19. Calls for the recognition and involvement of youth and civil society organisations in the design and implementation of lifelong-learning strategies; highlights the role of youth and civil society organisations as complementary educational providers for non-formal and informal learning and volunteering opportunities, benefiting learners and young people in the development both of transversal skills and individual personal competences, such as creative and critical thinking, sense of initiative, information processing and problem solving, team work and communication, as well as self-confidence, leadership and entrepreneurship;
19. pleit voor de erkenning en betrokkenheid van jongeren- en maatschappelijke organisaties bij de ontwikkeling en tenuitvoerlegging van strategieën voor een leven lang leren; benadrukt de rol van jongeren- en maatschappelijke organisaties als aanvullende onderwijsverschaffers voor niet-formeel en informeel leren en mogelijkheden voor vrijwilligerswerk, wat b
evorderlijk is voor leerlingen en jongeren met betrekking tot de ontwikkeling van zowel transversale vaardigheden als individuele persoonlijke vaardigheden, zoals creatief en kritisch denken, ontwikkelen van initiatief, het verwerken van informatie en het oplossen van problemen, wer
...[+++]ken in teamverband, communicatie, evenals zelfvertrouwen, leiderschap en ondernemerszin;