Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Community Trade Marks Office
Community Trademark Office
EUIPO
European Union Intellectual Property Office
Harmonisation of tax systems
OHIM
Office for Harmonization
Office for Harmonization in the Internal Market
Relief from taxes
Sign income tax return
Sign income tax returns
Sign tax returns
Tax abatement
Tax advantage
Tax allowance
Tax concession
Tax consultant
Tax credit
Tax credits
Tax deduction
Tax deductions
Tax harmonisation
Tax harmonization
Tax incentive
Tax inspector
Tax office manager
Tax reduction
Tax relief

Traduction de «tax harmonization » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
tax harmonisation [ harmonisation of tax systems | tax harmonization ]

belastingharmonisatie [ fiscale harmonisatie ]


Working Party on Financial Questions / Tax harmonization (Indirect taxes/Excise duty)

Groep Financiële vraagstukken / Belastingharmonisatie (indirecte belastingen/accijnzen)


Working Party on Financial Questions / Tax harmonization (Indirect taxes/Others (Exemptions))

Groep Financiële vraagstukken / Belastingharmonisatie (indirecte belastingen/andere (vrijstellingen))


Working Party on Financial Questions / Tax harmonization (Direct taxes)

Groep Financiële vraagstukken / Belastingharmonisatie (directe belastingen)


European Union Intellectual Property Office [ Community Trademark Office | Community Trade Marks Office | EUIPO | Office for Harmonization | Office for Harmonization in the Internal Market | Office for Harmonization in the Internal Market (Trade Marks and Designs) | OHIM ]

Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie [ Bureau voor harmonisatie | Bureau voor harmonisatie binnen de interne markt | EUIPO | Europees Merkenbureau | Harmonisatiebureau voor de interne markt | Harmonisatiebureau voor de interne markt (merken, tekeningen en modellen) | HBIM | MBG | Merkenbureau van de Gemeenschap ]


tax relief [ relief from taxes | tax abatement | tax advantage | tax allowance | tax concession | tax credit | tax deduction | tax reduction | Tax incentive(STW) | tax credits(UNBIS) | tax deductions(UNBIS) ]

belastingaftrek [ aftrekpost | belastingfaciliteiten | belastingkrediet | belastingverlichting | belastingvermindering | belastingvoordeel | belastingvrijdom | belastingvrije som | vermindering van de belasting ]








sign income tax return | validate income tax returns, certify income tax returns, authenticate income tax returns | sign income tax returns | sign tax returns

inkomstenbelasting ondertekenen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[13] Council Directive 2001/115/EC of 20 December 2001 amending Directive 77/388/EEC with a view to simplifying, modernizing and harmonizing the conditions laid down for invoicing in respect of value added tax, OJ L 15, 17.1.2002, p.24

[14] Richtlijn 2001/115/EG van de Raad van 20 december 2001 tot wijziging van Richtlijn 77/388/EEG met het oog op de vereenvoudiging, modernisering en harmonisering van de ter zake van de facturering geldende voorwaarden op het gebied van de belasting over de toegevoegde waarde, PB L 15 van 17.1.2002, blz. 24.


For similar reasons of putting a stop to tax dumping and rather contributing to the creation of a tax harmonization in the Single Market, your Rapporteur introduces proposals, already supported by this Parliament in 2011, for the statutory corporate tax rate of a Member State not being lower than 75% of the average statutory corporate tax rate applicable in all Member States.

Om daarnaast ook een einde te maken aan belastingdumping en in plaats daarvan bij te dragen aan de harmonisatie van de belastingen binnen de interne markt, stelt de rapporteur voor dat het wettelijk vennootschapsbelastingtarief van een lidstaat niet lager mag zijn dan 75 % van het gemiddelde wettelijke vennootschapsbelastingtarief dat van toepassing is in alle lidstaten. Dit voorstel werd in 2011 al door het Europees Parlement ondersteund.


As to the possibility provided by the Portuguese legislation to obtain under very strict conditions the tax exemption from car registration tax in the cases when EU citizens wish to become residents in Portugal, it must be recalled that there is no harmonization at EU level in the area of car registration taxes, therefore, Member States do not have any obligation to exempt from car registration taxes vehicles permanently imported to their territories.

Ten aanzien van de mogelijkheid die de Portugese wetgeving biedt om onder zeer strenge voorwaarden in aanmerking te komen voor de vrijstelling van belasting op de registratie van auto's in die gevallen waarin EU-burgers ingezetenen van Portugal willen worden, moet in herinnering worden geroepen dat er op EU-niveau geen sprake is van harmonisering op het vlak van belastingen op de registratie van auto's. Derhalve zijn lidstaten niet verplicht voertuigen die definitief naar hun grondgebied worden ingevoerd vrij te stellen van registratiebelastingen.


