Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bank run
Calculate staircase rise and run measurements
Calculate stairs rise and run
Calculation of stair rise and run
Coach staff for running the performance
Coach staff to run the performance
Coaching staff to run the performance
Coordinate all actions involved in a performance
Coordinate running of performances
Coordinate the performance running
Coordinate the running of a performance
Day-time running lamps
Daytime running lights
Definition Severe loss of weight
Deposit run
Driving lights
Run on a bank
Run on deposits
Running lights
Staircase rise and run calculation
Standard runnings
Standard workings
Starvation oedema
Train staff to run the performance
Wasting

Vertaling van "standard runnings " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
standard runnings | standard workings

treintype | typedienstregeling


coach staff to run the performance | coaching staff to run the performance | coach staff for running the performance | train staff to run the performance

personeel begeleiden om een voorstelling te leiden | personeel coachen om een voorstelling te leiden


calculation of stair rise and run | staircase rise and run calculation | calculate staircase rise and run measurements | calculate stairs rise and run

optrede en aantrede trap berekenen | optrede en aantrede trappen berekenen


bank run | deposit run | run on a bank | run on deposits

bankrun | run op een bank


Malnutrition of mild degree (Gomez: 75% to less than 90% of standard weight)

lichte vorm van malnutritie, Gomez: 75% tot minder dan 90% van normaal gewicht


Malnutrition of moderate degree (Gomez: 60% to less than 75% of standard weight)

matige vorm van malnutritie, Gomez: 60% tot minder dan 75% van normaal gewicht


Definition: Severe loss of weight [wasting] in children or adults, or lack of weight gain in children leading to an observed weight that is at least 3 standard deviations below the mean value for the reference population (or a similar loss expressed through other statistical approaches). When only one measurement is available, there is a high probability of severe wasting when the observed weight is 3 or more standard deviations below the mean of the reference population. | Starvation oedema

hongeroedeem


coordinate running of performances | coordinate the performance running | coordinate all actions involved in a performance | coordinate the running of a performance

verloop van een voorstelling coördineren


day-time running lamps | daytime running lights | driving lights | running lights

dagrijlichten | voeren van licht overdag


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Yet they often have to follow the technology and business standards set by major clients, and hence run the risk of becoming "locked-in" to a specific technology, used by one contractor but not by others.

Toch moeten zij vaak de technologie en de bedrijfsnormen volgen waarvoor grote klanten hebben geopteerd, en daarom lopen zij het risico dat ze in een specifieke technologie "opgesloten" raken die door één contractant wordt gebruikt, maar niet door andere.


The Commission decision to update the operation of EURES was adopted in December 2002 [37], with operational aspects being provided for in a EURES Charter, adopted in April 2003 [38], which contains more detailed descriptions of activities, operational objectives, quality standards, etc. to be applied by those involved in running EURES.

In december 2002 keurde de Commissie een beschikking [37] goed met het doel de werking van EURES te actualiseren. De operationele aspecten werden geregeld in een EURES-handvest dat in april 2003 [38] werd aangenomen en een meer gedetailleerde beschrijving bevat van de activiteiten, de operationele doelstellingen en de kwaliteitsnormen die moeten worden toegepast door alle betrokkenen bij de werking van EURES.


For the purpose of determining compliance by a manufacturer with its specific emissions target referred to in Article 4, the specified emissions of CO2 of each vehicle which is designed to be capable of running on a mixture of petrol with 85 % bioethanol (‘E85’), and which meets relevant Union legislation or European technical standards, shall be reduced by 5 % by 31 December 2015 in recognition of the greater technological and emission reduction capability when running on biofuels.

Bij het bepalen of een fabrikant de in artikel 4 bedoelde specifieke emissiedoelstelling heeft gehaald, worden de specifieke CO2-emissies van elk voertuig dat is ontworpen om te kunnen rijden op een mengsel van benzine met 85% bioethanol ("E85") dat aan de desbetreffende EU-wetgeving of Europese technische normen voldoet, tot 31 december 2018 verminderd met 5%, als erkenning van het feit dat rijden op biobrandstoffen meer mogelijkheden inzake technologie en emissievermindering biedt.


