Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Attendance at school
Class attendance
Compensatory education
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Education for highly gifted children
Educational failure
Educational institution
Failure at school
Failure rate in schools
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
School
School absence
School attendance
School failure
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy

Traduction de «school failure » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


educational failure | failure at school

mislukken op school


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual ...[+++]

Omschrijving: Toestanden van subjectieve spanning en emotionele ontregeling die doorgaans het sociaal functioneren en optreden belemmeren en ontstaan in de periode van aanpassing aan een belangrijke levensverandering of stressveroorzakende levensgebeurtenis. De stressveroorzakende factor kan de samenhang van iemands sociale netwerk aangetast hebben (sterfgeval, scheiding) of sociale steun en waarden in groter verband (migratie, vluchtelingenstatus) of vertegenwoordigde een belangrijke ontwikkelingsstap of crisis (naar school gaan, ouder worden, falen in het bereiken van een dierbaar persoonlijk doel, pensionering). Individuele predisposi ...[+++]




school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

schoolbezoek [ aanwezigheid van leerlingen | presentie | regelmatig volgen van de lessen | spijbelen ]


educational institution [ school | teaching institution ]

onderwijsinstelling [ school ]


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

culturele ontmoetingsplaatsen in scholen promoten


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]


Hypertensive heart and renal disease with both (congestive) heart failure and renal failure

hypertensieve hart- én nierziekte met (congestieve) hartdecompensatie én nierinsufficiëntie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It often starts already in primary education with first experiences of school failure and growing alienation from school.

Vaak begint dit proces al tijdens het primaire onderwijs met slechte schoolresultaten en een toenemende vervreemding van school.


- The skills learnt at school are not always in line with the requirements of the knowledge society and the level of school failure is still a source of concern.

- De op school verworven kwalificaties beantwoorden niet altijd aan de behoeften van de kennismaatschappij en het aantal voortijdige schoolverlaters blijft zorgwekkend.


The initiative is managed in schools by coordinators who ensure an individual approach to each young person at risk of school failure or drop out.

Het initiatief wordt in de scholen zelf beheerd door coördinatoren die de jongeren die dreigen af te haken individueel begeleiden.


Measures to support families and their school-age children, associated with the modernisation of teaching systems, should reduce school failure rates.

Dit verschijnsel zou kunnen worden beperkt door maatregelen ter ondersteuning van gezinnen en hun schoolplichtige kinderen in samenhang met een modernisering van de onderwijsstelsels.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Transition classes with a strong emphasis on guidance can help to bridge the gap between previous school failure and re-entering mainstream education.

Overgangsklassen waarin een sterke nadruk wordt gelegd op oriëntatie kunnen ertoe bijdragen dat de kloof tussen een eerdere mislukte schoolervaring en de re-integratie in het regulier onderwijs wordt overbrugd.


3. Notes that the resurgence in extremist, extreme right-wing and irredentist organisations (often with anti-Semitic and neo-fascist elements) reflects the worsening social situation, unemployment, collective fear of globalisation, social marginalisation and school failure;

3. geeft zich ervan rekenschap dat de groei van extremistische, extreemrechtse en irredentische organisaties (vaak met antisemitische en neofascistische elementen) samenhang met de verslechtering van de sociale situatie, werkloosheid, collectieve angst voor het globaliseringsproces, sociale marginalisatie en een mislukte schoolloopbaan;


4. Notes that the growth of support for extreme-right organisations (often with anti-Semitic and neo-fascist elements) is linked to the worsening of the social situation, unemployment, globalisation, social marginalisation and school failure;

4. constateert dat de groeiende steun voor extreemrechtse organisaties (vaak met antisemitische en neofascistische elementen) verband houdt met een verslechtering van de sociale situatie, werkloosheid, het globaliseringsproces, sociale marginalisatie en falend onderwijs;


In Ireland, 76% of the prisoners in Mountjoy Prison have a history of school failure and what are probably undiagnosed learning difficulties.

In Ierland heeft 76 procent van de gevangengen in Mountjoy Prison een voorgeschiedenis van falen op school en waarschijnlijk niet-geconstateerde leerproblemen.


K. whereas levels of school failure and of social exclusion are excessively high, with almost 20% of young people aged 18 - 24 in the EU prematurely dropping out of school in 2002, and whereas the quality and attractiveness of vocational training and life-long learning are not up to the new requirements of the knowledge-based economy and the urgent need to increase labour market participation in view of our ageing society,

K. overwegende dat de cijfers voor wat betreft vroegtijdige schoolverlaters en sociale uitsluiting veel te hoog zijn, en dat bijna 20% van de jongeren tussen 18 en 24 jaar in de EU in 2002 voortijdig de school verlieten; overwegende dat de kwaliteit en de aantrekkelijkheid van beroepsopleiding en permanente scholing niet aansluiten bij de nieuwe vereisten van de kenniseconomie en de dringende noodzaak om de arbeidsmarktparticipatie met het oog op onze vergrijzende samenleving te verhogen,


K. whereas levels of school failure and of social exclusion are excessively high, with almost 20% of young people aged 18 - 24 in the EU prematurely dropping out of school in 2002, and whereas the quality and attractiveness of vocational training and life-long learning is not up to the new requirements of the knowledge-based economy and the urgent need to increase labour market participation in view of our ageing society,

K. overwegende dat de cijfers voor wat betreft vroegtijdige schoolverlaters en sociale uitsluiting veel te hoog zijn, en dat bijna 20% van de jongeren tussen 18 en 24 jaar in de EU in 2002 voortijdig de school verlieten; overwegende dat de kwaliteit en de aantrekkelijkheid van beroepsopleiding en permanente scholing niet aansluiten bij de nieuwe vereisten van de kenniseconomie en de dringende noodzaak om de arbeidsmarktparticipatie met het oog op onze vergrijzende samenleving te verhogen,


w