Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Annuality of the budget
Budget policy
Budgetary discipline
Budgetary reform
Communications sector policies
Communications sector protocols
Conduct endangering national security
General manager
Give advise on eating issues to public policy makers
Healthcare planner
Healthcare services planning officer
Inform public policy makers on nutrition
Make requests on nutrition to public policy makers
Public budget
Public health policy officer
Public health threat
Public policy
Public policy
Public relations sector guidelines
Public relations sector protocols
Threat to public health
Threat to public order
Threat to public policy
Yearly nature of the budget

Vertaling van "threat to public policy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
threat to public order | threat to public policy

aanslag op de openbare orde | bedreiging van de openbare orde | gevaar voor de openbare orde


conduct endangering national security | conduct representing a threat to public policy or public security

ernstige aanslag op de openbare orde of de veiligheid van het land | gedrag dat wordt geacht de openbare orde of de nationale veiligheid te kunnen schaden | met de openbare orde strijdige activiteit | schaden van de openbare rust, de openbare orde of de veiligheid van het land


public health threat | threat to public health

gevaar voor de volksgezondheid


person who might be a danger to public policy or public security

betrokkene die een gevaar voor de openbare orde of veiligheid oplevert


inform public policy makers on nutrition | make requests on nutrition to public policy makers | give advise on eating issues to public policy makers | make recommendation on nutrition to public policy makers

aanbevelingen over voeding doen aan beleidsmakers


public policy (nom neutre)

overheidsbeleid (nom neutre)




budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]

begrotingsbeleid [ begrotingshervorming | bepaling van het begrotingsbeleid | eenjarigheid van de begroting | jaarlijkse opstelling van de begroting ]


public relations sector guidelines | public relations sector protocols | communications sector policies | communications sector protocols

beleidslijnen inzake de communicatiesector | beleidslijnen voor de communicatiesector | beleid inzake de communicatiesector | beleid voor de communicatiesector


healthcare planner | healthcare services planning officer | general manager | public health policy officer

beleidsambtenaar gezondheidszorg | beleidsambtenaar volksgezondheid | beleidsmedewerker gezondheidszorg | beleidsmedewerker volksgezondheid
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The reintroduction of internal border control might exceptionally be necessary in the case of a serious threat to public policy or to internal security at the level of the area without internal border control or at national level, in particular following terrorist incidents or threats, or because of threats posed by organised crime.

De herinvoering van binnengrenstoezicht kan bij uitzondering nodig zijn bij een ernstige bedreiging voor de openbare orde of de binnenlandse veiligheid op het niveau van de ruimte zonder binnengrenstoezicht of op nationaal niveau, in het bijzonder na terroristische incidenten of bedreigingen, of bij bedreigingen die uitgaan van georganiseerde criminaliteit.


1. Where, in the area without internal border control, there is a serious threat to public policy or internal security in a Member State, that Member State may exceptionally reintroduce border control at all or specific parts of its internal borders for a limited period of up to 30 days or for the foreseeable duration of the serious threat if its duration exceeds 30 days.

1. Indien zich in de ruimte zonder binnengrenstoezicht een ernstige bedreiging voor de openbare orde of de binnenlandse veiligheid van een lidstaat voordoet, kan die lidstaat bij wijze van uitzondering aan alle of bepaalde delen van zijn binnengrenzen grenstoezicht herinvoeren, gedurende een beperkte periode van ten hoogste dertig dagen, dan wel voor de voorzienbare duur van de ernstige bedreiging, indien deze langer is dan dertig dagen.


8. Third-country nationals who are considered to pose a threat to public policy, public security or public health shall not be admitted for the purposes of this Directive.

8. Onderdanen van derde landen die worden geacht een bedreiging te vormen voor de openbare orde, de openbare veiligheid of de volksgezondheid, worden in het kader van deze richtlijn niet toegelaten.


4. Third-country nationals who are considered to pose a threat to public policy, public security or public health shall not be admitted.

4. Onderdanen van derde landen die geacht worden een bedreiging te vormen voor de openbare orde, de openbare veiligheid of de volksgezondheid, worden niet toegelaten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In particular, it should be possible to refuse admission if a Member State considers, on the basis of an assessment of the facts, that the third-country national concerned is a potential threat to public policy, public security or public health.

Met name moet het mogelijk zijn om toelating te weigeren indien een lidstaat op basis van een beoordeling van de feiten tot het oordeel is gekomen dat de betrokken onderdaan van een derde land een potentiële bedreiging vormt voor de openbare orde, de openbare veiligheid of de volksgezondheid.


(a) the likely impact of any threats to public policy or internal security at the Union or national level, including following terrorist incidents or threats as well as threats posed by organised crime;

(a) de geschatte impact van bedreigingen voor de openbare orde of de binnenlandse veiligheid op nationaal of EU-niveau, onder meer na terroristische incidenten bij dreiging van georganiseerde criminaliteit;


(i) the likely impact of any imminent threats to public policy or to internal security at the Union or national level, including following terrorist incidents or threats as well as threats posed by organised crime;

(i) de geschatte impact van concrete bedreigingen voor de openbare orde of de binnenlandse veiligheid op nationaal of EU-niveau, onder meer na terroristische incidenten of bedreigingen of bij dreiging van georganiseerde criminaliteit;


In certain circumstances, persistent petty criminality may represent a threat to public policy, despite the fact that any single crime/offence, taken individually, would be insufficient to represent a sufficiently serious threat as defined above.

Onder bepaalde omstandigheden kunnen veelvuldig gepleegde lichte feiten een bedreiging voor de openbare orde vormen, niettegenstaande het feit dat elk strafbaar feit op zich geen voldoende ernstige bedreiging in de hierboven bedoelde zin vormt.


Where there is a serious threat to public policy or internal security, these countries may exceptionally reintroduce border controls at its internal borders for a period of no more than 30 days (possible to prolong under conditions established by the code) or for the foreseeable duration of the serious threat.

In geval van ernstige bedreiging van de openbare orde of van de binnenlandse veiligheid mogen deze landen uitzonderlijk het toezicht aan de binnengrenzen gedurende een periode van maximaal 30 dagen (met mogelijkheid tot verlenging onder voorwaarden die vastgesteld zijn in de code) of gedurende de te voorziene duur van van de ernstige bedreiging opnieuw invoeren.


3. Member States may provide that the long-term resident shall no longer be entitled to maintain his/her long-term resident status in cases where he/she constitutes a threat to public policy, in consideration of the seriousness of the offences he/she committed, but such threat is not a reason for expulsion within the meaning of Article 12.

3. De lidstaten mogen bepalen dat de langdurig ingezetene zijn status van langdurig ingezetene niet langer mag behouden wanneer hij, gelet op de ernst van de feiten die hij heeft gepleegd, een bedreiging vormt voor de openbare orde; dit is evenwel geen reden voor verwijdering in de zin van artikel 12.


w