzichtigheid van de markt; de concentratie op inhouden die het duurzaam gebruik op school waarborgen; samenwerking voor de vorming van "programmastenen en documentaire producten"; de bevordering van compatibele digitale platforms; de beveiliging en de bep ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'school building programme' ->

Date index: 2022-08-07
w