Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commodity market
Debt collector
Developing countries
Field debt collector
Junior engineer
Market
Market garden worker
Negotiate health and safety issues with third parties
Negotiate health and safety matters with third parties
Off-exchange trading
Off-the-board market
Payment collector
Second assistant engineer
Security admitted to the third market
Ship assistant engineer
TEP
Third World
Third World countries
Third assistant engineer
Third energy package
Third market
Third-party collector

Traduction de «third market » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
off-exchange trading | off-the-board market | third market

buitenbeurshandel




third energy package | third legislative package for an internal EU gas and electricity market | TEP [Abbr.]

derde energiepakket | derde wetgevingspakket voor een interne gas- en elektriciteitsmarkt van de EU


negotiate health and safety matters with third parties | negotiate with third parties on health and safety issues | negotiate health and safety issues with third parties | negotiate issues on health and safety with third parties

discussiëren over gezondheids- en veiligheidskwesties met derden | discussiëren over gezondheids- en veiligheidsproblemen met derden | gezondheids- en veiligheidskwesties met derden bespreken | gezondheids- en veiligheidsproblemen met derden bespreken






Market garden worker

medewerker in kwekerij voor directe doorverkoop


developing countries [ Third World | Third World countries ]

ontwikkelingsland [ Derde Wereld | Derde-Wereldland ]


field debt collector | third-party collector | debt collector | payment collector

incasseerster | medewerker incassobureau | incassomedewerker | incassomedewerkster


junior engineer | third assistant engineer | second assistant engineer | ship assistant engineer

machinist scheepvaart | werktuigkundige | tweede werktuigkundige | werktuigkundige scheepvaart
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The investigation showed that exports of fasteners from the PRC to several third countries were exported at dumped prices and that some of those third countries had adopted anti-dumping measures applicable to Chinese fasteners. The pricing behaviour of the Chinese exports in third markets indicates a likelihood of recurrence of dumping to the Union market, should the measures be allowed to lapse.

Uit het onderzoek is gebleken dat de uitvoer van bevestigingsmiddelen uit de VRC naar diverse derde landen tegen dumpingprijzen plaatsvond en dat sommige van die derde landen antidumpingmaatregelen hadden vastgesteld die op Chinese bevestigingsmiddelen van toepassing waren. Uit de prijsstelling voor de Chinese uitvoer naar derde markten blijkt dat herhaling van dumping bij uitvoer naar de markt van de Unie waarschijnlijk is als de maatregelen zouden vervallen.


In addition, contrary to the claim, it was not considered that the export volumes from India placed on these markets would be redirected to the Union market. Instead, it was considered that the existence of the trade defence measures on other third markets restricts the absorption capacity of third markets as regards the foreseen increase in excess capacities available for exports in India.

Bovendien was men niettegenstaande de bewering niet van mening dat de uit India op deze markten geplaatste uitvoervolumes verlegd zouden worden naar de markt van de Unie; men was veeleer van mening dat het bestaan van handelsbeschermingsmaatregelen op andere derde markten de adsorptiecapaciteit van derde markten beperkt wat betreft de verwachte toename in voor uitvoer uit India beschikbare overcapaciteit.


Believes that while making effective use of existing national structures, EU-initiatives are necessary in third markets where there is shown to be added value; encourages cooperation among experts in both the public and the private spheres, including the EU Market Access Teams; agrees that SMEs from some smaller and newer Member States are at a disadvantage because they may lack either diplomatic representation, experienced partners or both in some third markets; stresses, nonetheless, that EU-initiatives shall not interfere in competition between individual companies from different Member States on third markets;

is van mening dat er een effectief gebruik moet worden gemaakt van bestaande nationale structuren, maar dat er ook EU-initiatieven nodig zijn op derde markten zodra een meerwaarde aan te tonen is; moedigt samenwerking aan tussen deskundigen in zowel de publieke als private sfeer, met inbegrip van de EU-markttoegangsteams; is het ermee eens dat kmo's uit sommige kleinere en nieuwere lidstaten in het nadeel zijn omdat het hen ontbreekt aan diplomatieke vertegenwoordiging, ervaren partners, of allebei op sommige markten in derde landen; benadrukt niettemin dat EU-initiatieven zich niet mogen bemoeien met de concurrentie tussen uit versch ...[+++]


21. Believes that while making effective use of existing national structures, EU-initiatives are necessary in third markets where there is shown to be added value; encourages cooperation among experts in both the public and the private spheres, including the EU Market Access Teams; agrees that SMEs from some smaller and newer Member States are at a disadvantage because they may lack either diplomatic representation, experienced partners or both in some third markets; stresses, nonetheless, that EU-initiatives shall not interfere in competition between individual companies from different Member States on third markets;

21. is van mening dat er een effectief gebruik moet worden gemaakt van bestaande nationale structuren, maar dat er ook EU-initiatieven nodig zijn op derde markten zodra een meerwaarde aan te tonen is; moedigt samenwerking aan tussen deskundigen in zowel de publieke als private sfeer, met inbegrip van de EU-markttoegangsteams; is het ermee eens dat kmo's uit sommige kleinere en nieuwere lidstaten in het nadeel zijn omdat het hen ontbreekt aan diplomatieke vertegenwoordiging, ervaren partners, of allebei op sommige markten in derde landen; benadrukt niettemin dat EU-initiatieven zich niet mogen bemoeien met de concurrentie tussen uit ve ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Stresses that the internationalisation of SMEs is a process, and that, in order to be successful, SMEs already need support measures at local level and not only on third markets; recognises that on third markets, common EU efforts concerning lobbying, trade policy and market access, as well as complementary programmes to address market failure, can add substantial value to this process;

benadrukt dat de internationalisering van kmo's een proces is en dat kmo's om te slagen ondersteuningsdiensten nodig hebben, niet alleen op markten in derde landen maar ook al op lokaal niveau; onderkent dat op markten van derde landen een gemeenschappelijke inspanning van de EU op gebied van lobbying, handelspolitiek en markttoegang alsook aanvullende programma's tegen marktfalen een aanzienlijke meerwaarde zouden kunnen geven aan dit proces;


