Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
STEAM
STEM

Traduction de «science technology engineering and maths » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
science, technology, engineering and maths | STEM [Abbr.]

wetenschap, technologie, engineering en wiskunde | STEM [Abbr.]


science, technology, engineering, arts and mathematics | STEAM [Abbr.]

wetenschap, technologie, engineering, kunst en wiskunde | STEAM [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
While Europe has leading-edge research capabilities in key enabling technologies and can draw on a substantial knowledge base in science and engineering[11], it needs to continue to expand its science, technology, engineering and maths (STEM) graduate base and find ways to maximise their effective deployment across research and business.

Hoewel Europa voor sleuteltechnologieën over voortreffelijke onderzoekcapaciteiten beschikt en gebruik kan maken van een uitgebreide kennisbasis op het gebied van wetenschap en techniek[11], moet het blijven streven naar een groter aantal afgestudeerden voor wetenschappen, technologie, engineering en wiskunde, en zoeken hoe het ervoor kan zorgen dat een zo groot mogelijk aantal van hen daadwerkelijk wordt ingezet in onderzoek en bedrijfsleven.


In particular, it is essential to increase the number and quality of science, technology, engineering and maths graduates.

Het is met name van essentieel belang dat het aantal en de kwaliteit van afgestudeerden op de gebieden natuurwetenschappen, technologie, ingenieurwetenschappen en wiskunde wordt verhoogd.


- propose guidance principles on framework conditions for job creation, including on investment in the development of graduates in science, technology, engineering and maths.

- voorstellen formuleren voor leidende beginselen inzake randvoorwaarden voor het creëren van werkgelegenheid, met inbegrip van het investeren in meer afgestudeerden op de gebieden natuurwetenschappen, technologie, ingenieurwetenschappen en wiskunde.


The EU still lags behind in the share of researchers in the total labour force: 6 per 100, compared to 9 in the US and 11 in Japan.[5] The knowledge economy needs people with the right mix of skills : transversal competences, e-skills for the digital era, creativity and flexibility and a solid understanding of their chosen field (such as in Science, Technology, Engineering and Maths).

De EU loopt nog steeds achter wat betreft het aandeel van onderzoekers in de totale werkende bevolking: 6 per 100, vergeleken met 9 in de VS en 11 in Japan[5]. De kenniseconomie heeft behoefte aan mensen met de juiste combinatie van vaardigheden: transversale competenties, e-skills voor het digitale tijdperk, creativiteit en flexibiliteit, en beheersing van het eigen specialisme (bijvoorbeeld natuurwetenschappen, technologie, ingenieurswetenschappen, wiskunde).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
support improvements in education in science, technologies, engineering and maths (STEM) through links and cooperation of higher education, research and businesses with schools.

verbetering van het onderwijsniveau van wetenschap, technologie, techniek en wiskunde (STEM-vakken) te ondersteunen door middel van banden en samenwerking van het hoger onderwijs, onderzoek en bedrijven met scholen.


25. Reiterates the crucial role of formal and informal education in the empowerment of women and girls in the social, economic, cultural, and political spheres; emphasises the need for an EU strategy on education in development to include a strong gender perspective, particularly in the areas of education for sustainability, post-conflict reconciliation, lifelong education and vocational training, the field of science, technology, engineering and maths (STEM), and the role of the arts in intercultural exchange;

25. benadrukt nogmaals dat formeel en informeel onderwijs van essentieel belang zijn voor de versterking van de positie van vrouwen en meisjes op sociaal, economisch, cultureel en politiek gebied; dringt aan op een EU-strategie inzake onderwijs in het kader van ontwikkeling waarin gender een belangrijke rol speelt, in het bijzonder op onderwijsgebieden gericht op duurzaamheid, verzoening in de nasleep van conflicten, levenslang leren en vakopleiding, op het gebied van wetenschap, technologie, engineering en wiskunde (STEM) en de rol van kunst in interculturele uitwisseling;


