Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
B-to-B
B2B
B2B commerce
Branch of activity
Business
Business - top men
Business services salesman
Business-to-business
Business-to-business commerce
Business-to-business transactions
CAACE
Carrier
Charterer
EBIC
European Business and Innovation Centre
European Observatory for SMEs
Forwarding agent
SMEs
SMUs
Shipowner
Shipowners' association
Shipowners' club
Shipowning business
Shipowning company
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized undertakings
Top manager - business

Vertaling van "shipowning business " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
shipowning business | shipowning company

rederij | scheepvaartmaatschappij


Committee of Shipowners' Associations of the European Communities | Organisation of Shipowners' Associations of the European Communities | CAACE [Abbr.]

Comité van Redersverenigingen van de Europese Gemeenschappen | CAACE [Abbr.]


shipowners' association | shipowners' club

redersorganisatie


Business services salesman

verkoper commerciële dienstverlening






carrier [ charterer | forwarding agent | shipowner ]

vervoerder [ bevrachter | expediteur | reder ]




small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

kleine en middelgrote onderneming [ E.G.-BIC | EBIC | Europees bedrijfsinnovatiecentrum | Europee warnemingspost voor het MKB | KMO | midden- en kleinbedrijf ]


B2B | B2B commerce | B-to-B | Business-to-business | Business-to-business commerce | Business-to-business transactions

E-handel tussen bedrijven onderling | Elektronische handel tussen bedrijven onderling | Handel tussen bedrijven onderling
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
69. Believes that even though the external activities of EU businesses may exceed the external dimension of the common fisheries policy, trade activities and the private agreements between EU shipowners and third countries, including those conducted under the framework of bilateral cooperation policies, must be legitimately respected and protected as long as they are conducted within the framework of international law;

69. is van mening dat de externe activiteiten van EU-bedrijven weliswaar de externe dimensie van het gemeenschappelijk visserijbeleid ontstijgen, maar dat handelsactiviteiten en particuliere overeenkomsten tussen EU-reders en derde landen nageleefd en beschermd moeten worden, ook als ze in het kader van bilateraal samenwerkingsbeleid worden uitgevoerd, zolang dat in het raam van het internationale recht gebeurt;


70. Believes that even though the external activities of EU businesses may exceed the external dimension of the common fisheries policy, trade activities and the private agreements between EU shipowners and third countries, including those conducted under the framework of bilateral cooperation policies, must be legitimately respected and protected as long as they are conducted within the framework of international law;

70. is van mening dat de externe activiteiten van EU-bedrijven weliswaar de externe dimensie van het gemeenschappelijk visserijbeleid ontstijgen, maar dat handelsactiviteiten en particuliere overeenkomsten tussen EU-reders en derde landen nageleefd en beschermd moeten worden, ook als ze in het kader van bilateraal samenwerkingsbeleid worden uitgevoerd, zolang dat in het raam van het internationale recht gebeurt;


It is because of this link between ship management and shipping that third-party ship management companies are professional operators with the same background as shipowners, although segmented according to their specialisation, operating in their same business environment.

Net door dit verband tussen scheepsmanagement en scheepsexploitatie zijn scheepsmanagementbedrijven van derde partijen professionele exploitanten met dezelfde achtergrond als scheepseigenaars die, hoewel zij gesegmenteerd zijn volgens specialisatie, in dezelfde bedrijfsomgeving actief zijn.


The recognised organisation does not carry out class or statutory work if it is identical to or has business, personal or family links to the shipowner or operator.

De erkende organisatie verricht geen klasserings- of wettelijk voorgeschreven werkzaamheden indien zij identiek is aan of zakelijke, persoonlijke of verwantschapsrelaties heeft met de eigenaar of exploitant van het schip.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(22) The protection of intellectual property rights of shipyards, equipment suppliers and shipowners should not prevent normal business transactions and contractually agreed services between these parties.

(22) De bescherming van de intellectuele-eigendomsrechten van scheepswerven, leveranciers van scheepsuitrusting en rederijen mag geen belemmering vormen voor gewone zakelijke transacties en contractueel overeengekomen diensten tussen deze partijen .


In implementing this provision, the French authorities will have to verify that the annual aid received by a given shipowner under the present scheme, together with that granted under all the aid schemes concerned by Chapters 3-6 of the 1997 and 2004 Community guidelines (including the scheme of flat-rate tonnage taxation for maritime transport companies (88) and the exemptions from social security charges and from payment of the maritime part of business tax), does not exceed, for that shipowner, the total amount of taxes and social ...[+++]

Met het oog op de tenuitvoerlegging van deze bepaling dienen de Franse autoriteiten na te gaan hoeveel steun een rederij in het kader van de hier onderzochte regeling jaarlijks heeft ontvangen, gecumuleerd met steun die werd toegekend in het kader van delen 3 tot 6 van de communautaire richtsnoeren van 1997 en die van 2004, en met name het systeem van het tonnagebelastingsysteem met een forfaitair tarief (88) en de vrijstelling van sociale premies en de betaling van het deel zeevervoer van de bedrijfsbelasting, voor eenzelfde rederij niet meer bedraagt dan het totale bedrag aan belastingen, heffingen en sociale premies die normaliter ove ...[+++]


the nationality of the shareholders and directors of shipowning companies; the nationality of the natural persons responsible for the day-to-day management of the shipping business; and the nationality as well as the residence of the directors of shipping companies.

de nationaliteit van de aandeelhouders en de bestuurders van vennootschappen die eigenaar zijn van een zeeschip; de nationaliteit van de natuurlijke personen die de dagelijkse leiding hebben over het zeeescheepvaartbedrijf; de nationaliteit en de woonplaats van de bestuurders van rederijen.


The Regulation states that Community shipowners include "shipping companies established in accordance with the legislation of a Member State and whose principal place of business is situated, and effective control exercised, in a Member State" (Article 2(2)(b)).

De verordening verstaat onder "reders uit de Gemeenschap" onder meer "scheepvaartmaatschappijen die gevestigd zijn volgens de wetgeving van een lidstaat, waarvan het hoofdkantoor zich bevindt in een lidstaat en waarvan de daadwerkelijke controle wordt uitgeoefend in die lidstaat" (artikel 2, punt 2, onder b)).


Among the matters covered by this Convention are the rights and responsibilities of flag States, ships' documentation, the rights of shipowners and crews, etc. On the question of a 'genuine link' between flag State and ship, the Convention stipulates that the shipping company must be established in the flag State or must have its principal place of business there.

Wat de rechten en plichten van de vlaggenstaten betreft stelt dit verdrag regels vast inzake de scheepspapieren, de rechten van de reders en de bemanning, enz. Ten aanzien van het probleem van het "specifiek verband" tussen de vlaggenstaat en het vaartuig wordt in dit verdrag gesteld dat de scheepvaartmaatschappij gevestigd moet zijn in het land waarvan zij de vlag voert of zijn voornaamste bedrijfsactiviteiten in dit land moet uitoefenen.


The Regulation states that 'Community shipowners' include 'shipping companies established in accordance with the legislation of a Member State and whose principal place of business is situated, and effective control exercised, in a Member State' (Article 2(2)(b)).

Volgens de verordening zijn 'reders uit de Gemeenschap' onder andere 'scheepvaartmaatschappijen die gevestigd zijn volgens de wetgeving van een lidstaat, waarvan het hoofdkantoor zich bevindt in een lidstaat en waarvan de daadwerkelijke controle wordt uitgeoefend in die lidstaat' (artikel 2, lid 2, onder b)).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'shipowning business' ->

Date index: 2022-01-09
w