18. Believes that while making effective use of existing national structures, EU-initiatives are necessary in third markets where there is shown to be added value; encourages cooperation among experts in both the public and the private spheres, including the EU Market Access Teams; agrees that SMEs from some smaller and newer Member States are at a disadvantage because they may lack either diplomatic representation, experienced partners or both in some third markets; stresses, nonetheless, that EU-initiatives shall not interfere in competition between individual companies from different Member States on third markets;

18. is van mening dat er een effectief gebruik moet worden gemaakt van bestaande nationale structuren, maar dat er ook EU-initiatieven nodig zijn op derde markten zodra een meerwaarde aan te tonen is; moedigt samenwerking aan tussen deskundigen in zowel de publieke als private sfeer, met inbegrip van de EU-markttoegangsteams; is het ermee eens dat kmo's uit sommige kleinere en nieuwere lidstaten in het nadeel zijn omdat het hen ontbreekt aan diplomatieke vertegenwoordiging, ervaren partners, of allebei op sommige markten in derde landen; benadrukt niettemin dat EU-initiatieven zich niet mogen bemoeien met de concurrentie tussen uit ve ...[+++]


Stresses the lack of resources at SMEs’ disposal to fight breaches of IPR affecting them on third markets; calls for concrete initiatives on the part of the EU to improve the protection of SMEs’ intellectual property rights in these third countries, such as has been achieved with the SME IPR helpdesk in China; observes that this model of helpdesk is currently being extended, in a pilot initiative, to a selection of ASEAN and South America countries; stresses the need to conduct a proper evaluation of existing helpdesks, with a view to optimising the functioning of the model before extending it further; urges the Commission, once less ...[+++]

onderstreept dat kmo's de middelen missen om te kunnen optreden tegen inbreuken op intellectuele eigendomsrechten (IPR) die zij op derde markten te verduren hebben; roept op tot concrete initiatieven van de kant van de EU om de bescherming van de intellectuele eigendomsrechten van kmo's in derde landen te verbeteren, zoals is bereikt met de IPR-helpdesk voor kmo's in China; merkt op dat de helpdesk in deze vorm thans bij wijze van proef wordt uitgebreid tot een selectie van ASEAN- en Zuid-Amerikaanse landen; onderstreept dat er een behoorlijke evaluatie van bestaande helpdesks moet worden uitgevoerd, met het oog op een optimaal functi ...[+++]


22. Stresses that the internationalisation of SMEs is a process, and that, in order to be successful, SMEs already need support measures at local level and not only on third markets; recognises that on third markets, common EU efforts concerning lobbying, trade policy and market access, as well as complementary programmes to address market failure, can add substantial value to this process;

22. benadrukt dat de internationalisering van kmo's een proces is en dat kmo's om te slagen ondersteuningsdiensten nodig hebben, niet alleen op markten in derde landen maar ook al op lokaal niveau; onderkent dat op markten van derde landen een gemeenschappelijke inspanning van de EU op gebied van lobbying, handelspolitiek en markttoegang alsook aanvullende programma's tegen marktfalen een aanzienlijke meerwaarde zouden kunnen geven aan dit proces;


19. Stresses that the internationalisation of SMEs is a process and in order to be successful SMEs already need support measures at local level and not only on third markets; recognises that on third markets common EU efforts concerning lobbying, trade policy and market access, as well as complementary programmes to address market failure can add substantial value to this process;

19. benadrukt dat de internationalisering van kmo's een proces is en dat kmo's om te slagen ondersteuningsdiensten nodig hebben, niet alleen op markten in derde landen maar ook al op lokaal niveau; onderkent dat op markten van derde landen een gemeenschappelijke inspanning van de EU op gebied van lobbying, handelspolitiek en markttoegang alsook aanvullende programma's tegen marktfalen een aanzienlijke meerwaarde zouden kunnen geven aan dit proces;


38. Stresses the lack of resources at SMEs’ disposal to fight breaches of IPR affecting them on third markets; calls for concrete initiatives on the part of the EU to improve the protection of SMEs’ intellectual property rights in these third countries, such as has been achieved with the SME IPR helpdesk in China; observes that this model of helpdesk is currently being extended, in a pilot initiative, to a selection of ASEAN and South America countries; stresses the need to conduct a proper evaluation of existing helpdesks, with a view to optimising the functioning of the model before extending it further; urges the Commission, once ...[+++]

38. onderstreept dat kmo's de middelen missen om te kunnen optreden tegen inbreuken op intellectuele eigendomsrechten (IPR) die zij op derde markten te verduren hebben; roept op tot concrete initiatieven van de kant van de EU om de bescherming van de intellectuele eigendomsrechten van kmo's in derde landen te verbeteren, zoals is bereikt met de IPR-helpdesk voor kmo's in China; merkt op dat de helpdesk in deze vorm thans bij wijze van proef wordt uitgebreid tot een selectie van ASEAN- en Zuid-Amerikaanse landen; onderstreept dat er een behoorlijke evaluatie van bestaande helpdesks moet worden uitgevoerd, met het oog op een optimaal fu ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'third market' ->

Date index: 2021-04-21
w