Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Develop instructional events for teachers
INSTRAW
Instructor in prisons
Pedagogical training
Prepare training events for teachers
Prison instructor
Prison training officer
Provide training events for teachers
Secondary school teacher training course
Supply training events for teachers
Teacher in prisons
Teacher training
Teacher training college
Teacher training institute
Technical institute teacher
Training course for secondary school teachers
Training of teachers
UN institutes for research and training
UN research and training institutes
UN-INSTRAW
UNINSTRAW
United Nations institutes for research and training
United Nations research and training institutes
Vocational college lecturer
Vocational teacher
Vocational university teacher

Traduction de «teacher training institute » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
teacher training college | teacher training institute

instituut voor de lerarenopleiding | lerarenopleiding


teacher training [ pedagogical training ]

opleiding van leerkrachten [ opleiding van opleiders | pedagogische opleiding ]


secondary school teacher training course | training course for secondary school teachers

opleiding van onderwijsgevenden voor het voortgezet onderwijs


teacher training | training of teachers

docentenopleiding | leerkrachtenopleiding | lerarenopleiding | opleiding van onderwijsgevenden


UN research and training institutes [ UN institutes for research and training | United Nations institutes for research and training | United Nations research and training institutes ]

Instituten voor opleiding en onderzoek (Verenigde Naties)


UN International Research and Training Institute for the Advancement of Women [ INSTRAW | UNINSTRAW | UN-INSTRAW | United Nations International Research and Training Institute for the Advancement of Women ]

Internationaal Onderzoeks- en Opleidingsinstituut voor de vooruitgang van de vrouw [ Instraw ]


develop instructional events for teachers | supply training events for teachers | prepare training events for teachers | provide training events for teachers

opleidingsevenementen voor leerkrachten voorbereiden | trainingsevenementen voor leerkrachten voorbereiden


technical institute teacher | vocational university teacher | vocational college lecturer | vocational teacher

docente beroepsonderwijs | onderwijsgevende beroepsonderwijs | lerares beroepsonderwijs | vakdocent beroepsonderwijs


prison training officer | teacher in prisons | instructor in prisons | prison instructor

educatief consulente gevangenis | gevangenisdocente | gevangenisdocent | onderwijscoördinatrice gevangenis
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Lingua has permitted fruitful cooperation between language teacher training institutes and the creation and dissemination of a wide range of language learning and training course methods which can help teachers to cope with new demand.

Dankzij Lingua kon een vruchtbare samenwerking tussen instellingen voor taalleerkrachtenopleidingen tot stand komen en kon een ruim aanbod aan methodes voor taalonderwijs en opleidingscursussen worden gecreëerd en verspreid, wat de leerkrachten kan helpen om aan een gewijzigde vraag te beantwoorden.


It recommended that a mobility strategy be established at European level for language teachers to encourage bilateral and multilateral exchanges, support exchanges of prospective teachers and young teachers in particular, encourage the recognition of qualifications acquired through mobility, organise workshops and on-site working visits abroad as a form of teacher training, and set up a clearing system to match supply and demand across countries and institutions.

Aanbevolen wordt op Europees niveau een mobiliteitsstrategie voor taalleraren op te stellen om bi- en multilaterale uitwisselingen te stimuleren, uitwisselingen van met name aankomende en jonge leraren te ondersteunen, de erkenning van via mobiliteit verworven kwalificaties aan te moedigen, workshops en werkbezoeken ter plaatse in het buitenland te organiseren bij wijze van lerarenopleiding, en een clearingsysteem in te voeren om vraag en aanbod tussen landen en instellingen op elkaar af te stemmen.


8. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportun ...[+++]

8. benadrukt de essentiële rol van vakbekwame en ondersteunende leerkrachten en opleiders om het voortijdig verlaten van de school, met name in onderontwikkelde gebieden, tegen te gaan en de inzetbaarheid van jongeren te verbeteren; benadrukt dat leerkrachten beter door scholen, opleidingsinstituten, plaatselijke gemeenschappen en het onderwijsbeleid moeten worden ondersteund, o.a. door meer efficiënte en geactualiseerde opleiding in nieuwe vaardigheden, zoals ondernemers- en ICT‑vaardigheden, bevordering van peer learning en de uitwisseling van beste praktijken, en gemakkelijker toegang tot opleidingskansen en verbeterde systemen van p ...[+++]


28. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportu ...[+++]

28. benadrukt de essentiële rol van vakbekwame en ondersteunende leerkrachten en opleiders om het voortijdig verlaten van de school, met name in onderontwikkelde gebieden, tegen te gaan en de inzetbaarheid van jongeren te verbeteren; benadrukt dat leerkrachten beter door scholen, opleidingsinstituten, plaatselijke gemeenschappen en het onderwijsbeleid moeten worden ondersteund, o.a. door meer efficiënte en geactualiseerde opleiding in nieuwe vaardigheden, zoals ondernemers- en ICT-vaardigheden, bevordering van peer learning en de uitwisseling van beste praktijken, en gemakkelijker toegang tot opleidingskansen en verbeterde systemen van ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
51. Calls on teacher training institutions to draw up programmes for the continuous development of teachers’ skills, incorporating work with the ‘at risk’ group of pupils, who have a high level of absenteeism and a lack of motivation to learn, into pedagogical, psychological and methodological activities, and to make more methodological manuals available to teachers and parents;

51. verzoekt opleidingsinstellingen voor leraren programma's op te zetten voor de permanente ontwikkeling van vaardigheden van docenten, waarin het werken met de risicovolle groep leerlingen, die vaak absent zijn en weinig motivatie hebben om te leren, wordt geïntegreerd in pedagogische, psychologische en methodologische activiteiten, en meer methodologische handleidingen beschikbaar te maken voor docenten en ouders;


51. Calls on teacher training institutions to draw up programmes for the continuous development of teachers' skills, incorporating work with the ‘at risk’ group of pupils, who have a high level of absenteeism and a lack of motivation to learn, into pedagogical, psychological and methodological activities, and to make more methodological manuals available to teachers and parents;

51. verzoekt opleidingsinstellingen voor leraren programma's op te zetten voor de permanente ontwikkeling van vaardigheden van docenten, waarin het werken met de risicovolle groep leerlingen, die vaak absent zijn en weinig motivatie hebben om te leren, wordt geïntegreerd in pedagogische, psychologische en methodologische activiteiten, en meer methodologische handleidingen beschikbaar te maken voor docenten en ouders;


The joint interim report of the Council and the Commission of 23 February 2006 on the implementation of the ‘Education Training 2010’ work programme, which emphasised that ‘investment in the training of teachers and trainers and the strengthening of leadership for education and training institutions are crucial to improving the efficiency of education and training systems’

het gezamenlijke tussentijdse verslag van de Raad en de Commissie van 23 februari 2006 over de uitvoering van het werkprogramma „Onderwijs en opleiding 2010”, waarin het volgende wordt benadrukt: „Wil men de onderwijs- en opleidingsstelsels doeltreffender maken, dan moet ook worden geïnvesteerd in de opleiding van leerkrachten en praktijkopleiders en moet worden gezorgd voor een sterker leiderschap in onderwijs- en opleidingsinstellingen”


Instituts universitaires de formation des maîtres (IUFM) (Higher Education Teacher Training Institutes)

Instituts universitaires de formation des maîtres (IUFM)


(d) activities to support the exchange of ideas and experience relating to ODL and the use of ICT in education, in particular the networking of resource centres, teacher training institutions, experts, decision-makers and project coordinators on subjects of common interest.

d) activiteiten ter ondersteuning van het uitwisselen van ideeën en ervaringen betreffende open- en afstandsonderwijs en het gebruik van ICT in het onderwijs, in het bijzonder netwerkvorming van documentatiecentra, lerarenopleidingen, deskundigen, besluitvormers en projectcoördinatoren, betreffende thema's van gezamenlijk belang.


An average budget of around EUR 4 million is earmarked yearly by the Community programmes for this theme, and the Commission encourages the networking of teacher training institutes, on the basis of the outcomes of work carried out under education and research programmes.

Gemiddeld wordt elk jaar een bedrag van 4 miljoen EUR toegekend door de desbetreffende communautaire programma's en de Commissie moedigt de vorming van een netwerk van opleidingsinstituten voor leerkrachten aan door uit te gaan van de verwezenlijkingen van de acties in de onderwijs- en onderzoekprogramma's.


w