Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
First stage of basic education
Lower secondary education
Primary education
Second stage of basic education
Second stage of tertiary education

Vertaling van "second stage basic education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
lower secondary education | second stage of basic education

eerste graad van het secundair onderwijs | voortgezet onderwijs onderbouw


first stage of basic education | primary education

lager onderwijs


second stage of tertiary education

post-universitair onderwijs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The International Standard Classification of Education (I S C E D 1997) covers the following levels: level 0 - pre-primary education; level 1 - primary education or first stage of basic education; level 2 - lower secondary or second stage of basic education; level 3 - (upper) secondary education; level 4 - post-secondary non-tertiary education; level 5 - first stage of tertiary educati ...[+++]

De International Standard Classification of Education (ISCED 1997) maakt gebruik van de volgende niveaus: niveau 0 - het kleuteronderwijs; niveau 1 - lager onderwijs of eerste fase van het basisonderwijs; niveau 2 - lager middelbaar onderwijs of de tweede fase van het basisonderwijs; niveau 3 - (hoger) middelbaar onderwijs; niveau 4 - postsecundair niet-tertiair onderwijs; niveau 5 - eerste fase van het tertiair onderwijs; niveau 6 - tweede fase van het tertiair onderwijs.


(G) Whereas 59% of workers finished lower secondary or second stage of basic education and further 30,49% finished upper secondary education;

(G) overwegende dat 59% van de werknemers lager secundair onderwijs of de tweede fase van het basisonderwijs heeft gevolgd en nog eens 30,49% hoger secundair onderwijs heeft afgerond;


For the second Millennium Development Goal, the first priority for the EU in education for development is basic education, in particular primary education.

Voor de tweede millenniumdoelstelling voor ontwikkeling is basisonderwijs, met name primair onderwijs, voor de EU de eerste prioriteit op het gebied van onderwijs voor ontwikkeling.


197. Expresses its concern about the serious violation of children's rights, as set out in the Convention of the Rights of Child, including the right to health, education and nutrition as well as protection from violence, exploitation and abuse; notes that 600 million children live in poverty worldwide; every three seconds a child dies from malnutrition, lack of water or health care; 130 million children, two-thirds of them girls, are deprived of basic education ...[+++]

197. spreekt zijn bezorgdheid uit over de ernstige schending van de rechten het kind, zoals die in het Verdrag inzake de rechten van het kind zijn neergelegd, waaronder het recht op gezondheidszorg, onderwijs en voeding en bescherming tegen geweld, uitbuiting en misbruik; wijst erop dat wereldwijd 600 miljoen kinderen in armoede leven, iedere drie seconden een kind sterft aan ondervoeding, gebrek aan water of gezondheidszorg, 130 miljoen kinderen, waarvan tweederde meisjes, verstoken zijn van elementair onderwijs, de afgelopen tien j ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
197. Expresses its concern about the serious violation of children's rights, as set out in the Convention of the Rights of Child, including the right to health, education and nutrition as well as protection from violence, exploitation and abuse; notes that 600 million children live in poverty worldwide; every three seconds a child dies from malnutrition, lack of water or health care; 130 million children, two-thirds of them girls, are deprived of basic education ...[+++]

197. spreekt zijn bezorgdheid uit over de ernstige schending van de rechten het kind, zoals die in het Verdrag inzake de rechten van het kind zijn neergelegd, waaronder het recht op gezondheidszorg, onderwijs en voeding en bescherming tegen geweld, uitbuiting en misbruik; wijst erop dat wereldwijd 600 miljoen kinderen in armoede leven, iedere drie seconden een kind sterft aan ondervoeding, gebrek aan water of gezondheidszorg, 130 miljoen kinderen, waarvan tweederde meisjes, verstoken zijn van elementair onderwijs, de afgelopen tien j ...[+++]


182. Expresses its concern about the serious violation of children’s rights, as set out in the Convention of the Rights of Child, including the right to health, education and nutrition as well as protection from violence, exploitation and abuse; notes that 600 million children live in poverty world-wide; every three seconds a child dies from malnutrition, lack of water or health care; 130 million children, two-thirds of them girls, are deprived of basic education ...[+++]

182. spreekt zijn bezorgdheid uit over de ernstige schending van de rechten het kind, zoals die in het Verdrag inzake de rechten van het kind zijn neergelegd, waaronder het recht op gezondheidszorg, onderwijs en voeding en bescherming tegen geweld, uitbuiting en misbruik; wijst erop dat wereldwijd 600 miljoen kinderen in armoede leven, iedere drie seconden een kind sterft aan ondervoeding, gebrek aan water of gezondheidszorg, 130 miljoen kinderen, waarvan tweederde meisjes, verstoken zijn van elementair onderwijs, de afgelopen tien j ...[+++]


All young people who leave the education system without a basic qualification should be provided a second chance through the provision of an entitlement to obtain basic vocational qualification, within five years of their leaving compulsory full-time education.

