Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Check compliance with noise standards
Definition Severe loss of weight
Ensure compliance with noise standards
Ensuring compliance with noise standards
Finalize processing of man-made fibres
Finish man-made fibres' fibers' processing
Finish man-made fibres' processing
Finish processing of man-made fibres
Maintain compliance with noise standards
Manning or equipment standards
Standard component
Standard man
Standard part
Standardized component
Standardized part
Starvation oedema
Wasting

Vertaling van "standard man " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


manning or equipment standards

normen inzake bemanning of uitrusting


finalize processing of man-made fibres | finish man-made fibres' fibers' processing | finish man-made fibres' processing | finish processing of man-made fibres

verwerking van kunstmatige vezels afronden


Malnutrition of mild degree (Gomez: 75% to less than 90% of standard weight)

lichte vorm van malnutritie, Gomez: 75% tot minder dan 90% van normaal gewicht


Malnutrition of moderate degree (Gomez: 60% to less than 75% of standard weight)

matige vorm van malnutritie, Gomez: 60% tot minder dan 75% van normaal gewicht


Definition: Severe loss of weight [wasting] in children or adults, or lack of weight gain in children leading to an observed weight that is at least 3 standard deviations below the mean value for the reference population (or a similar loss expressed through other statistical approaches). When only one measurement is available, there is a high probability of severe wasting when the observed weight is 3 or more standard deviations below the mean of the reference population. | Starvation oedema

hongeroedeem


standard component | standard part | standardized component | standardized part

genormaliseerd onderdeel


manage aftersales processes to comply with a business standard | supervise aftersales processes to comply with business standards | manage aftersales processes to comply with business standards | management of aftersales processes to comply with business standards

processen na verkoop beheren om te voldoen aan de zakelijke normen


ensuring compliance with noise standards | maintain compliance with noise standards | check compliance with noise standards | ensure compliance with noise standards

ervoor zorgen dat de geluidsnormen worden nageleefd | naleving van de geluidsnormen garanderen | naleving van de geluidsnormen waarborgen


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On the regulatory side, the Commission is well advanced on its work on issues like modernizing the prospectus directive, common accounting standards, "prudent man" rules in the context of pension reform and a single Community patent.

Wat de regelgeving betreft, ligt de Commissie goed op schema met haar werkzaamheden betreffende kwesties zoals de modernisering van de richtlijn inzake het prospectus, gemeenschappelijke boekingsnormen, regels volgens "goede huisvader"-beginsel in de context van de hervorming van de pensioenen en één Gemeenschapsoctrooi.


* Identify priority areas for the development and implementation of performance standards to optimise the man-machine interface and the road safety potential of telematics applications.

* Prioriteiten voor het instellen en ontwikkelen van kwaliteitsnormen aanwijzen, om de mens/machine-interface en de mogelijkheden om de verkeersveiligheid met telematicatoepassingen te verbeteren, te optimaliseren.


18. Recognises that the impact of RPAS on manned traffic is limited due to the small ratio of RPAS to manned aircraft; notes, however, that ATM pressures may increase due to the welcome growth of sports and recreational RPAS, which may in some circumstances pose a threat to air traffic safety, and calls for this factor to be taken into account by the relevant authorities and by future EU rules, in order to ensure a continued efficient standard of ATM across the Member States;

18. onderkent dat RPAS een klein aandeel vormen in verhouding tot de bemande luchtvaart en daarom slechts in geringe mate van invloed zijn op het bemande luchtverkeer; merkt evenwel op dat de druk op het luchtverkeersbeheer kan toenemen als gevolg van de welkome groei van RPAS voor sport en recreatie, wat onder sommige omstandigheden een risico kan vormen voor de veiligheid van het luchtverkeer, en verzoekt de betreffende autoriteiten en de nieuwe Europese regelgeving hiermee rekening te houden en erop toe te zien dat het luchtverkeersbeheer in alle lidstaten voortdurend efficiënt blijft functioneren;


18. Recognises that the impact of RPAS on manned traffic is limited due to the small ratio of RPAS to manned aircraft; notes, however, that ATM pressures may increase due to the welcome growth of sports and recreational RPAS, which may in some circumstances pose a threat to air traffic safety, and calls for this factor to be taken into account by the relevant authorities and by future EU rules, in order to ensure a continued efficient standard of ATM across the Member States;

