Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
EU Sustainable Energy Week
EUSEW
Energy Consultative Committee
Energy advice consultant
Energy consultant
Energy procurement consultant
Energy saving consultant
European Union Sustainable Energy Week
Green ICT consultant
Green IT consultant
ICT sustainability systems consultant
IE
IES
IHCP
IPSC
IPTS
IRMM
IT environmental consultant
ITU
Institute for Energy
Institute for Health and Consumer Protection
Institute for Prospective Technological Studies
Institute for Reference Materials and Measurements
Institute for Transuranium Elements
Institute for the Environment and Sustainability
JRC
Joint Research Centre
Renewable energy consultant
Renewable energy market consultant
Sustainable energy consultant
Sustainable energy consumption
Sustainable energy survey consultant

Vertaling van "sustainable energy consultant " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
renewable energy market consultant | sustainable energy consultant | renewable energy consultant | sustainable energy survey consultant

consulente hernieuwbare energie | consultant hernieuwbare energie | consulent hernieuwbare energie | consultant duurzame energie


ICT sustainability systems consultant | IT environmental consultant | green ICT consultant | green IT consultant

ICT sustainability systems consultant | green ict consultant | green IT consultant


energy advice consultant | energy procurement consultant | energy consultant | energy saving consultant

EPA-consultant | EPC-medewerkster | energieadviseur | energieconsulent


EU Sustainable Energy Week | European Union Sustainable Energy Week | EUSEW [Abbr.]

Europese Week van de duurzame energie | EUSEW [Abbr.]




Energy Consultative Committee

Raadgevend Comité voor energie


Definition: Mood is elevated out of keeping with the patient's circumstances and may vary from carefree joviality to almost uncontrollable excitement. Elation is accompanied by increased energy, resulting in overactivity, pressure of speech, and a decreased need for sleep. Attention cannot be sustained, and there is often marked distractibility. Self-esteem is often inflated with grandiose ideas and overconfidence. Loss of normal social inhibitions may result in behaviour that is reckless, foolhardy, or inappropriate to the circumstan ...[+++]

Omschrijving: De stemmingsverhoging is niet in overeenstemming met de omstandigheden van de betrokkene en kan variëren van zorgeloze jovialiteit tot vrijwel onbeheersbare opwinding. De euforie gaat gepaard met toegenomen energie, leidend tot hyperactiviteit, spreekdrang en een verminderde behoefte aan slaap. De aandacht kan niet lang vastgehouden worden en er is dikwijls een opvallend verhoogde afleidbaarheid. Het zelfgevoel is vaak verhoogd met grootheidsideeën en te groot zelfvertrouwen. Verlies van normale sociale remmingen kan uitlopen op gedrag dat roekeloos is, onbezonnen of onnatuurlijk en niet passend bij de omstandigheden.


Joint Research Centre [ IE | IES | IHCP | Institute for Energy | Institute for Health and Consumer Protection | Institute for Prospective Technological Studies | Institute for Reference Materials and Measurements | Institute for the Environment and Sustainability | Institute for the Protection and the Security of the Citizen | Institute for Transuranium Elements | IPSC | IPTS | IRMM | ITU | JRC [acronym] ]

Gemeenschappelijk Centrum voor onderzoek [ Energie-instituut | GCO [acronym] IE | IES | IHCP | Instituut voor de bescherming en veiligheid van de burger | Instituut voor de gezondheid en de veiligheid van de consument | Instituut voor milieu en duurzaamheid | Instituut voor referentiematerialen en -metingen | Instituut voor technologische prognose | IPSC | IPTS | IRMM | ITU | JRC [acronym] Transuraneninstituut ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
35. Encourages Montenegro to continue progressing in the field of environment protection and climate change by strengthening administrative capacity, developing sustainable energy policies and promoting an eco-friendly economic model that stimulates investments, in order to ensure alignment with the environmental and climate acquis; recalls the need to draft a national energy strategy which takes into account the many different renewable energy sources, and the need to respect the natural heritage and the areas under protection and international recognition; calls urg ...[+++]

35. spoort Montenegro aan vorderingen te blijven maken op het gebied van milieubescherming en klimaatverandering door de administratieve capaciteit te versterken, beleid ten aanzien van duurzame energie te formuleren en een milieuvriendelijk economisch model te ontwikkelen dat investeringen stimuleert, met het oog op de afstemming op het milieu- en klimaatacquis; herinnert aan de noodzaak om een nationale energiestrategie op te stellen waarin rekening wordt gehouden met de vele verschillende hernieuwbare energiebronnen, alsook aan de noodzaak van eerbiediging van het natuurlijke erfgoed en van beschermde en internationaal erkende gebied ...[+++]


35. Encourages Montenegro to continue progressing in the field of environment protection and climate change by strengthening administrative capacity, developing sustainable energy policies and promoting an eco-friendly economic model that stimulates investments, in order to ensure alignment with the environmental and climate acquis; recalls the need to draft a national energy strategy which takes into account the many different renewable energy sources, and the need to respect the natural heritage and the areas under protection and international recognition; calls urg ...[+++]

35. spoort Montenegro aan vorderingen te blijven maken op het gebied van milieubescherming en klimaatverandering door de administratieve capaciteit te versterken, beleid ten aanzien van duurzame energie te formuleren en een milieuvriendelijk economisch model te ontwikkelen dat investeringen stimuleert, met het oog op de afstemming op het milieu- en klimaatacquis; herinnert aan de noodzaak om een nationale energiestrategie op te stellen waarin rekening wordt gehouden met de vele verschillende hernieuwbare energiebronnen, alsook aan de noodzaak van eerbiediging van het natuurlijke erfgoed en van beschermde en internationaal erkende gebied ...[+++]


Another broad consultation exercise was launched in January 2011 by the working groups of the Bucharest forum on sustainable energy (which include Member State representatives and stakeholders)[13].

