Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accommodated staff
Arrange student accommodation
Arranging student accommodation
Coordinate student accommodation
Deal with accommodation arrivals
Deal with arrivals in accommodation
Dealing with arrivals in accommodation
EC basic post
EC staff
EU official
European official
Hotels and other tourist accommodation
Lodged staff
Official accommodation
Official of the EU
Official of the European Union
Official residence
Organise arrangements for travelling staff
Organise staff travel and accommodation
Organise staff travel arrangements
Organise travel arrangements for staff
Perform guests check-ins in accommodation
Staff accommodation
Staff development
Staff nurse
Staff of the EC
Tourist accommodation
Tourist accommodation in hotels and elsewhere
Welfare officer

Vertaling van "staff accommodation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
official accommodation | official residence | staff accommodation

ambtswoning | dienstwoning


organise arrangements for travelling staff | organise staff travel arrangements | organise staff travel and accommodation | organise travel arrangements for staff

reisarrangementen voor personeel organiseren | reizen voor personeel organiseren


accommodated staff | lodged staff

gehuisvest personeel | in dienstwoning gehuisvest personeel


deal with accommodation arrivals | perform guests check-ins in accommodation | deal with arrivals in accommodation | dealing with arrivals in accommodation

bij de receptie werken | ontvangst en vertrek van gasten organiseren | aankomst en vertrek organiseren | gasten in- en uitchecken


arrange student accommodation | arranging student accommodation | arrange student accommodation | coordinate student accommodation

studentenaccommodatie organiseren | studentenhuisvesting organiseren


Welfare officer (for staff)

welzijnsfunctionaris voor personeel


hotels and other tourist accommodation | tourist accommodation (hotels and other) | tourist accommodation in hotels and elsewhere

hotelwezen en andere toeristische voorzieningen


European official [ EC basic post | EC staff | EU official | official of the EU | official of the European Union | staff of the EC ]

Europees ambtenaar [ ambtenaar van de Europese Unie | beambte | EG-personeel | EG-standaardfunctie | EU-ambtenaar ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The tourist accommodation shall provide information and training to the staff (including subcontracted external staff), including written procedures or manuals, to ensure the application of environmental measures and to raise awareness of environmentally responsible behaviour in accordance with the mandatory and applicable optional criteria in this EU Ecolabel.

De beheerder of eigenaar van de toeristische accommodatie moet zijn personeel (met inbegrip van uitzendkrachten) van informatie voorzien en opleiden, onder meer aan de hand van schriftelijk vastgelegde procedures of handleidingen, om de toepassing van de milieumaatregelen te waarborgen en om bij het personeel bewustzijn te kweken voor milieuvriendelijk gedrag, in overeenstemming met de van toepassing zijnde verplichte en optionele criteria van deze EU-milieukeur.


if available, special offers or agreements with transport agencies that tourist accommodation may offer to guest and staff (e.g. pick up service, staff collective bus, electric cars, etc.)

indien beschikbaar, bijzondere aanbiedingen of regelingen met vervoerbedrijven waarvan gasten en personeelsleden van de toeristische accommodatie gebruik kunnen maken (zoals ophaaldiensten, collectief busvervoer voor personeel, elektrische auto's enz.).


The washing machines used within the tourist accommodation by guests and staff or those used by the tourist accommodation laundry service provider shall fulfil at least one of the following requirements:

De door gasten en personeel in de toeristische accommodatie of door de dienstverlener waaraan de was is uitbesteed, gebruikte wasmachines moeten aan ten minste één van de volgende eisen voldoen:


This appropriation is intended to cover expenditure on duty travel by staff of the institution, seconded national experts, trainees and staff of other European or international institutions invited by the institution between place of employment and any of the European Parliament's three places of work (Brussels, Luxembourg and Strasbourg) and on missions to any location other than the three places of work. Expenditure is made up of transport costs, daily allowances, accommodation costs and compensatory allowances for unsocial hours.

Dit krediet dient ter dekking van de uitgaven voor reiskosten van het personeel van de instelling, gedetacheerde nationale deskundigen, stagiairs en personeel van andere Europese of internationale instellingen dat door de instelling is uitgenodigd, tussen de standplaats en een van de drie vergaderplaatsen van het Europees Parlement (Brussel, Luxemburg en Straatsburg), alsook voor dienstreizen naar elke andere plaats buiten de drie vergaderplaatsen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Union delegations shall closely cooperate and coordinate with Member States' embassies and consulates to contribute to local and crisis cooperation and coordination, in particular by providing available logistical support, including office accommodation and organisational facilities, such as temporary accommodation for consular staff and for intervention teams.

De delegaties van de Unie werken nauw samen en coördineren hun werkzaamheden met de ambassades en consulaten van de lidstaten om bij te dragen aan samenwerking en coördinatie op het lokale niveau en in crisissituaties, met name door beschikbare logistieke steun te verlenen, waaronder kantoorruimte en organisatorische faciliteiten, zoals tijdelijke accommodatie voor consulair personeel en voor interventieteams.


