Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agreement
Concept of safe third country
Cross-trader
EC agreement
EC third country convention
EU-third country agreement
European Union agreement
International agreement
Mediterranean non-member countries
Mediterranean region
Mediterranean third countries
Safe third country concept
Safe third country principle
Third country
Third country shipowners
Third-country shipowner

Traduction de «third country shipowners » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


cross-trader | third-country shipowner

cross-trader | onder de vlag van derde landen varende reder


concept of safe third country | safe third country concept | safe third country principle

begrip veilig derde land


Mediterranean third countries [ Mediterranean non-member countries | Mediterranean region(STW) ]

mediterrane derde landen [ derde landen rond de Middellandse Zee ]




agreement (EU) [ EC agreement | EC third country convention | European Union agreement | EU-third country agreement | international agreement (EU) ]

overeenkomst (EU) [ EG-overeenkomst | EU-overeenkomst | internationale EU-overeenkomst | internationale overeenkomst (EU) | overeenkomst EG-derde landen | overeenkomst EU/derde landen | overeenkomst van de Europese Unie ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
72. Believes that information on private agreements between EU shipowners and third countries, as well as on joint ventures in third countries, including the number and type of vessels operating under such agreements and joint ventures, as well as their catches, should continue to be provided by the Member State to the Commission and made publicly available, subject to individual and commercial data protection rules, as laid down by the Fishing Authorisations Regulation;

72. is van mening dat de lidstaten informatie over particuliere overeenkomsten tussen EU-reders en derde landen, alsook over joint ventures in derde landen, met inbegrip van het aantal en de soorten vaartuigen die in het kader van dergelijke overeenkomsten en joint ventures opereren en hun vangsten, aan de Commissie moeten blijven verstrekken en openbaar moeten maken in overeenstemming met de bepalingen inzake de bescherming van persoons- en handelsgegevens, zoals voorzien in de vismachtigingenverordening;


73. Believes that information on private agreements between EU shipowners and third countries, as well as on joint ventures in third countries, including the number and type of vessels operating under such agreements and joint ventures, as well as their catches, should continue to be provided by the Member State to the Commission and made publicly available, subject to individual and commercial data protection rules, as laid down by the Fishing Authorisations Regulation;

73. is van mening dat de lidstaten informatie over particuliere overeenkomsten tussen EU-reders en derde landen, alsook over joint ventures in derde landen, met inbegrip van het aantal en de soorten vaartuigen die in het kader van dergelijke overeenkomsten en joint ventures opereren en hun vangsten, aan de Commissie moeten blijven verstrekken en openbaar moeten maken in overeenstemming met de bepalingen inzake de bescherming van persoons- en handelsgegevens, zoals voorzien in de vismachtigingenverordening;


If there are no guarantees as to the profitability and stability of this investment, shipowners will eventually abandon an instrument which has been extraordinarily beneficial in boosting the creation of fishing industries in third countries, so that it will be the third country itself which will suffer most.

Als echter de reders geen garanties worden geboden dat deze investeringen renderend en stabiel zullen zijn, dan zullen zij uiteindelijk ervoor kiezen niet langer gebruik te maken van een instrument dat in het verleden buitengewoon profijtelijk is geweest voor het stimuleren van de visserijsectoren in derde landen, met alle nadelige gevolgen voor het betrokken land vandien.


Evaluations of protocols/agreements should comprise inter alia elements like the state of stocks, the take-up of fishing opportunities, the budgetary aspects, the distribution of the cost of the new protocol/agreement between the Community and shipowners, the coherence with the European Union’s development objectives and other relevant Community policies, the expectations of the third country; an evaluation of the impact of the agreement/protocol on employment, in particular in those regions ...[+++]

Evaluaties van protocollen/akkoorden dienen inter alia elementen te omvatten als het niveau van de bestanden, de benutting van de visserijmogelijkheden, budgettaire aspecten, de verdeling van de kosten van het nieuwe protocol/akkoord tussen de Gemeenschap en de eigenaren der schepen, de coherentie met de ontwikkelingsdoelstellingen van de Europese Unie en ander relevant communautair beleid, de verwachtingen van het derde land, een evaluatie van de gevolgen van het akkoord/protocol voor de werkgelegenheid, met name in de regio's die van de visserij in de Gemeenschap afhankelijk zijn, zonder de belangen van het derde land uit het oog te ve ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Third countries in the Southern Hemisphere, on the other hand, require the Community and shipowners to pay fees.

De derde landen van het zuidelijk halfrond brengen echter wel kosten in rekening.


