Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Biological science manager
Educational materials
Educational science
Educational theory
Explain computer science
Explain medical science
Explain veterinary science
Life sciences technician
Pedagogics
Principles of teaching
Provide instruction on computer science
Provide instruction on veterinary science
School materials
Science of education
Science of teaching
Science teaching
Teach computer science
Teach medical science
Teach veterinary science
Teaches medical science
Teaches veterinary science
Teaching aid
Teaching computer science
Teaching equipment
Teaching materials
Teaching medical science

Vertaling van "science teaching " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


explain medical science | teaches medical science | teach medical science | teaching medical science

medische wetenschappen doceren | medische wetenschappen onderwijzen


explain computer science | provide instruction on computer science | teach computer science | teaching computer science

informatica onderwijzen


provide instruction on veterinary science | teaches veterinary science | explain veterinary science | teach veterinary science

diergeneeskunde doceren | veterinaire wetenschap onderwijzen


educational science | principles of teaching | science of education | science of teaching

pedagogie


educational theory | pedagogics | principles of teaching | science of education | science of teaching

opvoedkunde | paedagogiek | pedagogiek | pedagogische wetenschappen


Biological science manager

manager biologische wetenschappen


Domestic science/general nursing teacher, second level

docent huishoudkunde en/of verzorging in voortgezet onderwijs




teaching materials [ educational materials | school materials | teaching aid | teaching equipment(UNBIS) ]

onderwijsmateriaal [ leermiddelen | onderwijsmiddel | schoolbenodigdheden ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To ensure that there is a real awareness of this dimension in the European Research Area, particular and resolute emphasis needs to be put, in implementing the Action Plan for Science and Society, on the aspects which have not been very well considered so far, for example, the question of the public debate on science and public awareness about science and science teaching in schools.

Om te verzekeren dat deze dimensie in de Europese onderzoekruimte echt in aanmerking wordt genomen, zou men bij de uitvoering van het actieplan "wetenschap en samenleving" vooral resoluut het accent moeten leggen op die aspecten die tot op heden de minste aandacht hebben gekregen, zoals de kwestie van de publieke discussie over wetenschap of de bij het publiek aanwezige wetenschappelijke kennis en het schoolonderwijs op dit gebied.


These are often criticised in the higher education community for their methodological shortfalls and their mono-dimensional approach (i.e. their focus on research achievements in 'hard sciences' and their disregard of performances of universities in areas like humanities and social sciences, teaching and community outreach).

In de hogeronderwijswereld worden deze ranglijsten vaak bekritiseerd vanwege hun methodische tekortkomingen en eendimensionale aanpak (d.w.z. dat de nadruk ligt op de onderzoeksprestaties van de universiteit in de exacte wetenschappen en dat de prestaties op gebieden als sociale en geesteswetenschappen, onderwijs en invloed op de samenleving buiten beschouwing blijven).


In the continuation of often long traditions in science teaching and learning, initiatives have been taken in the Member States to make the public and in particular the young more familiar with science and its methods.

In de lidstaten zijn initiatieven genomen - veelal aansluitend bij langdurige tradities van wetenschapsvoorlichting en -onderwijs - om het publiek en in het bijzonder jongeren vertrouwd te maken met de exacte wetenschappen en hun methoden.


Investigate and disseminate existing good practice and research findings on reading performance among school pupils and draw conclusions on ways of improving literacy levels across the EU. Intensify existing cooperation to improve the take-up of maths and science at higher levels of education and training, and to strengthen science teaching. Concrete action is needed to improve the level of basic skills, including those of adults.

bestaande goede praktijken en onderzoeksresultaten inzake leesvaardigheden bij leerlingen onderzoeken en verspreiden en conclusies trekken over de wijze waarop de geletterdheidniveaus in de EU kunnen worden verhoogd; de bestaande samenwerking intensiveren om de keuze voor wiskunde en wetenschappen op hogere niveaus van onderwijs en opleiding te bevorderen en het wetenschapsonderwijs te versterken; concrete acties ondernemen om de basisvaardigheden, ook bij volwassenen, te verbeteren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The report looks at existing European initiatives for more effective science teaching and calls for the introduction of a new approach to science education, mainly through inquiry-based teaching methods.

In het verslag wordt gekeken naar bestaande Europese initiatieven gericht op doeltreffender wetenschapsonderwijs en wordt gevraagd om de invoering van een nieuwe benadering van wetenschapsonderwijs, voornamelijk door middel van vraaggestuurde methoden.


Given that only an improved scientific culture will enable a genuine knowledge society and knowledge economy to emerge in the EU, and that it appears that science education is the key to making progress in this direction, what steps does the Commission intend to take to promote the overhaul of science teaching in the Union's schools?

Alleen een verbetering van de wetenschappelijke cultuur kan uiteindelijk leiden tot een echte kennismaatschappij en -economie in de Europese Unie, en het wetenschapsonderwijs lijkt de eerste stap in die richting te zijn. Welke maatregelen denkt de Commissie te nemen om de vernieuwing van de onderwijsmethoden voor wetenschappen in de scholen van de Unie te bevorderen?


Given that only an improved scientific culture will enable a genuine knowledge society and knowledge economy to emerge in the EU, and that it appears that science education is the key to making progress in this direction, what steps does the Commission intend to take to promote the overhaul of science teaching in the Union's schools?

Alleen een verbetering van de wetenschappelijke cultuur kan uiteindelijk leiden tot een echte kennismaatschappij en -economie in de Europese Unie, en het wetenschapsonderwijs lijkt de eerste stap in die richting te zijn. Welke maatregelen denkt de Commissie te nemen om de vernieuwing van de onderwijsmethoden voor wetenschappen in de scholen van de Unie te bevorderen?


European exchanges and cooperation will concentrate on science teaching methods adapted to young audiences, the support to science teachers (concepts, materials), developing the linkages between schools and professional life.

De Europese uitwisseling en samenwerking heeft met name betrekking op aan jongeren aangepaste methoden voor wetenschapsonderwijs, ondersteuning van wetenschapsleraren (concepten, materiaal) en ontwikkeling van de contacten tussen school en beroepsleven.


European exchanges and cooperation will concentrate on science teaching methods adapted to young audiences, the support to science teachers (concepts, materials), developing the linkages between schools and professional life.

De Europese uitwisseling en samenwerking heeft met name betrekking op aan jongeren aangepaste methoden voor wetenschapsonderwijs, ondersteuning van wetenschapsleraren (concepten, materiaal) en ontwikkeling van de contacten tussen school en beroepsleven.


research and coordination on new methods in science teaching.

onderzoek en coördinatie van nieuwe methoden voor het wetenschapsonderwijs.


w