For the purpose of determining compliance by a manufacturer with its specific emissions target referred to in Article 4, the specific emissions of CO of each vehicle designed to be capable of running on a mixture of petrol with 85 % ethanol (‘E85’) which meets relevant Community legislation or European technical standards, shall be reduced by 5 % until 31 December 2015 in recognition of the greater technological and emissions reduction capability when running on biofuels.

Om te bepalen of een fabrikant de in artikel 4 bedoelde specifieke emissiedoelstelling heeft gehaald, worden de specifieke CO-emissies van elk voertuig dat is ontworpen om te kunnen rijden op een mengsel van benzine met 85 % ethanol („E85”) dat aan de desbetreffende communautaire wetgeving of Europese technische normen voldoet, tot 31 december 2015 verminderd met 5 %, als erkenning van het feit dat rijden op biobrandstoffen meer mogelijkheden inzake technologie en emissievermindering biedt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For the purpose of determining compliance by a manufacturer with its specific emissions target referred to in Article 4, the specific emissions of CO of each vehicle designed to be capable of running on a mixture of petrol with 85 % ethanol (‘E85’) which meets relevant Community legislation or European technical standards, shall be reduced by 5 % until 31 December 2015 in recognition of the greater technological and emissions reduction capability when running on biofuels.

Om te bepalen of een fabrikant de in artikel 4 bedoelde specifieke emissiedoelstelling heeft gehaald, worden de specifieke CO-emissies van elk voertuig dat is ontworpen om te kunnen rijden op een mengsel van benzine met 85 % ethanol („E85”) dat aan de desbetreffende communautaire wetgeving of Europese technische normen voldoet, tot 31 december 2015 verminderd met 5 %, als erkenning van het feit dat rijden op biobrandstoffen meer mogelijkheden inzake technologie en emissievermindering biedt.


1.7. ‘normal ride attitude’ means the vehicle attitude in running order positioned on the ground, with the tyres inflated to the recommended pressures, the front wheels in the straight-ahead position, with maximum capacity of all fluids necessary for operation of the vehicle, with all standard equipment as provided by the vehicle manufacturer, with a mass of 75 kg placed on the driver’s seat and with a mass of 75 kg placed on the front passenger’s seat, and with the suspension set for a driving speed of 40 km/h or 35 km/h in normal ru ...[+++]

1.7. „normale rijpositie”: de positie van het voertuig in rijklare toestand op de grond, met de banden op de aanbevolen spanning, de voorwielen in de rechtuitstand, alle voor de werking van het voertuig benodigde vloeistoffen op het maximumpeil, voorzien van alle standaarduitrusting zoals geleverd door de fabrikant van het voertuig, met zowel op de bestuurdersstoel als op de passagiersstoel voor een massa van 75 kg, en met de vering ingesteld voor een rijsnelheid van 40 of 35 km/h in de door de fabrikant gespecificeerde normale bedrijfsomstandigheden (met name bij voertuigen met een actieve vering of een inrichting voor automatische nive ...[+++]


39. Restates that major efforts should be undertaken by the Commission and Member State governments at national, regional and local level to use the opportunities provided by the revision of the public procurement Directives in 2004 to support CSR by promoting social and environmental criteria amongst potential suppliers, while recognising the need to avoid imposing additional administrative burdens on small enterprises, which might dissuade them from tendering, and to disqualify companies where necessary including in instances of corruption; calls on the Commission, the European Investment Bank and the European Bank for Reconstruction and Development to apply strict social and environmental criteria to all grants and loans allocated to pr ...[+++]

