However this decline may be offset by the fact that suckler cow numbers have increased by 20% since 1990. - the level of live imports, which in the Commission view should be maintained at the maximum level of 425,000 he
ad - the dissuasive effect of the intervention price reduction to (175 ECU/100 kg - in a safety net situation in 1995/96, i.e. 30% compared to 1992) on farmers who may be tempted to keep a number of cattle which are not eligible for a premium - the impact of the CAP Reform density measures which oblige
producers to reduce stacking rates from 3.5 live ...[+++]stock units (l.u) in 1993 to 2.0 l.u in 1996, together with the incentive of 30 ECU/head if stocking rates are reduced to less than 1.4 l.u/hectare. - the impact of reducing the maximum carcase weight eligible for intervention which will decline to 340 kg on 1 July 1994.Deze ontwikkeling kan echter worden doorkruist door de toename van het aantal zoogkoeien (20% sedert 1990); - de invoer van levende dieren, die volgens de Commissie beperkt moet blijven tot 425 000 stuks;
- het afschrikkingseffect van de verlaging van de interventieprijs, die in 1995/1996 in de "vangnetsituatie" kan dalen tot 175 ecu/100 kg, dus 30% onder het peil van 1992, waardoor veehouders niet geneigd zullen zijn om dieren te houden waarvoor zij geen aanspraak kunnen maken op premies; - het effect van het bij de hervorming ingevoerde veebezettingsgetal, dat de producenten moeten verlagen van 3,5 grootvee-eenheden (GVE in 1993) to
...[+++]t 2 GVE in 1996, samen met het effect van de premie van 30 ecu per dier wanneer de veebezetting tot minder dan 1,4 GVE/ha verminderd wordt; - de verlaging van het maximumgewicht van voor interventie aangeboden hele geslachte dieren tot 340 kg per 1 juli 1994.