In general, this gain in spectrum shall be termed the "digital dividend"; The principle to ensure flexibility of usage of the digital dividend notwithstanding constraints necessary to avoid harmful interference or to promote general interest objectives such as large
availability of the service or media pluralism and cultural and linguistic diversity; That, besides the extension of broadcasting services a potential of the digital dividend is to support the achievement of the Lisbon goals by inter alia increasing the availability of broadband access services to citizens and economic players throughout the EU territory, addressing the dig
...[+++]ital divide in the provision of ICT services, particularly providing, where appropriate, benefits for under-privileged, remote or rural areas; That the ITU Geneva-06 Agreement[9] (RRC-06) and the Final Acts of the World Radiocommunications Conference 2007 (WRC-07) to the reorganisation of the UHF band provides the basis of the international framework within which spectrum coordination of the digital dividend can be undertaken; The potential benefits of a coordinated EU approach in allocating the digital dividend to other electronic communication services than the broadcasting services, while taking into account the principle of subsidiarity and general interest objectives of the EU and of the Member States, such as cultural diversity and media pluralism, as well as individual national situations and time plans for the switchover; That in many Member States plans for switchover are either highly developed or being implemented, while in a few switchover has already taken place.Over het algemeen wordt het vrijgekomen spectrum het "digitale dividend" genoemd; het beginsel te zorgen voor flexibiliteit bij het gebruik van het digitale dividend ondanks de beperkingen die nodig zijn om schadelijke interferentie te voorkomen of doelstellingen van algemeen belang te bevorderen, zoal
s de brede beschikbaarheid van de dienst, pluriformiteit in de media en culturele en taaldiversiteit; dat, afgezien van de uitbreiding van omroepdiensten, een van de mogelijke voordelen van het digitale dividend ondersteuning van de verwezenlijking van de Lissabondoelstellingen is, onder meer door de beschikbaarheid van breedbanddiensten
...[+++]voor burgers en economische actoren op het gehele EU-grondgebied te vergroten en door de digitale kloof in het aanbod van ICT-diensten aan te pakken, met name door in voorkomende geval achtergestelde, perifere of landelijke regio's van de voordelen te laten profiteren; dat de ITU-Overeenkomst Genève-06 (RRC-06) en de slotakten van de Mondiale Radiocommunicatie Conferentie 2007 (WRC-07) wat betreft de reorganisatie van de UHF-band de basis vormen van het internationale kader waarbinnen het dank zij het digitale dividend vrijgekomen spectrum kan worden gecoördineerd; de potentiële voordelen van een gecoördineerde EU-aanpak bij de toewijzing van het digitale dividend aan andere elektronische communicatiediensten dan omroepdiensten, rekening houdend met het subsidiariteitsbeginsel en doelstellingen van algemeen belang van de EU en de lidstaten, zoals culturele diversiteit en pluriformiteit in de media, en met de afzonderlijke nationale situaties en tijdschema's voor de omschakeling; dat in veel lidstaten de plannen voor de omschakeling ofwel in een vergevorderd ontwikkelingsstadium verkeren ofwel worden uitgevoerd, terwijl in enkele lidstaten de omschakeling reeds heeft plaatsgevonden.