38. Considers therefore that fiscal measures should be used as an incentive, particularly for technologies which are environmentally friendly, sustainable and indigenous, and welcomes therefore the recent Council decision amending the Sixth Council Directive 77/388/EEC of 17 May 1997 on the harmonization of the laws of the Member States relating to turnover taxes - common system of value-added tax: uniform basis of assessment, so that Member States may apply a reduced rate of value-added tax to materials and services for energy effici ...[+++]

38. is dan ook van mening dat fiscale maatregelen aangewend moeten worden om met name technologieën die milieuvriendelijk, duurzaam en inheems zijn te bevorderen, en verwelkomt daarom het recente besluit van de Raad tot wijziging van de Zesde Richtlijn 77/388/EEG van de Raad van 17 mei 1977 betreffende de harmonisatie van de wetgevingen der lidstaten inzake omzetbelasting - Gemeenschappelijk stelsel van belasting over de toegevoegde waarde: uniforme grondslag, op grond waarvan lidstaten een verlaagd BTW-tarief mogen toepassen voor materiaal en diensten die ten goede komen aan een efficiënt energiegebruik;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
G. having regard to the necessity to amend the Sixth Council Directive 77/388/EEC of 17 May 1997 on the harmonization of the laws of the Member States relating to turnover taxes - Common system of value-added tax: uniform basis of assessment so that Member States may apply a reduced rate of value-added tax to materials and services for the utilisation of renewable heating and cooling,

G. gelet op de noodzaak de Zesde Richtlijn (77/388/EEG) van de Raad van 17 mei 1977 betreffende de harmonisatie van de wetgevingen der lidstaten inzake omzetbelasting – Gemeenschappelijk stelsel van belasting over de toegevoegde waarde: uniforme grondslag zodanig te wijzigen dat de lidstaten een verlaagd BTW-tarief mogen toepassen op materiaal en diensten voor het gebruik van hernieuwbare energiebronnen ten behoeve van verwarming en koeling,


The Commission proposed ‘introducing a graduated tax on transport infrastructure use and making the tax system more consistent’ and creating within ten years, a European-level tax system that includes registration and road taxes, an ‘intelligent’ system for levying duties on infrastructures and harmonizing fuel taxation.

De Commissie wil "een progressieve heffing op het gebruik van vervoersinfrastructuur invoeren en de cohesie van het fiscaal systeem versterken". Het is de bedoeling om tijdens dit decennium in heel Europa een fiscaal systeem in te voeren dat de registratie- en motorrijtuigenbelasting voor voertuigen omvat, alsmede een doordacht stelsel voor het gebruik van infrastructuur en een onderlinge aanpassing van de brandstofaccijnzen.


For the ESC the essential challenge for the immediate future is to find at the European level a form of tax harmonization and in the Member States a tax structure which will not only reduce the burden of parafiscal charges on labour but will also optimize the burden of taxation in such a way as to stimulate non-inflationary growth and employment, continue the development of the existing European social model and facilitate the development of the single market. The ESC notes that there are big differences between current VAT rates in the Member States: although the transitional scheme (taxation based on the country-of-destination principl ...[+++]

De BTW-tarieven lopen sterk uiteen tussen de lid-staten: het overgangssysteem (heffing volgens het beginsel van het land van bestemming) is weliswaar gecompliceerd, maar functioneert volgens het ESC vrij bevredigend en heeft het mogelijk gemaakt, de controles aan de grenzen af te schaffen.


These proposals, which will have to take account of the need to modernize the existing provisions, will relate to: . determination of the physical scope of the tax, including the precise definition of taxable transactions (uniform definition of the supply of goods, the concept of the supply of services, the fact that the supplies are made for consideration, etc.); the precise determination of the territorial scope of the tax will be looked into in phase three; . definition of the concept of the taxable person for VAT purposes (which involves reviewing the VAT status of public bodies, the consequences of treatment as a non-taxable person, etc.); . determination of the taxable amount for taxable transactions; . exemptions: maintenance or abolition and, in a ...[+++]

Deze voorstellen, waarin rekening moet worden gehouden met de absoluut noodzakelijke modernisering van de huidige bepalingen, zullen betrekking hebben op: . de bepaling van de materiële werkingssfeer van de belasting, met inbegrip van de nauwkeurige definitie van de belastbare handelingen (uniforme definitie van de levering van goederen, van het begrip dienstverrichting, van het feit dat de handelingen onder bezwarende titel worden verricht, enz); de nauwkeurige bepaling van de territoriale werkingssfeer van de belasting zal in de vierde fase plaatsvinden; . de definitie van het begrip BTW-plichtig (hetgeen een herziening van het BTW-statuut van overheidsinstanties, van de consequenties van het niet-belastingplichtig zijn, enz impliceert) ...[+++]


3. The consequences in terms of harmonization Once it is the case that an operator's entire economic activity in the Community is taxed in just one Member State, some degree of harmonization is essential if the tax is to remain neutral vis-à-vis the conditions of competition between firms.

3. De gevolgen op het gebied van de harmonisatie Vanaf het moment waarop over alle economische activiteiten van een belastingplichtige in de Gemeenschap in één Lid-Staat belasting geheven wordt, is een zeer hoge mate van harmonisatie absoluut noodzakelijk, als met betrekking tot de concurrentie-omstandigheden voor het bedrijfsleven de belastingheffing neutraal moet blijven.


- Annual tax on motor vehicles The purpose of this proposal envisaged by the Commission is to take account of environmental criteria in establishing the base for taxing vehicles and to harmonize the structure of the tax.

- Jaarlijkse verkeersheffing op motorvoertuigen Het doel van dit voorstel dat door de Commissie wordt overwogen, is rekening te houden met milieucriteria om de heffingsgrondslag voor voertuigen vast te stellen en de structuur daarvan te harmoniseren.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'tax harmonization' ->

Date index: 2024-03-17
w