39. herhaalt dat grote inspanningen moeten worden gedaan door de Commissie en de EU-regeringen op nationaal, regionaal en plaatselijk niveau om de kansen aan te grijpen die de herziening van de richtlijnen inzake overheidsopdrachten in 2004 bieden, MVO te ondersteunen door sociale en milieucriteria bij mogelijke leveranciers te bevorderen, tegelijkertijd rekening houdend met de noodzaak om aanvullende administratieve lasten voor kleine ondernemingen te vermijden, aangezien dit ze ervan zou kunnen weerhouden om deel te nemen aan aanbestedingen en waar nodig in geval van corruptie ook ondernemingen te diskwalificeren; verzoekt de Commissi ...[+++]


To conclude, looted cultural goods cases generally present the following issues, all of which are subject to diverging legal standards under the laws of Member States: (1) how is ownership or title established and what access to necessary information do Member States offer claimants? (2) when must a demand be made for return of property, and what should be the relevant statute of limitations? (3) what rights, if any, do ‘good faith’ purchasers have in looted cultural goods? (4) what claims run against professional sellers such as art dealers who have bought or sold looted cultural goods? and (5) if a looted cultural good is recovered, ma ...[+++]

Tot slot komen in zaken met betrekking tot geroofde culturele goederen gewoonlijk de volgende kwesties aan de orde, die allemaal geregeld worden door verschillende juridische normen in de wetgeving van de lidstaten: (1) hoe komt eigenaarschap of eigendom tot stand en welke toegang bieden de lidstaten de eisers tot de nodige informatie; (2) wanneer moet een vordering tot teruggave van bezittingen worden ingediend en welke verjaringstermijn is van toepassing; (3) hebben kopers van geroofde culturele goederen die te goeder trouw hebben gehandeld, rechten en zo ja, welke; (4) welke vorderingen zijn ingediend tegen professionele verkopers, ...[+++]


16. Calls on the Commission, the Council and the Member States, in consultation with the social partners (workers and employers) to define a common position and strategy on fundamental social standards, particularly in the run-up to the new round of multilateral WTO negotiations and in the light of the progress needing to be made in that forum; recalls in that connection that the EU negotiating mandate adopted in the run-up to the 3 WTO Ministerial Conference in Seattle is still legally valid;

16. verzoekt de Commissie, de Raad en de lidstaten in nauw overleg met sociale partners (werknemers en werkgevers) een standpunt te bepalen inzake de fundamentele sociale normen en met betrekking hiertoe een gemeenschappelijke strategie te ontwikkelen, met name met het oog op de nieuwe ronde van multilaterale onderhandelingen van de WTO en de noodzakelijke vooruitgang die daar op dat punt moet worden geboekt; wijst er op dat het voor de derde WTO-ministersconferentie in Seattle overeengekomen EU-onderhandelingsmandaat ook in de toekomst rechtsgeldig is;


4. Endorses the Commission’s view that the decision to establish or maintain a service of general interest is a fundamental responsibility of public authorities at local, regional, national and Community level, pursuant to Article 16 of the EC Treaty, and calls on it not to enact or maintain legislative or regulatory instruments which run counter to this view (concessions, State aids). Asks that the Commission emphasises to the Member States that cost must not be the over-riding criterion when considering tenders for a service of general interest. Services of general interest should not be limited to ‘minimum standards of universal servic ...[+++]

4. stemt in met het standpunt van de Commissie dat het besluit om een dienst van algemeen belang in te stellen of te handhaven een fundamentele verantwoordelijkheid is van de overheidsinstanties op plaatselijk, regionaal, nationaal en communautair niveau, overeenkomstig het bepaalde in artikel 16 van het EG-Verdrag, en verzoekt de Commissie geen wetgevende of regelgevende instrumenten uit te vaardigen of te handhaven die met dit standpunt in tegenspraak zijn (concessies, staatssteun); verzoekt de Commissie de lidstaten er met klem op te wijzen dat de kosten niet het doorslaggevende criterium mogen zijn wanneer aanbestedingen voor een di ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'standard runnings' ->

Date index: 2021-02-09
w