–the adjustment of fishing opportunities to the level of sustainable exploitation of the stocks; –the application of existing or future provisions in fisheries agreements stipulating that in the event of fishing opportunities available to Community shipowners being reduced, or in the event of a manifest under-utilization of these opportunities by Community shipowners, a corresponding adjustment in the financial compensation will be considered; –future and existing arrangements allowing for fishing possibilities to be transferred from one Member State to another Member State in case of under-utilization, without prejudice to the princ ...[+++]

-de aanpassing van de vangstmogelijkheden aan het niveau waarop de bestanden duurzaam geëxploiteerd kunnen worden; -de toepassing van bestaande of toekomstige bepalingen in de visserij-overeenkomsten dat, indien de vangstmogelijkheden voor reders uit de Gemeenschap worden beperkt of indien er sprake is van duidelijke onderbenutting van die mogelijkheden door de reders uit de Gemeenschap, een overeenkomstige aanpassing van de financiële compensatie zal worden overwogen; -toekomstige en bestaande regelingen waardoor vangstmogelijkheden bij onderbenutting tussen lidstaten kunnen worden overgedragen zonder dat hierdoor het beginsel van relatieve stabiliteit in het geding komt; -de institutionele middelen waarmee de beoogde flexibiliteit k ...[+++]


The Commission should promote, where appropriate, regional or subregional cooperation through regional fisheries organizations in relation to research on the state of stocks and their management; (iv) to examine with Member States the possibility of determining the financial counterpart in connection with fisheries agreements in the light of economic and commercial realities, and of improving the parameters for measuring fishing possibilities; (v) to examine to what extent and by which means the financial costs of all fisheries agreements with third countries should be equitably shared, on a non-discriminatory ba ...[+++]

De Commissie zou waar nodig regionale of subregionale samenwerking via regionale visserijorganisaties in verband met het onderzoek naar de situatie van de bestanden en het beheer daarvan, moeten bevorderen; iv) samen met de lidstaten te bekijken of de financiële tegenprestaties met betrekking tot de visserijovereenkomsten kunnen worden vastgesteld in het licht van de feitelijke situatie op economisch en commercieel gebied, en of er betere parameters kunnen worden gehanteerd om de vangstmogelijkheden te meten; v) te onderzoeken hoe en in hoever, waar nodig, de kosten verbonden aan alle visserij-overeenkomsten met derde landen, op basi ...[+++]


–the state of stocks, notably taking into account the need to ensure sustainable fisheries; –an appraisal of the requests for fishing opportunities put forward by Member States inter alia in the light of the take-up of fishing opportunities, as expressed e.g. in catch figures, under the previous agreement/protocol; –the budgetary aspects; –the distribution of the cost of the new protocol/agreement between the Community and shipowners; –the coherence with the other components of the common fisheries policy and with the European Union's development cooperation and other relevant Community policies; –the expectatio ...[+++]

-de situatie van de bestanden, waarbij met name rekening wordt gehouden met de noodzaak een duurzame visserij te waarborgen; -een evaluatie van de door de lidstaten ingediende verzoeken om vangstmogelijkheden, onder meer in het licht van de, bijvoorbeeld uit de vangstcijfers, af te lezen benutting van de vangstmogelijkheden uit hoofde van de vorige overeenkomst of het vorige protocol; -de begrotingsaspecten; -de verdeling van de kosten verbonden aan de nieuwe overeenkomst/het nieuwe protocol tussen de Gemeenschap en de reders; -de samenhang met de andere onderdelen van het gemeenschappelijk visserijbeleid en met het beleid van de Europese Unie op het gebied van ontwikkelingssamenwerking en in andere relevante communautaire beleidssectoren; -d ...[+++]


This Regulation lays down the procedure to be followed in order to respond to unfair pricing practices by certain third country shipowners engaged in international cargo liner shipping, which cause serious disruption of the freight pattern on a particular route to, from or within the Community and cause or threaten to cause major injury to Community shipowners operating on that route and to Community interests.

Bij deze verordening wordt de procedure vastgesteld die moet worden gevolgd om te reageren op oneerlijke tariefpraktijken van bepaalde rederijen uit derde landen in het internationale lijnvervoer van goederen, die het patroon van het vrachtvervoer op een bepaalde route naar, van of binnen de Gemeenschap ernstig verstoren en aanzienlijke materiële schade berokkenen of dreigen te berokkenen aan rederijen uit de Gemeenschap die dit vervoer verzorgen en aan de belangen van de Gemeenschap.


'third country shipowner' means cargo liner shipping companies other than those mentioned under (d);

"rederijen uit derde landen'': andere dan onder d) genoemde ondernemingen voor het lijnvervoer van goederen;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'third country shipowners' ->

Date index: 2024-06-05
w