Een andere breed overleg werd in januari 2011 gelanceerd door de werkgroepen van het Forum Duurzame energie (Boekarest) (met onder meer vertegenwoordigers van lidstaten en belanghebbende partijen)[13].


93. Stresses the need – given the importance of the regions' sustainable energy strategies to their development potential – to establish a platform for exchanging best practises acquired in the regions, taking into account successful examples of municipalities and regions that have specialised in renewable energies, energy saving and efficiency; calls, in this regard, for a consultation and assessment system in order, where possible, to identify, share and copy best practices and knowledge ab ...[+++]

93. wijst, gezien het belang van duurzame energiestrategieën voor het ontwikkelingspotentieel van de regio's, op de noodzaak een platform op te zetten voor de uitwisseling van goede praktijken die in de regio's ontwikkeld zijn, waarbij geslaagde voorbeelden van gemeenten en regio's die zich gespecialiseerd hebben in hernieuwbare energie, energiebesparing en efficiënt energiegebruik, in aanmerking worden genomen; dringt in dit verband aan op een raadplegings- en beoordelingssysteem met het oog op het vaststellen en verspreiden van beste praktijken en kennis op het gebied van de aanvaarding van infrastructuur door het publiek;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
94. Stresses the need – given the importance of the regions’ sustainable energy strategies to their development potential – to establish a platform for exchanging best practises acquired in the regions, taking into account successful examples of municipalities and regions that have specialised in renewable energies, energy saving and efficiency; calls, in this regard, for a consultation and assessment system in order, where possible, to identify, share and copy best practices and knowledge ab ...[+++]

94. wijst, gezien het belang van duurzame energiestrategieën voor het ontwikkelingspotentieel van de regio's, op de noodzaak een platform op te zetten voor de uitwisseling van goede praktijken die in de regio's ontwikkeld zijn, waarbij geslaagde voorbeelden van gemeenten en regio's die zich gespecialiseerd hebben in hernieuwbare energie, energiebesparing en efficiënt energiegebruik, in aanmerking worden genomen; dringt in dit verband aan op een raadplegings- en beoordelingssysteem met het oog op het vaststellen en verspreiden van beste praktijken en kennis op het gebied van de aanvaarding van infrastructuur door het publiek;


31. Given the importance of the regions' sustainable energy strategies for their development potential, stresses the need to establish a platform for exchange of best practises acquired in the regions taking into account successful examples of municipalities and regions that have specialised on renewable energies, energy saving and efficiency; calls in this regard for a consultation and assessment system in order to identify, share and copy best practices and knowledge of public acceptance of ...[+++]

31. wijst, gezien het belang van duurzame energiestrategieën voor het ontwikkelingspotentieel van de regio's, op de noodzaak een platform op te zetten voor de uitwisseling van goede praktijken die in de regio's ontwikkeld zijn, waarbij geslaagde voorbeelden van gemeenten en regio's die zich gespecialiseerd hebben in hernieuwbare energie, energiebesparing en efficiënt energiegebruik, in aanmerking worden genomen; dringt in dit verband aan op een raadplegings- en evaluatiesysteem om beste praktijken en kennis op het gebied van de aanvaarding van infrastructuur door het publiek vast te stellen, te delen, en na te volgen.


Another broad consultation exercise was launched in January 2011 by the working groups of the Bucharest forum on sustainable energy (which include Member State representatives and stakeholders)[13].

Een andere breed overleg werd in januari 2011 gelanceerd door de werkgroepen van het Forum Duurzame energie (Boekarest) (met onder meer vertegenwoordigers van lidstaten en belanghebbende partijen)[13].


At the same time, they have agreed to strengthen sectoral political dialogues (maritime transport, information society, environment, sustainable development), launch new dialogues (energy, employment and social affairs, regional development, culture and education) and establish a consultation mechanism for sanitary and phytosanitary issues.

Hiernaast zijn zij overeengekomen hun sectoriële politieke dialogen te versterken (zoals voor zeevervoer, de informatiemaatschappij, het milieu, of duurzame ontwikkeling), nieuwe dialogen te entameren (voor energie, werkgelegenheid en sociale aangelegenheden, regionale ontwikkeling, of cultuur en onderwijs) en een overlegmechanisme op te zetten voor sanitaire en fytosanitaire kwesties.


At the same time, they have agreed to strengthen sectoral political dialogues (maritime transport, information society, environment, sustainable development), launch new dialogues (energy, employment and social affairs, regional development, culture and education) and establish a consultation mechanism for sanitary and phytosanitary issues.

Hiernaast zijn zij overeengekomen hun sectoriële politieke dialogen te versterken (zoals voor zeevervoer, de informatiemaatschappij, het milieu, of duurzame ontwikkeling), nieuwe dialogen te entameren (voor energie, werkgelegenheid en sociale aangelegenheden, regionale ontwikkeling, of cultuur en onderwijs) en een overlegmechanisme op te zetten voor sanitaire en fytosanitaire kwesties.


Among other things, the Protocol strengthens the optional consultative function of the Committee in areas of particular importance for civil society, as listed in the Commission's annual work programme (in particular, the Europe 2020 strategy, and notably sustainable development, deepening the internal market, the fight against poverty, immigration and energy supply).

Het protocol versterkt onder andere de facultatieve adviestaak van het Comité in domeinen die van bijzonder belang zijn voor het maatschappelijk middenveld, zoals opgesomd in het jaarlijkse werkprogramma van de Commissie (in het bijzonder de Europa 2020-strategie, met name duurzame ontwikkeling, verdieping van de interne markt, bestrijding van de armoede, immigratie en energievoorziening).


w