18. onderkent dat RPAS een klein aandeel vormen in verhouding tot de bemande luchtvaart en daarom slechts in geringe mate van invloed zijn op het bemande luchtverkeer; merkt evenwel op dat de druk op het luchtverkeersbeheer kan toenemen als gevolg van de welkome groei van RPAS voor sport en recreatie, wat onder sommige omstandigheden een risico kan vormen voor de veiligheid van het luchtverkeer, en verzoekt de betreffende autoriteiten en de nieuwe Europese regelgeving hiermee rekening te houden en erop toe te zien dat het luchtverkeersbeheer in alle lidstaten voortdurend efficiënt blijft functioneren;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Due to complexity of the technical standards, guidelines and the workload for related tasks as explained above, it is assumed that on average one technical standard/ guideline will require 1.15 man years.

wegens de complexiteit van de technische normen en richtsnoeren en wegens de werkbelasting voortvloeiende uit de daarmee verband houdende taken, zoals hierboven vermeld, wordt aangenomen dat voor de opstelling van één technische norm/richtsnoer gemiddeld 1,15 manjaren nodig zullen zijn.


Thus, 23 technical standards and 5 guidelines will require 32 man years for 2014 and 2015.

Voor de opstelling van 23 technische normen en 5 richtsnoeren zullen voor 2014 en 2015 derhalve 32 manjaren nodig zijn.


J. whereas the market in natural catastrophe insurance is affected by the extent of preventive measures in the form of adaptation to climate change (e.g. creation of flood defences or fast detection and reaction capacities against forest fires), while the market in man-made disaster insurance aims to meet liability requirements imposed by safety standards, which means that it is inappropriate to treat property damage and liability insurance in the same way;

J. overwegende dat de markt voor verzekeringen tegen natuurrampen wordt beïnvloed door de omvang van preventieve maatregelen, zoals aanpassing aan de klimaatverandering (bv. het aanleggen van waterkeringen of het opbouwen van snelle opsporings- en reactiecapaciteiten bij bosbranden), terwijl de markt voor verzekeringen tegen door de mens veroorzaakte rampen probeert te voldoen aan de aansprakelijkheidseisen die de veiligheidsnormen met zich brengen, waardoor de gelijke behandeling van schade- en aansprakelijkheidsverzekeringen niet juist is;


J. whereas the market in natural catastrophe insurance is affected by the extent of preventive measures in the form of adaptation to climate change (e.g. creation of flood defences or fast detection and reaction capacities against forest fires), while the market in man-made disaster insurance aims to meet liability requirements imposed by safety standards, which means that it is inappropriate to treat property damage and liability insurance in the same way;

J. overwegende dat de markt voor verzekeringen tegen natuurrampen wordt beïnvloed door de omvang van preventieve maatregelen, zoals aanpassing aan de klimaatverandering (bv. het aanleggen van waterkeringen of het opbouwen van snelle opsporings- en reactiecapaciteiten bij bosbranden), terwijl de markt voor verzekeringen tegen door de mens veroorzaakte rampen probeert te voldoen aan de aansprakelijkheidseisen die de veiligheidsnormen met zich brengen, waardoor de gelijke behandeling van schade- en aansprakelijkheidsverzekeringen niet juist is;


1. Welcomes the Commission communication on prevention of natural and man-made disasters; supports the view that disaster prevention is inseparable from intervention; reaffirms Parliament's previous work on this subject and regrets that the Commission has not yet put forward legislative proposals in line with Parliament’s proposals; stresses the need to establish comprehensive legislation and guidelines with minimum standards, reflecting a holistic approach, towards a more effective EU policy on disaster management; recalls that, in the absence of this, the Treaty of Lisbon permits the use of enhanced cooperation between Member State ...[+++]

1. is verheugd over de mededeling van de Commissie over de preventie van natuurrampen en door de mens veroorzaakte rampen; schaart zich achter het standpunt dat rampenpreventie niet los kan worden gezien van interventie; bevestigt het eerdere werk van het Parlement terzake en betreurt het dat de Commissie nog geen wetgevingsvoorstellen heeft gedaan die aansluiten bij de voorstellen van het Parlement; onderstreept dat er alomvattende wetgeving en richtsnoeren moeten worden opgesteld met minimumnormen waaruit een holistische benaderi ...[+++]


Manned traction units of freight trains shall be equipped with a self-rescue device for the driver and other persons on board, satisfying the specifications of one of the two standards EN 402:2003 or 403:2004.

Bemande motorvoertuigen van goederentreinen moeten met een zelfreddingstoestel voor de machinist en ander treinpersoneel zijn uitgerust. Deze toestellen moeten voldoen aan de eisen van hetzij EN 402:2003 of 403:2004.


w