B. whereas gender stereotypes and the substantial gender pay gap that continues to exist might prevent or discourage women from starting or advancing their careers, leading to inequality, which has an adverse impact on the economy and significant implications for job creation; whereas access to public services, which remain an important employment sector for women, is crucial for women’s economic independence and empowerment; emphasises that the Commission must do more to promote education and training for women and girls, specifically in the fields of science, technology, engineering and maths (STEM) an ...[+++]

B. overwegende dat genderstereotypen en de aanzienlijke loonkloof die er nog steeds bestaat tussen mannen en vrouwen ervoor kunnen zorgen dat vrouwen verhinderd of ontmoedigd worden om hun loopbaan op te starten of uit te bouwen, wat een negatieve invloed heeft op de economie alsook aanzienlijke gevolgen voor de werkgelegenheidsverruiming; overwegende dat toegang tot openbare diensten, die nog steeds een belangrijke werkgelegenheidssector voor vrouwen zijn, cruciaal is voor de economische onafhankelijkheid en de emancipatie van vrouwen; benadrukt dat de Commissie meer moet doen aan de bevordering van onderwijs en opleiding voor vrouwen en meisjes, met name op gebieden als wetenschap, technologie ...[+++]


L. whereas the potential for expansion in green jobs is hampered by a skills deficiency and mismatch caused by a number of factors, including variability of curricula in relation to sustainability, identified shortcomings in particular sectors, the lack of students with the necessary STEM (science, technology, engineering and maths) and IT skills, and gender concentration in some sectors rather than gender balance;

L. overwegende dat het potentieel voor expansie in groene banen wordt belemmerd door een gebrek aan vaardigheden en een discrepantie tussen gevraagde en aangeboden vaardigheden als gevolg van een aantal factoren, waaronder uiteenlopende opleidingsprogramma's met betrekking tot duurzaamheid, vastgestelde tekortkomingen in bepaalde sectoren, het gebrek aan studenten met de noodzakelijke vaardigheden op het gebied van natuurwetenschappen, technologie, techniek en wiskunde en IT, en oververtegenwoordiging van mannen of vrouwen in plaats van gendergelijkheid in bepaalde sectoren;


L. whereas the potential for expansion in green jobs is hampered by a skills deficiency and mismatch caused by a number of factors, including variability of curricula in relation to sustainability, identified shortcomings in particular sectors, the lack of students with the necessary STEM (science, technology, engineering and maths) and IT skills, and gender concentration in some sectors rather than gender balance;

L. overwegende dat het potentieel voor expansie in groene banen wordt belemmerd door een gebrek aan vaardigheden en een discrepantie tussen gevraagde en aangeboden vaardigheden als gevolg van een aantal factoren, waaronder uiteenlopende opleidingsprogramma's met betrekking tot duurzaamheid, vastgestelde tekortkomingen in bepaalde sectoren, het gebrek aan studenten met de noodzakelijke vaardigheden op het gebied van natuurwetenschappen, technologie, techniek en wiskunde en IT, en oververtegenwoordiging van mannen of vrouwen in plaats van gendergelijkheid in bepaalde sectoren;


L. whereas the potential for expansion in green jobs is hampered by a skills deficiency and mismatch caused by a number of factors, including variability of curricula in relation to sustainability, identified shortcomings in particular sectors, the lack of students with the necessary STEM (science, technology, engineering and maths) and IT skills, and gender concentration in some sectors rather than gender balance;

L. overwegende dat het potentieel voor expansie in groene banen wordt belemmerd door een gebrek aan vaardigheden en een discrepantie tussen gevraagde en aangeboden vaardigheden als gevolg van een aantal factoren, waaronder uiteenlopende opleidingsprogramma's met betrekking tot duurzaamheid, vastgestelde tekortkomingen in bepaalde sectoren, het gebrek aan studenten met de noodzakelijke vaardigheden op het gebied van natuurwetenschappen, technologie, techniek en wiskunde en IT, en oververtegenwoordiging van mannen of vrouwen in plaats van gendergelijkheid in bepaalde sectoren;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'science technology engineering and maths' ->

Date index: 2023-05-08
w