29. Calls on the Commission to submit as soon as possible a proposal to st
rengthen port state control by reducing the intervals between the inspection of vessels of greater risk, by expanding the report
ing requirements of pilots also to include vessels in transit off the coast of Europe and by applying the 25% ta
rget (percentage of ships inspected) to each port that has 'significant maritime traffic' instead of to the country as a
...[+++]whole; considers that the definition of 'significant maritime traffic' should relate to the volume of the traffic as well as to the quantity of dangerous and polluting cargo being carried; calls on the Member States to provide the necessary resources for such port state control and hence to increase the number of inspectors as well as taking the necessary steps regarding their working conditions and equipment; 29. verzoekt de Commissie zo spoedig mogelijk met een voorstel te komen ter versterking van de havenstaatcontroles door verkorting van de periodes tussen de inspecties van schepen met een groter risico, door uitbreiding van de rapportagevereisten voor loodsen tot schepen in transito langs de kust van Europa en door toepassing van een streefcijfer v
an 25% (te inspecteren schepen) in elke haven met een "significant zeevaartverkeer" en niet op basis van een op nationale schaal berekend gemiddelde; is van mening dat de definitie van "significant zeevaartverkeer" gebaseerd zou moeten zijn op zowel het volume van het verkeer als de hoeveelhei
...[+++]d gevaarlijke en vervuilende vracht die wordt vervoerd; verzoekt de lidstaten de nodige middelen voor deze havenstaatcontroles ter beschikking te stellen en derhalve het aantal inspecteurs uit te breiden en de nodige stappen te ondernemen met betrekking tot hun arbeidsomstandigheden en uitrusting;