According to information which the director of CEPOL provided at the exchange of views itself and in writing in December 2008, the expenditure criticised by the European Court of Auditors concerned the use of mobile phones by staff, the purchase and use of so-called "pool cars", the purchase of furniture for staff accommodation and the provision of a shuttle service for staff from CEPOL's premises to airports and train stations; the documents provided by the director included information about the amounts and the state of play of recovery, as follows:

Afgaande op de informatie die de directeur van de EPA bij die gelegenheid en schriftelijk in december 2008 heeft verstrekt, ging het bij de door de Rekenkamer bekritiseerde uitgaven om het gebruik van mobiele telefoons door personeel, de aankoop en het gebruik van dienstauto's, de aankoop van meubilair voor woningen van het personeel en de inrichting van een pendeldienst voor personeelsleden van het EPA-gebouw naar luchthavens en stations; de directeur heeft documenten overgelegd waaruit blijkt dat het om de volgende bedragen gaat en dat de stand van zaken bij de terugvordering als volgt is:


– In all cases of return pre-return information, procurement of indispensable travel documents, costs of necessary pre-return medical checks, costs of travel and food for returnees and escorts, including medical staff, accommodation for escorts, specific assistance to vulnerable groups such as children or people with disabilities, costs of transportation to the final destination in the country of return and co-operation with the authorities of the country of origin, former residence or transit;

– in alle gevallen van terugkeer: aan de terugkeer voorafgaande voorlichting, het verschaffen van essentiële reisdocumenten, kosten voor noodzakelijke, aan de terugkeer voorgaande medische controles, reiskosten en kosten voor levensmiddelen voor repatrianten en begeleiders, inclusief medisch personeel, logies voor begeleiders, specifieke bijstand aan kwetsbare groepen zoals kinderen en personen met een lichamelijk handicap, kosten voor vervoer naar de eindbestemming in het land van terugkeer en samenwerking met de instanties van het land van herkomst, vorig verblijf of doorreis;


– In all cases of return pre-return information, procurement of indispensable travel documents, costs of necessary pre-return medical checks, costs of travel and food for returnees and escorts, including medical staff, accommodation for escorts, specific assistance to vulnerable groups such as minors (especially unaccompanied minors) or people with disabilities, costs of transportation to the final destination in the country of return and co-operation with the authorities of the country of origin, former residence or transit;

– in alle gevallen van terugkeer: aan de terugkeer voorafgaande voorlichting, het verschaffen van essentiële reisdocumenten, kosten voor noodzakelijke, aan de terugkeer voorgaande medische controles, reiskosten en kosten voor levensmiddelen voor repatrianten en begeleiders, inclusief medisch personeel, logies voor begeleiders, specifieke bijstand aan kwetsbare groepen zoals minderjarigen (met name minderjarigen zonder begeleiding) en personen met een lichamelijk handicap, kosten voor vervoer naar de eindbestemming in het land van terugkeer en samenwerking met de instanties van het land van herkomst, vorig verblijf of doorreis;


The washing machines used within the tourist accommodation by guests and staff or those used by the tourist accommodation laundry service provider shall use no more than 12 litres of water per kg of wash-load measured according to EN 60456, using the same standard 60 °C cotton cycle as chosen for Directive 95/12/EC.

De door gasten en personeel in de toeristische accommodatie of door het bedrijf waaraan de was is uitbesteed gebruikte wasmachines mogen ten hoogste 12 l water per kg was verbruiken, zulks gemeten overeenkomstig EN 60456, met gebruikmaking van dezelfde standaardcyclus „katoen 60 °C” als die welke voor Richtlijn 95/12/EG is gekozen.


9. Notes the Court's assessment that, with a number of pre-enlargement staff commencing already in late 2003 and the accession date set for 1 May 2004, additional office space will be required in order to accommodate the new Members of the Institution (up to 10 judges each for the Court of Justice and the Court of First Instance), the staff of their respective chambers ("cabinets"), the staff of the translation service and many other accession-related staff; further notes that the administration of the Court, with the help of the Luxembourg Ministry of Public Works, is currently undertaking a search for suitable office ...[+++]

9. neemt kennis van de vaststelling van het Hof dat, tegen de achtergrond van het feit dat een aantal pretoetredingspersoneelsleden eind 2003 hun werkzaamheden zullen aanvangen en de toetredingsdatum is vastgesteld op 1 mei 2004, aanvullende kantoorruimte nodig zal zijn om plaats te bieden aan de nieuwe leden van de instelling (10 rechters voor het Hof van Justitie en 10 rechters voor het Gerecht van eerste aanleg), het personeel van hun respectieve kabinetten, het personeel van de vertaaldienst alsmede ander in verband met de toetreding noodzakelijk personeel; stelt verder vast dat de administratie van het Hof momenteel in samenwerking ...[+++]


w