A
t the present stage of harmonisation and in view of inadequately defined common safety management processes, safety authorities must be given an opportunity to re‑examine safety management in the light of their specific national requirements and, if necessary, to demand additional adjustments (e.g. emerg
ency management for tunnel routes, requirements based on climatic conditions etc.), if necessary. High-altitude routes in the Alps, for example, which are often more than 100 years old, are fundamentally different from tunnel routes i
...[+++]n other countries because of special safety-related requirements for infrastructure, technology and personnel.Volgens de huidige stand van de harmonisering van de slechts onvoldoende omschreven gemeenschappelijke procedures van het veiligheidsbeheer moet de veiligheidsinstanti
e in de gelegenheid zijn om ook het veiligheidsbeheer nogmaals te controleren volgens de nationale eisen, teneinde zonodig aanvullende aanpassingen te verlangen (bijvoorbeeld beheersing van noodsituaties op tunneltrajecten, noodzakelijke maatregelen tengevolge van weersomstandigheden enz.). Wat dat betreft onderscheiden zich bijvoorbeeld de trajecten in de hoge alpen, die vaak meer dan 100 jaar oud zijn, fundamenteel van trajecten in andere landen door speciale veiligheidsv
...[+++]ereisten gesteld aan infrastructuur, techniek en personeel.