7. Is of the opinion, considering the fundamental transformation postal markets are undergoing, that the defin
ition of 'universal service' must be reassessed in the light of altered communications behaviour; notes, however, that universal services are qualitatively high-value, labour-intensive services focussing on the protection of consumers' interests, and calls on the Commission to take account of this fact in the research framework
for its prospective study; calls on the Commission in this regard to explore how best to guarantee
...[+++] the involvement of and input from postal customers and to consult the social partners affected (chambers of commerce and industry, trade unions, etc.), businesses active in the market and local interest organisations; 7. is, onder verwijzing naar het feit dat de postmarkten aan een essentiële evolutie onderhevig zijn, van mening dat de definitie van een universele dienst met inachtneming van het veranderde communicatiegedrag moet worden herzien; wijst er echter op dat de universele diensten kwalitatief hoogwaardige diensten zijn met een sterke vraag naar arbeidskrachten waarbij de bescherming van consumentenbelangen voorop staat, en verzoekt de Commissie in het kader van de op te
stellen verkennende studie deze feiten in het onderzoekskader op te nemen; verzoekt de Commissie in dit verband om na te gaan op welke wijze de betrokkenheid en inbreng van
...[+++] de klanten van de postdiensten het beste gewaarborgd kunnen worden en om de betrokken sociale partners (kamers van koophandel en bedrijfsleven, vakbonden, enz.), bedrijven die op de markt actief zijn en plaatselijke belangenorganisaties te raadplegen;