Alle jongeren die het onderwijs verlaten zonder een basiskwalificatie, dienen een tweede kans te krijgen door hun het recht te geven, binnen vijf jaar nadat zij het verplichte onderwijsstelsel hebben verlaten een basisberoepskwalificatie te behalen.


(2) In a second stage identify - including at local and regional level - existing knowledge in further priority areas of interest to the youth field such as autonomy, non-formal learning, the fight against discrimination, education training, employment, entrepreneurship, creativity, transition from education to employment, social inclusion and health, and implement measures to supplement, update and facilitate access to it;

(2) Als tweede stap: inventarisatie, ook op lokaal en regionaal niveau, van bestaande kennis op andere voor het jeugdbeleid relevante prioritaire terreinen zoals autonomie, niet-formeel leren, bestrijding van discriminatie, onderwijs en opleiding, werkgelegenheid, ondernemerschap, creativiteit, overgang van onderwijs naar werk, sociale insluiting en gezondheid, en uitvoering van maatregelen ter aanvulling en actualisering van en vereenvoudiging van de toegang tot deze kennis;


6. Capital Adequacy Directive (CAD) Concerning the implementation in the UK of the CAD, and the City of London's concerns in this regard, Mr. Monti said: - the huge international role of the Bank of England is a European asset and has to be preserved; - the CAD has to be transposed by 1.7.1995, and any delay should be avoided; - the EU will take due account of developments in the context of Bank of International Settlements work in Basle on market risk, and if necessary amendments to the CAD can be proposed by the Commission and agreed by Member States. 7. Taxation Concerning excise duties, Mr Monti described the two ...[+++]

6. Richtlijn kapitaaltoereikendheid (RKT) Wat de tenuitvoerlegging in het VK van de RKT en de bezorgdheid van de City of London dienaangaande betreft, zei de heer Monti: - de enorme internationale rol van de Bank of England is een Europees actief en moet worden gehandhaafd; - de RKT moet per 1.7.1995 worden omgezet, en vertragingen moeten worden voorkomen; - de EU zal naar behoren rekening houden met de ontwikkelingen in het kader van de werkzaamheden van de Bank voor Internationale Betalingen te Basel inzake het marktrisico, en zo nodig kunnen wijzigingen van de RKT door de Commissie worden voorgesteld en door de Lid-Staten worden goedgekeurd. 7. Belastingheffing Wat de accijnsrechten betreft beschreef de heer Monti de tweefasenaanpak di ...[+++]


ANNEX List of reports submitted to the European Council by the Commission - Exchange rate relations between participating and non-participating countries in stage three of EMU - Report on small and medium-sized enterprises (a dynamic source of employment, growth and competitiveness in the EU) - Report on progress on Trans-European Networks - Report on the application of the principles of subsidiarity and proportionality and on simplification and codification - Progress report on the pre-accession strategy with the associated countries of Central and Eastern Europe - Study on alternative strategies for the development of relations in the ...[+++]

BIJLAGE LIJST VAN DE DOOR DE COMMISSIE AAN DE EUROPESE RAAD VOORGELEGDE VERSLAGEN - Wisselkoersbetrekkingen tussen deelnemende en niet-deelnemende landen in de derde fase van de EMU. - Het midden- en kleinbedrijf : een dynamische bron van werkgelegenheid, groei en concurrentievermogen in de Europese Unie. - Verslag over de voortgang van de transeuropese netwerken. - Verslag over de toepassing van de beginselen van subsidiariteit en proportionaliteit, over vereenvoudiging en codificatie. - Voortgangsrapport over de strategie ter voorbereiding van toetreding van de geassocieerde landen in Midden- en Oost-Europa. - Studie inzake mogelijke strategieën voor de ontwikkeling van de betrekkingen op landbouwgebied tussen de Europese Unie en de geass ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'second stage basic education' ->

Date index: 2022-04-24
w